Alla inlägg den 13 oktober 2007

Av elaina - 13 oktober 2007 19:28

Eftersom vi va på VINYLfesten på Globen igår så blev det inte av att jag la in nå´n fredags-f-r-ä-c-k-i-s. Så här kommer nu en lördags-dito;


>>En gammal gumma och gubbe sitter och stirrar på varandra i dagrummet på ålderdomshemmet. Plöstligt säger gubben: För tjugo kronor pippar jag dig i gungstolen där borta. Tanten tittar förvånat på honom men säger ingenting.


Gubben fortsätter: Fast för femtio kronor så gör jag det där borta i den sköna soffan och om du har en hundring så får du följa med mig till rummet på en romantisk middag och sedan en helkväll som du aldrig tidigare upplevt.

Tanten säger fortfarande ingenting men börjar rota runt i handväskan och
lyckas till slut få fram en skrynklig hundralapp. Gubben tar pengarna och
ler.
-Jasså du vill ha en romantisk helkväll alltså?
-Skärp dig!! svarar tanten, jag skall ha fem omgångar i gungstolen...<<


Festen på GlobenAnnexet va precis som rockgalorna i ungdomen X 100 ungefär, men låtutbudet detsamma. Fick rentav lite sentimentalnojja: viss sorts musik gör mig bara så himla glad/nöjd/lycklig/trygg: kan inte riktigt beskriva den känslan. Det är inte ofta den infinner sig, men när så sker är det gott.

Lyckades otroligt nog hitta igen "IslandsTjejjerna" med det samma å det va så kul att träffa allihopa nästan hela gänget.

TACK för en 3vlig kväll, Hörrni!

Å DÄR kom Kärbon innanför dörren: Nu ska här ätas sushi!

 ;0)

Av elaina - 13 oktober 2007 13:44

Vi har en vinnare i dubbel bemärkelse, å då menar jag inte så där symboliskt (bokstavligt/bildligt)utan defacto att Hon vunnit  TVÅ av mina 2 tävlingar!

Den första va redan i april o den sista andra va häromdagen.


Ber härmed att få GRATULERA;


Svankött lär ju vara en delikatess...



;0)



Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards