Alla inlägg under juni 2007

Av elaina - 30 juni 2007 15:05

Vi har insett att vi måst köpa både större tält OCH

 bil för vi ska kunna campa allihopa på Åland.

Straxt ska vi åka på en tält-utställning med intillliggande bilfirma.

 Tänk om dom kunde ha en kampanj:

"Köp den här bilen så får ni ett tält på köpet"

 eller tvärtom...

;0)

Av elaina - 29 juni 2007 13:14

Nu har barna flugit sin kos till pappan (obeskrivlig lättnad nu när dom lärt sig åka själva) å jag är solokvist för Kärbon jobbar ju minnsan på fredagar, till skillnad från mig numera. Känns riktigt skönt att ha en extra dag att hämta andan på.


Så här ser jag ut när jag sitter å skriver vid datorn;

(bilden tagen av Kärbon vid ett tidigare tillfälle)


så här sitter jag uppflugen, på en barstol när jag skriver dessa förflugna rader...


Nu ska jag alldeles straxt åka ner på byns centrum för att bl.a se om jag hittar nå´n skojjig present till Svägerskans Son som fyller 21år idag!

                                         (GRATTIS "Lennartsson"!)

Sen ska jag åka ditut till dom i Åberga där det är lite födelsedags-spektakel.

Svägerskan har väl stått i som vanligt, fastän Hon har semester nu.


Förresten vare länge sen jag hade en freda´s-frâckis med här på bloggen,

kanske jag slänger in en i em./kväll därifrån, kanske dom har nå´n att komma med?


3vlig helg nu Allesammans!

Å kom ihåg att kissa innan ni lägger er...

;0)

Av elaina - 28 juni 2007 17:06

Det kom ett mail för en god sak, låter det som,

jag skulle gärna vilja sprida det vidare;

"Detta är en dikt som har skrivits av en tonåring med cancer.
Hon vill se hur många det är som får hennes dikt. 
Flickan bor på ett sjukhus som heter New York Hospital.
Dikten är skickad hennes läkare, som vill att dikten skickas vidare.

Kom ihåg att läsa det som står EFTER dikten också.
Här är dikten:


 

SLOW DANCE

Have you ever watched kids on a merry-go-round?
Or listened to the rain slapping on the ground?
Ever followed a butterfly's erratic flight?
Or gazed at the sun into the fading night?



You better slow down. Don't dance so fast.
Time is short.
The music won't last.


Do you run through each day on the fly?
When you ask How are you? Do you hear the reply?
When the day is done, do you lie in your bed
With the next hundred chores, running through your head?


You'd better slow down. Don't dance so fast.
Time is short.
The music won't last.

Ever told your child, -We'll do it tomorrow?
And in your haste, not see his sorrow?
Ever lost touch, let a good friendship die,
´cause you never had time to call and say,'-Hi' ?


You'd better slow down. Don't dance so fast.
Time is short. The music won't last.

When you run so fast to get somewhere

You miss half the fun of getting there.
When you worry and hurry through your day,

It is like an unopened gift, thrown away.


Life is not a race, do take it slower.
Hear the music, before the song is over...

--------------------


Till Alla:
SNÄLLA skicka det här mailet till alla du känner - även de som du
inte känner. Det är önskan av en speciell tjej som snart lämnar
denna världen om cancern tar över. Denna unga flickan har kanske 6 månader kvar att leva, och som hennes sista önskan, så ville hon skicka ett brev som berättade att alla skulle leva sitt liv fullt ut, eftersom att hon förmodligen aldrig kommer att kunna göra det. Hon kommer nog aldrig att gå på sin bal, ta studenten, gifta sig eller skaffa en egen familj.

När du sänder detta till så många människor du känner så kan du ge henne och hennes familj lite hopp, eftersom till varje namn som detta är skickat till så donerar Den Amerikanska Cancer Föreningen 3 cent per namn till hennes behandling och tillfrisknande plan.

En kille skickade detta till 500 personer!

Vad jag vet så  kan vi skicka detta till åtminstone 5 st.

Det är inte ens dina pengar, bara din tid!

Så skicka detta till alla dina kontakter och

ge alla cancersjuka en bättre framtid! "


*******************************************


Men vad jag inte förstår är hur dom kan spåra mailen?

Är detta bara en bluff, nå´n sorts "trojansk häst" eller?

Jag öppna det i god tro men nu vet jag inte om jag vill/vågar skicka vidare. Hoppas att nå´n som är bättre insatt kan tala om ifall det är  vanskligt eller lugnt att vidarebefodra...

? :0/


Av elaina - 27 juni 2007 15:38

Av elaina - 26 juni 2007 22:09

För 18år sedan kom denna galet glada tjej till världen!

Hurra, hurra, hurra, hurra!

(i bakgrunden skymtar den stolta Modern som

 även fått/fött tre andra toppen tjejjer...)

Hoppas Din dag blev riktigt bra uppi "Lyckansbyn"...

Kram, elaina

=0)

PS:Min SysterDotra B fick även Hon jobb nu idagarna:

Grattis även till Dig, Gumman!

Av elaina - 25 juni 2007 22:58

Kolla in dom nya bilderna, så Du inte missar nå´t,

det blir alltid bättre framåt natten...

=0D

Av elaina - 25 juni 2007 22:00

Nu har vi bokat en semestertripp:

Det blir till Åland, med Eckerölinjen, å inte mindre än 2veckor å två ställen!

Första veckan i nå´t som hette PutteLand el.dyl (?)

Andra veckan i JätteLand...NÄ, ja bara skojjar *fnissar*

Det är Kärbon som är reseledare jag följer bara med å glider in på en skinkmacka (eller vare räkmacka?) Känner mig glad å nöjd, har aldrig varit på Åland, men hört att det ska vara riktigt fint å bra.


Sen ska vi ju upp till Hudik oxå nå´t tag åsså sku jag vilja åkt till Norrköping oxå, till äldsta SysterDotra, kanske skickar jag Dotra dit en vecka åsså kommer vi ner till helgen å går på Kolmården allesammans?


Lisseberg står oxå på barnas önskelista, äre nån av er som vet nå´t billigt+bra boende om man ska dit 2½vuxna+2barn? (Kärbon,jag & barna: 17,12 & 11år)

TACK på förhand...

=0)

Av elaina - 24 juni 2007 15:17

Här kommer ett litet bildreportage från våra midsommaraktiviteter;


Så mycket god mat som vi lyckats få ihop:


sillunchen


Alla drog sitt strå till stacken...

---------------------------------------------------------------------------------------

19 personer + en hund va vi inalles... så mycket trevliga människor...



Efter kaffet på maten vankades det jordgubbar å glass.

-----------------------------------------------------------------------------------------


Så blev det änteligen efterlängtade STRUTfotbollen:

hur kul som helst!


Silverstrutarna vann, tror jag, men alla ser lika nöjda ut:


glada miner efter god match...


Påtår å mer allsång:


...midsommarnatten plockar jag klöver å timotei...


(Kärbon ser bekymrad ut, kanske han är rädd att jag ska

ta över Allsången på Skansen?)


-------------------------------------------------------------------

mellan varven hanns det med att busa med lilla valpen oxå

(här vilas det dock)

Sonen å Söta Valpen...


Sen vare dax för den ärevördiga 5kampen;


första grenen PotatisRäjs


Bonus va först ut: se så´n stil Hon har! (borde givits stilpoäng!)

 Häremellan va det boll i hink, sen kasta röv-kudde:


 man kastar alltså kudden mellan bena å över röven, därav namnet...


därpå följde den oefterhärmliga grenen

"Pensionären":


PanchoJanne - en klassiker...


5kampen avslutades med Irländsk julafton

eller Norsk Fylla som nån oxå benämnde grenen.

(bildbevis kommer så småningom)

--------------------------------------------------------------------------------


Här kommer Idolbild på Min Vinnare Alla Kategorier!


OBS det fina DiplomPlaketten Dotra gjort!


Å här avnjuter Han segers sötma...

hörs det månne en fanfar?


Senare om aftonen grilla vi å hade det minst lika gemytligt;

lite lagom salongsberusning, ingen med dåligt ölsinne,

 inte en tillstymmelse till bråk eller fjanterier som jag är allergisk mot,

utan bara god gemenskap, allsång å allmänt uppsluppen stämning!


(dom utlovade paparazi-bilder finner Du här)


Den super söta hundvalpen somnade i sin snuttefilt:

det snarkande lilla snörveltrollet


Barna va oxå helnöjda när dom törna in i tältet:

  Kärbon är förtjust i zebrarandigt...


 där dom sen somna ovaggade.

Kärbon å jag fick låna äldsta BrorSonens stuga å

vi sussade vi så gott ända till kl.12.45 på midsommardagen!



Hoppas era firande varit lika nöjsamma!

=0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards