Alla inlägg den 11 oktober 2007

Av elaina - 11 oktober 2007 22:12

På måndagen va det hemresa å uppgång i svin-ottan.

Ändå klev jag upp före min mobil larma, en hel timme för tidigt!

Det visade sig vara Monka som fick ett sms, jag måst ha hört det i sömnen å trott att det va hennes väckarklocka? Hon kommendera mig i säng igen.


Sen låg jag ändå bara på aga hela tiden: rädd försova mig.

Otroligt nog serverade hotellet frukost vid den arla timmen.

Men jag hade behövt både på- o 3-tår när vi åkte bussen ut till flygplatsen.


Väl där o det va dags att gå igenom säkerhetskontrollen så visade det sig att jag sovit även när jag packa: hade lagt en skör flaska likör i handbagaget "för säkerhets skull", så den inte sku gå sönder i resväskan o kladda ner kläder+presenter.


MEN HERRIJE hur korkad får man bli? inga glasflaskor, what-so-ever får ju tas in i planet! (Det va f.ö korken som larma i väskan) Kände mig som en skurk som försökt smuggla. Tänk er rubrikerna:


>>TVÅBARNSMOR FÖRSÖKTE TA IN TROTYL PÅ FLYGPLAN<< 

 ååååångest!


Här är dock bildbeviset på att jag faktiskt kom med dom andra på planet:

trötta men glada...

(Om ni nu tror på mitt ord att det va jag som höll i kameran)


Dom flesta va trötta, men tröttast av alla var våran radiopratare;

Jonas Gamnacke...


ser fram emot nya resmål...TACK

Snälla Vinyl107 & Islandsresor som lät oss uppleva allt detta!


Under resans gång kom jag på att jag nog ska samla på öar, har redan ett par i bagaget s.a.s.; Öland, Gotland, Åland, Lanzarote, Cypern, Kreta åsså ISLAND!


Fast med min ekonomi, just nu, blir det på sin höjd Visingsö, men det läre ju va vackert det med...

=0)



Av elaina - 11 oktober 2007 19:11

Har just fått recept på den maträtt som jag va mest nyfiken på: 

Plokkfiskur (isländsk rätt)

900 gr torsk

200 gr potatis

1 msk peppar

1 gul lök

5 dl mjölk

1 tsk curry

2 msk kallt smör

smörboll

salt 

  • Skala och koka potatisen mjuk.
  • Skär fisken i bitar och koka; koka upp och stäng av värmen och låt stå medans såsen tillreds, i ca. 10 minuter.
  • Gör en smörboll; lika delar smör som vetemjöl.
  • Skala och hacka löken.

Lägg den i en kastrull tillsammans med mjölk, curry och salt.

  • Låt koka upp och tillsätt sedan smörbollen. Sjud i ca. 5 minuter.
  • Tillsätt fisken och potatisen och rör ordentligt så att fisk och potatis mosas väl.
  • Krydda med peppar och tillsätt smöret.


Servera kokta grönsaker och grovt rågbröd till.


Detta ska jag laga till i helgen, när Kärbon å jag är barnlediga.

************************

Men fortfarande har ingen gissat rätt på vad jag åt på avskedsmiddagen i Reykjavik:

Va med i min hemliga tävling...

VAD är då detta?

 Gissa duktigt nu...

=0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards