Direktlänk till inlägg 15 juni 2012

Birka i mitt <3 - låt mej besjunga díg nu...

Av elaina - 15 juni 2012 21:52

Hade en riktigt givande dag på Birka igår;
från det vi kom ut med morronbåten kastades vi in i hetluften i köket på Restaurangen "Särimner" där det va fullt ös med flera sittningar matgäster. jag höll mest ställningarna i disken! (tokig som jag är kan ja tycka ett det är mentalt avslappnande att röjja disk å sträva mot ordning ur kaos!)


På e.m vare dax att ordna inför Sveakampen för 60 personer från en hyfsat känt hotellkedja. Min station, som jag döpte till "KorsSäckarna" bestod i att hålla en tung sandpåse  i vardera hand rätt ut i luften: en del va otroligt starka å höll ut flera minuter! Ändock mutades jag friskt med alltifrån fin choklad, smickervisor å hotellövernattningar!


Kvällen avslutades på "Särimner" där spelmän underhöll å vi minglade runt bland gästerna å va allmänt vikingavackra å synnerligen trevliga tills båten avgick starkt försenad åter till nutiden.



Gissa om jag hade möra fötter idag?
Ska appselut köpa hålfotsinlägg t vikingapjucken...
=o)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards