Alla inlägg under juni 2009

Av elaina - 30 juni 2009 22:16

Blanda ihop en "BalkanSallad" som vi åt när Maken kom hem sent om sider.

Åååå det hade varit jäkligt gott m en cider till...

 ;-)


Av elaina - 30 juni 2009 17:58

Det behöver visserligen inte jag heller, men någon undrade hur vi kunde ha en så stor "baltan" (den är ju säkert 8-10m lång) så här kommer en "karta" eller snarare en planritning över den;


Det ilsket gulfärgade är våran lägenhet men det som är markerat "UTEPLATS" vid våran ytterdörr, invid "KPR", är "baltanen" å den sträcker sig ända bort till grannens "KPR-utbuktning" !!!


Så nu vet ni det, å kan sova gott i natt, hoppas jag.

Det kommer jag att göra åtminstone, är redan dötrött fastän kl.bara är straxt efter 18.00: MEN jag tänker inte, repeterar: INTE dricka en endasta ynka droppe kaffe om nån så sku komma hit å trugar mig!!!


Däremot sku det va gott med en isglass ute i skuggan på "balkanen".  (Oops! en lyckad felstavning där! Min "Balkan" är ju lite inspirerad av Medelhavsländerna å Balkanhalvön!)


Nog vätskebrist-svamlat: måst genast gå å hämta nåt kallt att dricka!

( Bilden lånad av "StridsPitt" *fnissar* )

KOMiHÅG att DRICKA MYCKET vatten så att ni inte blir uttorkade!

Första varningstecknet är att man blir trött, loj å håglös:

zzzZZZzzzZZZzzz...

;o)

Av elaina - 30 juni 2009 01:44

Vid liv OCH i allra högsta grad VAKEN:

provar nu att surfa med det mobila bredband som jag ordnat till en gammal laptop som jag hitta liggandes i en skrubb. Denna skrubb visa sig vara en SkattKammare: hitta även igen lite andra saker (men det får bli en annan historia)



Efter att ha rådfrågat våran 3vliga Clas Ohlson här i Byn (-Ja? Heter inte Alla som jobbar där så? Njaa, vid närmare eftertanke så kan ju inte tjejjerna som arbetar där heta så. Men dom kanske är ingifta Fru Ohlson? *fnissar*)



HUR-SOM-HAVER: så införskaffade jag där på C.O en ComvicSurf Sticka för ett par hundralappar å då ingick ett dygns fritt surfande(värt 29:-) å när det är slut så kan man välja mellan tanka på ytterligare ett dygn, eller en vecka för 85:- (har jag för mig det va) OCH vill man sen slå på stort så kan man tanka på för 249spänn å surfa fritt en hel månad!!!



Det sistnämnda förslaget blir nog högaktuellt när jag går på semester om sisådär 3-4 veckor. Med litt tur så kanske jag kan klämma i med en extra vecka semsester(eftersom jag hade så många sparade dagar) å få va arbetsfri i 5 uker. Det vore gôtt å få va ledig så länge när det just nu i skrivande stund känns väldigt avlägset till sista arbetsdan innan semestern.

Inte för att jag vill klaga på min arbetsplats det allra minsta grand: tillbringar dagarna i en liten, liten trädgård invid ett gammalt litet hus varin vi gå för att uppsöka svalka emellanåt då hettan blir oss övermäktig.



Visst äre märkligt att man kan va så duktig på att se till att alla runtomkring sig får det dom behöver, t.ex; omtanke, skratt å vatten, MEN själv glömmer man alldeles bort att dricka tillräckligt, för man har alldeles för roligt !?!



Å vad resulterar då detta i? JO, att man hemma hos Kära Svåger&Svägerskan bälgar i sig åt-helle-för-mycket ; saft, mineralvatten, CocaCola & KAFFE!!! Kombinationen Cola+Java i ljumma aftonskuggan är inte lyckad om man vill gå i säng i normal tid, vakna pigg å utvilad, före väckarklockan å gå till jobbet med sviktande steg för att möta nya utmaningar!



Gissar att jag försover mig, cyklar i diket å kommer i full karriär upp på handikapprampen med cykel å allt å upptäcker där att jag fått med mig Sigges KattsandsSoppåse på styret, trött som en gris kommer jag sen nöjt nicka bifall till allt som föreslås inför Husmötete; Pool i bersån, SodaStreamsFontän i trädgården å storbildsTV i garaget(i händelse av regniga dagar)



NÄ, nu måst jag avrunda med några väl valda ord av Anton Svensson, Emil i Lönnebergas Pappa ni vet när Emil säger att Griseknoen tycker att nåt är roligt:



>> -Roli´t å roli´t? Griser sa inte ha roli´t, då blir di smala som jakthunder...>

Hm, kanske en ny viktminskningsmetod?
"Skratta som en gris bli smal som en drever"
Minns var ni läste det först...
;o)

Av elaina - 30 juni 2009 00:32

plug mug 530x319 Kaffekopp med Stöldskydd

Jag ska inte dricka kaffe efter kl.18.00 !!! 

Jag ska inte dricka kaffe efter kl.18.00 !!!

Jag ska inte dricka kaffe efter kl.18.00 !!!

Jag ska inte dricka kaffe efter kl.18.00 !!!

Jag ska inte dricka kaffe efter kl.18.00 !!!

Jag ska inte dricka kaffe efter kl.18.00 !!!

Jag ska inte dricka kaffe efter kl.18.00 !!!


=0)

Av elaina - 27 juni 2009 11:36

SolskensFrukost!

Av elaina - 26 juni 2009 08:07

Vadan denna rubrik?

Jo det är sådant jag har att ta ut;


På MiljonLotteriet skrapa jag nyss fram inte mindre än 400:- i varuvinster, så min pott är nu uppe på nästan tusenlappen!

Detta tycker jag är intressant bland det som finns att välja på;

       

Endera en råsaft-"centrifigur "   eller  kastrullkit för induktionshäll

Men om jag har lite is i magen å väntar tills nån vinst till trillar in så kanske vi får ihop till en "sådastrimer" fast den känns onödigt dyr:

                            

1200:- är den värderad till, nog brukar liknande finnas för lite mindre än halva det beloppet? (Tipsa mig gärna om nån billigare variant!)

-*-*-*-*-*-

Hur det sen kommer sig att jag har 55 semesterdagar att ta ut har jag inte en aaaning om: det vette f-n hur det gått till!  Men antagligen så har jag sparat dagar varje år för att ta ut vid jul å nyår, fast då har jag haft så mycket komptimmar som måst tatts ut så semesterdagarna har blivit sparade.

-*-*-*-*-*-

-*-*-*-*-*-

Pajen däremot, den vet jag mycket väl hur den blev till;

  • äpple skalades å skars i bitar+ rabarber tinades upp å lades ut i en smord pajform tillsammans med några överblivna jordgubbar samt några klickar med hallonsylt.
  • en smuldeg hackades ihop av smör, socker, havregryn å lite mjöl å ströddes över frukt-&bär-blandningen.
  • skjuts in i ugnen på ca 175-200 grader å NU(!) är den klar att tas ut!

Mmmm, varsego att smaka på...

;o)


ps: i övrigt kan jag meddela att väl valda delar av Familjen har tänkt sig ut å tälta. 

 (bilden nedan är från vår regniga ÅlandsSemester 2007)

             

Vilka dom lyckliga(?) blir är i nuläget inte riktigt utrett, men förlorarna får vara hemma i lägenheten å ta hand om hus& hem + div.husdjur å lite löst folk,  pilutta dom.

Fast Sigge tror jag nog jag smugglar med mig annars blire svårt att somna på kvällen: hans kurrande när vi ligger nos mot nos är sååå sövande!

Av elaina - 21 juni 2009 18:31

Idag har vi verkligen tagit det lugnt. Men vi har inte varit overksamma för det;                (bilden lånad från en mycket informativ hemsida)

Maken måst ju prova sina nya täljknivar från Claes Olsson! Den s.k skeden som jag yxat till som inträdesprov till VikingaVänföreningen fick sig en tillsnyggning å blev riktigt smäcker.


Själv är jag nästan färdig så gott som klar med de sockor jag börja nålbinda för längesedan:

Tror jag ska göra dessa med riktigt långa skaft så att dom går att fästa med band i "de-onämnbara" (långbenta linneunderbyxor) åsså yllemamelucker över det så fryser man inte! Det gäller ju att tänka framåt även i forntiden...

;o)

Av elaina - 19 juni 2009 20:59

Världens sötaste Tilde: Gammel- Mossis GullUnge!

=o) 

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards