Alla inlägg under juli 2007

Av elaina - 31 juli 2007 14:09

Här är SOLig&ROligt!

:O)

PS: Kärbon har redan vunnit bl.a en vilstol,

som ja nu sitter å skriver/handarbetar i...

jag va faktiskt inte den enda som handarbeta, såg en annan kvinna som satt å sticka...

Av elaina - 30 juli 2007 12:43

Efter 3vlig samvaro med MrsXan å hennes familj igår kväll

(TACK för att ni va så gästvänliga att vi fick tränga oss på)

har vi nu packat bilen å drar till Göteborg!

Nån av Lisebergs Campingar blir det, återstår att se vilken...

=0)

Av elaina - 29 juli 2007 21:22

Nog för att vi trivas mycket bra på Åland å med ålänningarnas lite stillsamma vänlighet å gärna åker dit igen, men nio dagars vistelse med övervägande regn å rusk-dagar gjorde att vi bokade om vår hemfärd.


inte bara Mamman som stod vid spisen...Å trots gasolkök

(Guds gåva till Camping Husmodern)

så blir köksbestyren extra styriga,

hur välorganiserad man än är.




Så det va skönt att göra spagetti å köttfärssås

på vanligt vis, på hemma spis.







Men i morron bär det iväg igen,

till Barnas ÖnskeReseMål: LISEBERG!

Så nu ska vi packa om litegranna,

för bara två dagars camping.

Eller vet nå´n om nå´t superbilligt,

men ändå hyfsat bra boende?

Sku va gôtt  att slippa markservicen,

Mammans önskedröm förutom hotelfrukost...

=0)

Av elaina - 29 juli 2007 16:44

blå pärlan...


Åter på svenskt teritorium: välbehållna fast något FUKTskadade!

Spännande fortsättning följer...

 :O)

Av elaina - 25 juli 2007 11:35

Har försökt sms-blogga utan större famgång, som synes. Inte helt lätt det här med landsnummer,mobil# etc. Å nu står här en människa bakom ryggen på mig å trampar mig i haasorna så det blir inget vettigt skrivet nu heller.


Lite stödord för framtida påfyllnads-skrivning;

Lörd: bada BommarsundsFästningen

Sön: grilla Notviksberget   ÖSregn HELA natten

Mån: ½molningt+duggregn- Mariehamn, RågMeal HESburgeri!

Tisd:Stora  MuseeiieDagen Ålands Skolmuseeum bl.a

Ons: AktivitetsDag på JanKarlsGården.


=0)



Av elaina - 22 juli 2007 14:26

Hej Mina BloggisVänner!

Kan inte skriva nå´t inlägg nu på lånad dator här på turistbyrån invid Kastellholms Slott:

Dotra på trappen till vänster i bild...

Vill bara säga att vi har det toppen!

kram, elaina

PS: ska försöka mig på att sms-bloggning,

håll tummarna för att det går bra!

Av elaina - 20 juli 2007 04:50

Njae, hönsPIGG är väl å ta i, men uppe med Tuppen är jag (eller snarare före ty Kärbon ligger å trynar fortf.)  efter knappt ½annan timmes sömn.


Har just vare å packat ut allt i nya bilen å tänk: ALLT rymdes! En hel massa bra-å-ha-saker kom med å jag hoppas att vi inte missat nå´t. Fast det finns ju butiker på Åland oxå har jag hört.


Nu ska här kokas ägg å gröt, innan resten av familjen vaknes.

Ville bara säga att jag ska göra vad jag kan för att kunna blogga under resans gång. Tycker ju att det är så roligt å avkopplande å äre semester så äre, då ska man göra det man finner nöjsamt! Stickning, nålbindning å broderi, samt trenne talböcker äro nedpackade till Mammans förströelse...

=0)

PS: ha´de´så gott det bara går, så bloggs vi!


Semester-elaina




Av elaina - 19 juli 2007 19:01

...sålunda skaldade någon. Vem vet jag inte riktigt i skrivande stund. (Lagerqvist  ? )


Men vad jag vet att jag för en tid sedan fick denna tänkvärda bild;


så sant som det är sagt...


Den är mycket tänkvärd, för emellanåt har vi moderna stressade människor en tendens att rusa fram genom livet utan att känna efter: Hur mår jag egentligen? Forcerade släpper vi inte fram känslorna utan undantrycker dom, inte sällan med fysiska symtom som följd. Istället kanske man borde sätta ord på hur det känns: t.ex -Nu mår jag lite illa å känner oro för att vi drog på oss ett stort lån när vi köpte en sprillans ny bil.


Sen är väl nästa steg att inte fastna i den känslan av oviss maktlöshet.  Istället gå vidare å ta reda på de faktiska förhållandena å kanske se att det man ängslades för ändock är realistiskt genomförbart.


TACK Du som gav mig bilden, den fick mig att fundera över budskapet,  så att jag fick denna reflektion. Måhända kan den vara till hjälp för någon...

:0]

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards