Direktlänk till inlägg 21 september 2012

Grov tarminflammation + kattmat versus POLIS!

Av elaina - 21 september 2012 09:28

På frågan om rubriken på detta inlägg börjar med en felaktig "sär skrivning" svarar jag både JA och NEJ:
JA eftersom inflammationen faktiskt sitter i grovtarmen men NEJ för att jag tycker att den är grov i bemärkelsen stor&stark eftersom den inte verkar ge med sig! Men vad har det å kattmat med Polisen att göra?


JO, så här vare:


Blir i morse väckt av att katterna är halvt hysteriska; Sigge står å trampar mig på bröstkorgen (därav trycket på magen å bidragande orsak till magknip) Gottfrid stångar mig i ansiktet som för att säga: VAKNA MATTE! Stiger upp å går ut i köket med min lilla FanClubb kring fötterna för att ge dom mat, för det är hungerjamningar jag hör. Till allas vår samtligas förtvivlan så finns det inte ens en smula "knaper" kvar! MEN Maken/Husse har lämnat en sedel å en lapp på bordet : KÖP KATTKNAPER! 


Så sagt å gjort, med ett alltmer tilltagande magvärk bestämmer jag mig ändå för att ta bilen till Hemköp som just öppnat. Linkar in där, hämtar en påse kattknaper å sveper i förbifarten med mig en drickyoughurt med nyttiga baskelusker. Åker hemåt å vanan trogen så tar jag av mig bältet när jag svänger in vid garagen.
På vändplan står en PolisBuss noterar jag medans jag svänger in till min parkeringsplats för att så fort som möjligt komma opp å in för att ge katterna mat å mig själv föreskriven medicin.


När jag stiger ur bilen står en Polis där:

-Åker Du alltid utan bälte?
-Nä, verkligen inte! Men jag brukar lossa på det när jag kommer in här vid garagelängorna . . .


Sen följer en kort ordväxling, jag lyckas hålla god ton fast jag har ont å känner mig irriterad:
har dom inget bättre för sig än stoppa folk vid parkeringsplatser???


-Har du fått böter tidigare för att du inte använt bältet?
-Nej aldrig, eftersom jag alltid har bältet på mig när jag kör i trafiken! 


Så får jag visa körkortet, blåsa alkotest, bilen blir kollad så den är besiktad, skattad,försäkrad men inte stulen.


-Fortsättningsvis bör du ha det på dig tills du stannar bilen, det kan även hända en olycka här inne på området.
-Den risken har jag inte tänkt på, men eftersom du påtalar den nu så ska jag naturligtvis göra så,
tack för omtanken... 

Fortfarande irriterad men lättad över att jag inte fick böter går jag upp till mina hungriga vargar som formligen sliter mig i stycken...nääää nu överdrev jag, men dom håller nästan på att krypa in i kattfoderpåsen när jag öppnar den! 


Medans katterna slukar mest allt vad där är så reflekterar jag över det som hänt;
endera kan jag fortsätta va irriterad på detta å skriva ett indignerat blogginlägg om det

OCH säkerligen få ännu mer ont i magen
                                                  ELLER


så kan jag faktiskt välja att se det från den positiva sidan å glädja mig åt att jag inte fick några böter!

Han, Polisen, bara gjorde sitt jobb: ser dom nån utan bälte så begår dom väl tjänstefel om dom inte tar upp det med vederbörande? Dessutom va han ju faktiskt va omtänksam att jag inte sku råka i olycka å sa t.o.m krya på dig.


Nu sitter jag här, medicinen börjar verka, magvärken avtar å i skrivande stund så känner jag tacksamhet över att det fortfarande faktiskt finns vettigt folk som trots allt utbildar sig till t.ex poliser å andra tunga jobb: dom som tar hand om våra barn å gamla inom skola å äldrevården icke att förglömma.


För att inte tala om dom som tar hand om en å annan medelålders tvåbarnsmor med tarmficksinflammationer!


                                   ALLA är dom GULD värda!  Vad är Du tacksam för idag?
                                                  


                                                    

                                                                           
                                            =o)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards