Direktlänk till inlägg 29 november 2014

Dagens EfterRätt!

Av elaina - 29 november 2014 14:30


Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. 
Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter,
för att inte tala om vad trist det är efter en liten vecka. 

MEN förtvivlen icke: vårt dagliga bröd är icke helt att förkasta! 


Skär/ bryt allt bröd i mindre bitar, stek opp det i smör å krydda m kanel, kardemumma + strö över lite socker.
Servera omedelbums med varm mjölk eller LYXa till det lite med vispad grädde!  
MUMS!

:)

ps. Men nu undrar säkert Vän-av-ordning:
-Varför i hela fridens dagar har hon lagt opp en SpåttifajjLänk med en FiolHunk?
JO, det är nämligen så att jag kallar denna efterrätt för "BullSull"
å det råkar ävenledes vara den låtens titel! 
:P


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Av elaina - 1 februari 2014 16:47

Idag tog Maken å jag en promenix till SekondhandButiken Skopan som ligger en lagom bit bort hemifrån.Vi hadd stämt träff där med en gemensam Kamrat till oss, som vi passade på att ta en fika med på Skopans Café.Men först gick vi runt å kika bland all...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards