Alla inlägg under juni 2010

Av elaina - 30 juni 2010 17:57

Det är ju nu mer än 10år sedan jag separerade från Barnas pappa.

Det va ju en ganska seglivad å stormig episod i vårat liv, men till slut lyckades vi ta oss loss. Å nu  har det gått så pass lång tid att jag hunnit reflektera både tusen å en gånger över hur bra barnas å mitt liv blivit.


Kanske va det därför som jag kunde skriva nedanstående, förhoppningsvis styrkegivande rader fritt ur hjärtat till en Kamrat som just genomgått en jobbig skilsmässa? När jag nyligen utav en händelse läste igenom det jag skrivit tyckte jag faktiskt att det va jä#£igt bra liknelse, så jag väljer att publicera det här på bloggen:


Ett uppbrott från M/S Sambo är liksom ett skeppsbrott; endera är man själv vraket som bottenlös sjunker ELLER så är man den som simmar febrilt efter nåt flytande, för att inte själv dras ner i djupet.

 

Det gäller att hitta nåt eget att hålla fast vid för att hålla näsan ovan vatten-ytan. Tålmodigt måst man trampa vatten tills dess land kommer i sikte och man slutligen når botten och till fots kan ta sig upp på torra land.

 

Väl där, på darriga ben, tar det ett bra tag innan det slutar att gunga. Och när man kommit till insikt att man överlevt själva skeppsbrottet så inser man sen att nu är det dax att ordna en ny farkost: sin alldeles egna sjödugliga lilla båt!

 

Det är då man kan ta ut svängarna och göra precis som man vill; bygga den i bark eller balsaträ, måla den blåvit eller knallrosa, sjösätta den i en lagom stor sjö med 3vliga små öar istället för ensliga havet!

 

Å för att inte tala om vilka svängar man kan ta runt till alla öarna eller ankra upp vid nån å bara vara tills vinden för en nån annanstans. 

 

När det sen är vindstilla å man tröttnar på att ro kan man skaffa sig en hjälpmotor, om man vill, annars kan man låta vågorna föra en vartsomhelst: vem vet i vilka hamnar man hamnar eller vilka famnar man famnar...

 

Lycka till å Din spännande seglats på "M/S New Life"!!!

Vi är flera gamla skutor som gärna åker med Dig!!

StyrkeKRAM till Dig!

"M/S Ingeborg" (byggd av äkta HälsingeTimmer)

 

Kanske nån mer kan ha glädje av mina ord av erfarenhet?

Välbekomme . . .

=o)

Av elaina - 23 juni 2010 14:59

Så här fint firar vi midsommar på Jobbet! :-)

Av elaina - 3 juni 2010 09:26

Ja må ja leva, ja må ja leva, ja nu har jag levat uti 46år !

Å ja blir nog kanske dubbelt så gammal: halva livet kvar m.a.o

=o)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards