Alla inlägg under januari 2010

Av elaina - 28 januari 2010 23:24

Killarna har fått en present av "Husse":

han tyckte deras kombinerade koja/klösbräda blivit för liten. Denna skapelse är 100X70cm å jag va tvungen att möblera om för att den sku få plats i vårat lilla vardagsrum! Inte helt lätt att få till det, men till slut blev det bra.


Som tur är tycker dom mycket om den; klöser på vindbryggan å tornens sisalklädda ytor, klättrar in å ut genom fönstren, ligger å vilar både inuti borgen å som synes ovanpå tornen.


Så, även fastän jag till en början ansåg att den va onödigt stor å kosta lite väl mycket, har jag nu förlikat mig med den, eftersom katterna verkligen uppskattar sitt nya hem, sin borg...


;o)





Av elaina - 28 januari 2010 12:33

Idag fyller Vår Mamma/ Mormor/ "Momme" år!


  

STORT GRATTIS från oss nere i "Tjockhult",

önskar vi kunde komma på KRAMkalas en sån här dag...

=o)

Av elaina - 27 januari 2010 07:15

Här har Sigge lagt sig bekvämt(?) tillrätta på min spegel som jag tänkt sätta upp.

Men det fick ju anstå till ett senare tillfälle när han vilat färdigt!  


fågelslakanet är jag så förtjust i!

Fyndat för ingenting på Rusta nångång i fjol, inte för att vi har nån diretkt brist på lakan utan mest bara för att gilla mönstret så mycket å att det va så gott som till skänks!


Såg nånstans på nätet att en tjej sytt en klänning utav tyget!

Vill själv sy en tunika av ett annat tyg som jag har liggandes:

tipsa gärna om superenkelt basmönster...


=o)


  

Av elaina - 23 januari 2010 22:28

Visst är dom goa med varann, somnar mitt-uppi-alltihopa...

:o)

 
Av elaina - 23 januari 2010 18:31

Detta inläggs rubrik är en rad ur "I ett hus vid skogens slut"

(eller kanske heter den nåt annat? )

När vi tog dän av julsakerna så åkte ju våran julkrans ner,

fast inunder den hängde denna kvar:

Nån har hävdat att den hänger åt fel håll, tyckte den sku hänga med böjen överst så att lyckan kunde rinna ut. Å det är just det jag vill förhindra: lyckan i hästskon ska ju stanna kvar å bringa lycka i vårat hem!


Visserligen verkar vi väl inte ha nån specifik tur i spel (Maken svär just över Kamratens V75) , men vi är lyckliga i kärlek istället, så vi får glädja oss åt det!


På insidan av våran ytterdörr hänger den här "pinglan":      

Ljudet av den påminner om Morfars Bageri: när nån steg in i den lilla affären inrymd i nedre farstun så hördes det upp till Mormor å MammaMin som turades om att gå ner å betjäna kunderna efter morron- å förmiddags- ruschen.

Morfar+ Morbror baka färdigt dagsverket, städa undan å gick sen upp å la sig att vila ett tag: det blev ju tidiga mornar, uppstigning redan kl.4.00

I juletid när det vankades lussebullar va dom tvugna att kliva upp vid 3draget.

Att som barn få va hos Mormor&Morfar å vakna till doften av nybakat bröd va härligt! Å frukosten bestående av varm "Kakkao", som Mormor sa, å ljummen MorfarsLimpa med skafferi-tempererat riktigt smör å KavaljerOst va ljuvlig!


Tänk vilka smak å doftminnen man bär med sig...

=o)





Av elaina - 21 januari 2010 15:39

När jag va tonåring fick jag en jul, ett par vantar med ett liknande mönster på:

Det va min SyssBarns Farmor som stickat dom å jag blev jätteglad för dom!

Olyckligtvis så råka jag hänga dom på tork för nära öppen eld vid ett tillfälle så att dom blev illa svedda å det va bara att slänga dom.


Nu har jag planer på att sticka mig ett par nya utav några kulörta yllenystan som jag har liggandes. Det är i såna nyanser som inte fanns att uppbringa på vikingatiden så jag har ingen användning för dom till sådant textilt skapande.


Sen har jag en påse med småsnuttar restgarner som Dotra haft å gjort band å sålt utav när vi har deltagit i vikingamarknader. men eftersom hon nu inte tänker ägna sig åt dylikt nå mer så har jag "ärvt"/ fått tillbaka dom.


Dessa tänker jag i afton ta med mig in till "SlemHöjden" å där ska jag delta i en liten kvällskurs/träff om flätade band i olika kulturer! Kan  bli alltifrån samiska band till afgansk flätteknik! 


Jag tycker det känns hur kul som helst å ser fram emot att få en kväll för mig själv s.a.s Ensam är jag ju inte utan i gott sällskap av likasinnade, som jag visserligen aldrig träffat förr men som förmodligen inte är illasinnade. 


Hoppas på att kunna memorera det vi lär oss eller att vi får nån form av instruktions-blad. Påminn mig gärna att lägga upp nån bild på vad jag åstadkommit!


Nu bär det av inemot stadens hank och stör...

=o)

Av elaina - 19 januari 2010 19:26

Idag fick jag ett mail från en annan Kamrat som man sku kunna tro är isländska, försök er på att läsa detta:


>>Eilngt en uneörnskding på ett egnskelt uivtnierset så seplar det inegn rlol i viekln odrnnig bksortnävea i ett ord såtr i, det edna som är vtikigt är att fsötra och ssita bavstoken såtr på rtät patls. Rseetn kan stå hlelur om blluer och man kan ädnå lsäa tetxen uatn porbelm. Dttea broer på att vi itne leäsr vjrae bkosatv för sig, uatn odern som hlehet. Gnaksa färckt tcyker jag!<<

 

Eller vad tycker ni?

Begrip du nåran?

Hajjarú klyket?

;o)

Av elaina - 17 januari 2010 23:00

Kom på ett så dåligt skämt:

-Där uppe där det lyser i köksfönstret har jag släkt.

-Jamen varför är där inte mörkt då?


Denna skylt är däremot bra, upplysningsvis sett;

  

Rakt på sak å tydlighet, det gillar vi . . .

;o)


Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards