Alla inlägg under april 2009

Av elaina - 30 april 2009 15:48

Idag fick jag en kommentar från en tjej på Lidingö som hittat en undulat.

Hon hade förmodligen googlat på "undulat+försvunnen" å hamnat på min blogg:  inlägget då Paloma flugit bort.  Minns ju hur stor sorg & saknad vi kände då, så jag tycker verkligen synd om fågelns ägare.


"Plutten", som hans benämning är nu, har ju haft en rasande tur som lät sig hittas av en sann fågelvän som dessutom hade en extra bur som han får bo i nu tillfälligt tills hans familj hittas.

Jag vill genom detta inlägg sprida informationen om denna Lilla Blåa Vän som hamnat på villovägar. På detta sätt kanske hans ägare eller nån som känner dom eller nån som hört talas om några som förlorat sin blå undulat hör talas om just detta å på så vis hittar igen Honom? (phu, vilken lång mening!)


Ber till alla Gudar vi känner att "Plutten" må få komma hem till De Sina igen!

ER som läser dessa rader ber jag: kopiera gärna valda delar av detta inlägg eller länka hit från er blogg om ni inte ids skriva eget inlägg.


Kommer ju själv aldrig att glömma den stunden av total lycka när vi återfann Paloma så jag vill verkligen att även denna blåa historia ska få ett lyckligt slut, pleease... *slår-ihop-händerna-å-blickar-uppåt*

=o)

Av elaina - 28 april 2009 17:21

Om inte annat så kan man ju få feber för mindre!

Men jag har feber/ kallsvettas omvartannat, oNt i halsen/ stämbanden:

kraxar som en kråka när jag svarar i telefon så folk tror dom ringt fel?

Äger ingen ork för 5öre, på sin höjd 2½ öres aptit: tur att barna är så pass stora att dom kan fixa m maten själva. Sonen laga maten igår ("korv& pomfritz") idag äre Dotras tur, finns risk för köttbullar å nudlar+wokmix.

Maken har inte varit med om maken: jag brukar ju vara hyfsat alert, men är nu bara en febrig spillra av mitt storforna Jag. Häromkvällen Han va här grät jag över ?  jag minns inte vad?  Sen tokskratta vi ihop tills jag börja gråta igen, emotionell härdsmälta känndes det som. Får väl skylla det på febran: det blir överhettning i proppskåpet så ledningarna funkar inte som dom ska utan det blir felkopplingar. (får väl va glad så länge det inte blir kortslutning!)

Känns även ensamt när Han inte varit här på några dagar så

det vete katten hur jag sku ha klara mig utan katten...

;o)

Av elaina - 28 april 2009 11:03

Inte så att jag mår utmärkt, för det gör jag definitivt inte,

 men jag är utmärkt i bemärkelsen att jag emottagit en utmärkelse!

 

 Det är "Gladan" som förärat mig den fina "awarden"!

Precis vad jag behövde en dag som denna. TACK rara Katarina, tror bestämt att febran sänktes en ½ grad eller så, åtminstone så känns det lite bättre för stunden...

:0}

Av elaina - 25 april 2009 14:45

Samling innan årsmötet på gårdstunet (precis där vi blev vigda) naturligtvis sitter ingen sysslolös, mest nålbands det sjal, strumpor å vantar;

003

Efter årsmötet, som hölls i godan ro i solskenet började förberedelserna för gillet: KAMStrillning å kokning av dessa små delikatesser! (omtyckt även av barn!)

008

(Som ni ser i bakgrunden på bilden så står jag ombytt till middagen som sig bör)

Till kamsen serverades rökt kött, rotfrukter å rårörda lingon: MUMS!

Som dryck bjöds vatten, fläderblomsdricka å naturligtvis hade vi hembryggare MJÖD med oss för provsmakning å utlåtande av de församlade.

011

Ser ni vad noga vi lyssnar på varandras tips och råd? Det va riktigt roligt att höra hur dom andra gått till väga å skojjigast av allt va att ett av mina mjöd blev mycket uppskattat!  Först tala jag inte om vad det va gjort utav, utan gissningstävling utbröt: meddelst 20-frågor-metoden försökte dom klura ut vilken huvudingrediensen va förutom honung; frukt eller bär? etc.

012

Många förslag gavs, några mycket skrattretande i positiv bemärkelse å till slut kom en kvinna på vad det va! Men vad säger jag inte, bara att det är det ultimata midsommarmjödet...

=o)

ps: som extrabonus fick jag efter gillet följa med å beskåda

en alldeles nyfunnen runsten i grannbyn: Tack "EMLI"!

(är djupt imponerad att Du kan tyda/läsa runor "flytande")

PS: Alla vackra bilder är lånade från VänFöreningens hemsida: Tack "GRETA"! 

(Du har verkligen öga för bilder å att fånga stämningar)

Av elaina - 23 april 2009 22:56

Karin  har utmanat mig eller vad man ska kalla det: en låÅång frågelista är det iaf. Jag publicerar frågorna nu åsså återstår det att se när jag har tid att svara på dom. Har ju rätt mycket att göra i helgen så det känns som om det kan bli lite småkörigt. Ska ögna igen listan nu å sen gå å lägga mig å sova på saken, kanske har jag svaren som ett pärlband i morrnbitti?

Lovar du att vara ärlig? 

Du heter:

Smeknamn:

Låt som när du är ledsen sörjer till?

Beroende av:

Vad behöver du mest just nu:

Vad tror folk om dig?

Stämmer det?

Vad får du oftast komplimanger för?

Vad säger du för att imponera på någon?

Hur imponerar man på dig?

Brukar du skratta för dig själv? 

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?

Var bor du?

Trivs du där:

Äger du några converse:

Sprit, cider, vin eller öl:

Vad har du för mobil:

Nästa mål i ditt liv:

Hur svarar du i mobilen:

Vem ringde du senast?

Vad sa den du senast pratade med i telefonen:

Antal timmar sömn inatt:

Sov du ensam:

Brukar du komma i tid: All

När mår du bra:

När blev du fotad senast:

Hur känner du dig nu:

Vanligaste färg på dina kläder:

Vad tycker du om fötter:

Vad saknar du:

Favorit dryck på morgonen:

När brukar du oftast gå och lägga dig:

Är du blyg?

Sysslar du med någon idrott:

Tror du på kärlek vid första ögonkastet:

Vad skulle du göra om du vore kille för en dag:

Är du nöjd med ditt liv:

Vad är det värsta du vet?

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? 

Vad längtar du till?

Har du bra vänner och äkta vänskap?

Vad är det finaste du fått?

Om fem månader:

Om ett år?: 

Du samlar på:

Vem ringer du när du är arg/ledsen:

Har du strumpor på dig nu:

Är det okej att gråta:

När grät du senast:

Bär du glasögon eller linser:

Har du piercing:

Vill du gifta dig:

Vill du ha barn:

Är du bra på att laga mat:

Är du flygrädd:

Hur vig är du:

Vilken är din favoritglass: 

Tror du på ett liv efter döden:

Bor dina föräldrar tillsammans:

Vilken ögonfärg har du:

Röker du:

Hur ofta tränar/motionerar du:

Vad är det viktigaste i livet:


Den som känner för det får gärna kopiera frågorna nu när dom är obesvarade, så slipper ni omaket med att radera mina babbelsvar.


Har Du läst ovanstående å tyckte det va smart

kan Du räkna Dig till de utmanandes skara...

;o)

Av elaina - 21 april 2009 20:01

Hade nästan glömt bort hur spännande det va att lägga ut grejjer på Tradera!

Det är såå skojjigt när det plingar till av små bud-mail: visserligen inte så höga  väldigt lååga bud, än så länge, men ändock bud budgivningen tog rejäl fart efter några dagar å eskalera slutligen till oanade höjder!


Kanske får jag fresta med dessa godingar?

smäckra spiror va?

Eller är Du på för stor fot med livet å hellre behöver en väst?

Då finns det flera, nåja åtminstone två, att välja på;




Svart SKINNVÄST, dam/tjej, svensk design: Svart SKINNVÄST, herre/kille  svensk design:

(varför hamnar dom inte bredvid varandra som det ser ut på redigeringssidan?)



hur som haver:






Visst känns det som läge för en 50tals fest ?

Minns ungdomens rockgalor som va det igår: fanns det så´nt i övriga Sverige?

Kanske existerar det fortfarande...

? =o)


ps: måst nu leta rätt på lite R0CK´n Roll!


PS: sådärja: lite sommarkänsla;


*









Av elaina - 20 april 2009 17:05

Så. Då va jag på banan igen. Ingen feber idag. Trots trädgårdsröj på jobbet.

Men inte värt att ropa HejURRA: bäst att ta en dag i taget.

Fast idag va en bra dag. Och då är ju allt OK, iaf för idag.


Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag förs framåt av kraftiga vindar
Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag har tron på mig själv på min sida

Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just den här dan
Den ger lust när den kommer

Jag ser måsarnas flykt
Jag ser solglittrets dans
Jag ser framåt mot härliga tider
Jag ser kvinnornas steg
Jag ser ögonens glans
Jag har tron på mig själv på min sida

Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just den här dan
Den ger lust när den kommer


Jag hör skrattande barn
Jag hör slussarnas brus
Jag hör till de få som kan leva
Jag hör inre musik
Jag hör vindarnas sus
Jag har tron på mig själv på min sida

Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just den här dan
Den ger lust när den kommer

Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag förs framåt av kraftiga vindar
Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag har tron på mig själv på min sida


Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just den här dan
Den ger lust när den kommer...


För er som inte känner till det så brukar framlidne Bajensupportern Kenneth "Kenta" Gustafssons låt sjungas under Hammarbys inmarch på planen.


 Å ikväll spelas det mot "Jyrkården" (transkriberar lagets namn lite galet för att inte smutsa ner här inne på bloggen, hehe) alltså derby på Råsunda. (hoppas bråkstakarna håller sig i skinnet efteråt!)


Maken ska kolla matchen med BästaKamraten: vi håller tummarna här hemma i Byn. En halvlek i taget. Kanske en kvart i taget, men öka(r) takten sista kvarten...

;o)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards