Alla inlägg under juli 2009

Av elaina - 31 juli 2009 10:18

3e ggn gillt?

Av elaina - 30 juli 2009 18:24

"Sista" försöket...

:o{

Av elaina - 30 juli 2009 15:07

Min HälsingeRing!


 * * * * * * * * * * * * * * * I HELLELLLE HELLER! * * * * * * * * * * * * * * * *

VARFÖR i hela fridens dagar fungerar det inte när jag MMSbloggar???

SUR är bara förnamnet på mig just nu!!

Ger mig F-N på att jag ändå debiteras enl. gällande taxa:

"Blogga gratis" så fAn heller!!!

Snart gör jag SLUT!

 (iaf om det ska fortsätta krångla på detta viset titt som tätt...)

>0[

Av elaina - 30 juli 2009 12:45

...fast oftast lite halvt trögtänkt!

Men för dens skull inte helt korkad: får jag bara fundera lite så brukar jag finna ut lösningar å stundtals är jag så snabbtänkt att jag kommer på vad som ska göras innan det ens hunnit bli ett bryderi!


Så därför kommer ni inom kort, på en blogg helt nära er, förhoppningsvis se en bild på min HälsingeRing! OM det fungerar att MMSblogga för mig denna gång vill säga. (håna lagom då "Maraia"! *fnissar-till*)


Kanske är den bilden ute å snurrar i cyberrymden ett tag till innan den landar här ovan detta lilla "förvarnings-inlägg"? Kanske är den helt suddig å värdelös att se detaljer på? Eller så är den helt OK.


Nåja, det spörs, som jag brukar envisas med att säga.

Undrar om nån mer säger så nuförtiden...

=o)



Av elaina - 29 juli 2009 21:09

Avataria frågar i en kommentar till föregående inlägg om inte jag sku kunna tänka mig att visa upp min Hälsingering? Självklart vill jag göra det, fast jag kan inte! Sladden till min kamera är nämligen nedpackad någonstans-jag-vet-inte-var eftersom vi håller på å skiftar våra sovrum så är allt huller-om-buller!


MEN jag hitta en annan sorts modell av Hälsingering, denna variant i silver, hos en blogg-tjej som kallar sig SusannaMagdalena

Hos henne är bilden klickbar å förstoras då så man se alla fina detaljer.

(yippie, härinne hos mig oxå!) 


Tycker snudd på att den designen är finare än den jag har: fast det är ju en HudikGuldsmed som gjort min så därför har den ju ett extra affektionsvärde för mig! OCH de facto att Maken gav den till mig när vi varit förlovade i 5år utan att hunnit bli gifta ! ! (vet inte om hur han tänkte: kanske sku giftas-väntetiden förlängas med 5år? Hursomhelst på vintern därpå fria Han å sen dröjde det bara knappt 2år till innan själva giftermålet 080808 !!! )


Ska leta å se om jag kan hitta nån bild på GUldSmedens hemsida, OM han har någon vill säga: dom är int så moderna vissa av dom därna hantverkarna uppe i Hudik...

;o)

Av elaina - 27 juli 2009 12:55

Efter en regning men rolig helg på VikingaMarknaden i Saltvik, Åland är vi så åter i verkligheten: körde 7 maskiner tvätt (varav en blev ljusblå till Dotras stora förtvivlan!!! ) ty även det vi inte använt mådde nog bäst av att tvättas!!

(befarad mögelrisk annars i denna rötmånadstid!)

008

Vår vistelse i vikingatid har som alltid varit trevlig å givande, men krävande på så vis att det under natten mot fredagen formligen v-r-ä-k-t-e ner från "Ålands Himmels VattenCistern"! Förmodligen hade stora flertalet marknadsdeltagare inte blidkat Tor tillräckligt: det kom 60mm nederbörd på bara några timmar!!



(vissa bilder lånade från Steviks hemsida, kika gärna in på den för fler bilder !)


Fast värst av allt va nog att marknadsplatsens avrinning/ krondikets utlopp va så dumsnålt underdimensionerat: på sina ställen fick marknadsknallarna vada i vatten upp till knävecken för att rädda sina tillhörigheter!!!




M.a.o kan man säga att risken för brand va obefintlig och ÅlandsRadio lät meddela att det eldningsförbud som tidigare rått va upphävt!


Brandförsvaret va dock inte sysslolösa: dom hade fullt upp med att pumpa undan vattenmassorna, sätta folk i arbete med att gräva dräneringsdiken å valla upp!! Som tur va hade ÅlandsRadio även basunerat ut att marknaden va inställd på fredagen så att alla inblandade kunde arbeta relativt ostört.


Dotra å jag va så nöjda med att vi valt att sova i "Fårrden" där va det om än inte helt torrt, snarare småfuktigt, men åtminstone inte genomblött!!! Trots omständligheterna så va Dotra osedvanligt lite "tonårstrulig" utan förhållandevis nöjd å medgörlig. Passar på att ge Henne en "officiell" eloge här å nu:


* * * * * TACK Dotra för att Du stod ut med regnruskets följder!!! * * * * *

VattenPuss från Mamsen!


=o¤

Av elaina - 20 juli 2009 15:42

Runornas egna alfabet kallas "futarken". Hos Kalle Runristare hitta jag runorna skrivna i alfabets-ordning;


Kan vara bra att ha när man ska komponera ihop en egen runsten.

OM man nu sku få för sig att göra det, nån regning dag eller så...

;o)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards