Alla inlägg under oktober 2009

Av elaina - 30 oktober 2009 17:30

KRÄSMAGADE LÄSARE VARNAS: SLUTA LÄS NU!



Fortsätt inte läsa nedåt, gör nåt annat!




Kom inte å säg att jag inte varskodde er!




SÅ! Då kan vi övriga lite mer tåliga människor få oss en liten "snuskis" :


En svensk sitter och läser tidning samtidigt som han äter frukost på ett café i lugn och ro. Utan att fråga om lov slår en norrman sig ned vid samma bord fastän det finns flera andra bord lediga. Svensken noterar detta tigande och norrmannen tuggar oupphörligt tuggummi tills han plötsligt utbrister:

"Äter ni svenskar hela brödet?"

 

Svensken sänker motvilligt tidningen och svarar: "Ja, naturligtvis!".

 

Medan norrmannen tuggar ljudligt på tuggummit säger han:

"Det gör icke vi, i Norge äter vi bara det innersta av brödet. Brödkanterna samlas i en container, bearbetas och formas till croissanter och säljs till Sverige."

 

Svensken fortsätter äta sin frukost utan att bry sig om skymfen.


Efter en stund frågar norrmannen vidare: "Äter ni marmelad till brödet också?"

Svensken svarar lätt irriterad: "Ja, naturligtvis".

Norrmannen tuggar tuggummit med öppen mun och säger smaskande:

"Inte hos oss, i Norge äter vi bara färsk frukt till frukost. Skalen och resterna samlas i en container, bearbetas till marmelad och säljs till Sverige."

 

Fnissande blåser norrmannen sedan stora bubblor med tuggummit som riskerar ett fastna i svenskens tidning.


Till slut utbrister svensken irriterat: "Säg mig en sak, har ni sex i Norge?"

Norrmannen ler brett och svarar: "Ja, naturligtvis har vi sex!"

Svensken lutar sig då över bordet och frågar:

"Vad gör ni med kondomerna efter att ni använt dem?".

"Vi kastar dem väl bara.", svarar norrmannen lite undrande.


Nu börjar svensken le, sedan säger han: "Inte hos oss! I Sverige samlar vi alla använda kondomer i en container, smälter och bearbetar dem, paketerar och säljer dem till Norge som tuggummi...


;o)

ps: ta´t lugnt, ta en Toy!

(kolla först bara så den inte är norsk!)





Av elaina - 29 oktober 2009 22:19

Myyys...

Av elaina - 27 oktober 2009 18:08

Maken bjöd på middag på hedervärda Kvarnen: isterband å dillstuvad potatis...

Av elaina - 27 oktober 2009 11:28

Iförd terrakottafärgade manchesterbyxor å ljusblå slipover dela han ut Natur&Kulturs LärarPris!

Endera dan får han väl själv något pris, för språkvård el.dyl Men något pris för Årets-Bäst-Klädda-Man läre nog det inte bli...

;o)

Av elaina - 26 oktober 2009 19:01

I Natur&Kulturs stora monter kunde man idag beskåda inte mindre än två finklädda järnålders-"Qvintimmer"!

Det va inga mindre än undertecknad å "RaraSara" som hållit i Viking Online projektet å idag va det världspremiär! Dagen började med att vi gick runt å delade ut foldrar om att vi fanns i monter 10:41 å att vi sku visa hela materialet under dagen. Våran presentation emottogs intresserat av Historia- å Låg& Mellanstadielärare NäJustJa! F-6- Lärare heter det visst nuförtiden. Vi fick även glada tillrop av allehanda skolfolk som passerade.

   (bilden är ifrån inspelningstillfället)

( bilden lånad med fotografen Sara Nyströms fulla tillåtelse!)


Plötsligt, mitt i folkmängden, fick jag syn på FotografSvågern! Trängde mig fram i trängseln å tjingsade på honom fram- å tillbaka å fick reda på att han minsann va där för att fotografera Prinsessan Victoria som sku överlämna ett förtjänstfullt pris till skola som gjort goda insatser för dyslektiker! När jag gick därifrån skymta jag Henne(-s Majestät KronPrinsessan) å Hon såg så glad å snäll ut så med håret i enkel hästsvans å diskreta örhängen men skarpt ceriselila jumper som va jättesnyggt mot Hennes mörka hår!

(Sådär ja, nu kändes det som jag extraknäckte på Se& Hör,

Hänt i veckan eller va dom heter dom dära kändis-blaskorna?)

 

Hursomhaver är jag tillfreds med min insats idag å dom på Natur & Kultur verka åxå nöjda! Ska även vara där i morrn å övermorrn så om nån läser detta å har vägarna förbi får ni gärna stanna till å få er en alldeles egen 10dagars-kod till "Viking Online" å med lite tur å (å om ni vill) en kram...

=o)

Av elaina - 25 oktober 2009 13:51

En av anledningen till att jag valde bloggagratis en gång i tiden, va det att den va reklamfri. Så är längre icke fallet  numera! Kan ingenting få vara "oreklamigt"? Undrar vilken reklam som detta inlägg triggar igång...

=o[

Av elaina - 24 oktober 2009 09:45

sovhuset  

Nu på f.m. åker jag till VikingaGården för årets sista träff däruppe,

 å blir där till sena kvällen; först har vi brunch å hantverksträff, sen när Gården stänger så börjar förberedelserna till Gillet. Det ska bli skojjigt att träffa alla å intressant att se vad var å en har för hantverk på gång. Själv håller jag på att göra klart min ylle förklädesklänning å den kommer nog väl till pass mot kvällningen då kylan kommer krypande...

=o)

Av elaina - 23 oktober 2009 12:49

Passa på å gå in å buda på min tradera auktion!

Bara några timmar kvar tills klubban faller!

Let the hammer fall !!! 

;o)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards