Alla inlägg under november 2009

Av elaina - 30 november 2009 17:46

För en månad sedan sedan va jag ju med på skolforum å gjorde reklam för deras nya digitala läromedel om vikingatiden (som några av oss i Vänföreningen va med i)


Då tog jag tjänstledigt 22,5tim. från mitt ordinarie arbete å istället har jag nu fått lön från bokförlaget, det visa sig att jag trots att jag fick betalt för 24tim. så fick jag 180:- mindre i lön.


MEN jag hade mycket stort utbyte av dessa dagar, är en viktig erfarenhet rikare å hade dessutom super3vligt sällskap hela tiden!


Å icke att förglömma: fri lunch å smarrigt fika båd f.m+e.m

Bara en så´n sak...

;o)

Av elaina - 29 november 2009 20:12

Sesamknäck (80 st)

2 dl vispgrädde
2 dl ljus sirap
2 dl strösocker
1 dl sesamfrön
2 msk smör

Blanda grädde, sirap och socker i en tjockbottnad kastrull. Koka utan lock, rör om då och då tills termometern visar 122° eller när smeten håller kulprovet: häll några droppar av smeten i iskallt vatten och rulla till en kula som ska vara fast till hård. Koktid 15–30 min. Rör ner sesamfrön och smör. Ställ knäckformar på en skärbräda. Fördela smeten i knäckformarna. Strö ev över lite extra sesamfrön. Låt stelna i kylen minst 2 tim.

Av elaina - 27 november 2009 21:32

Tillbringat dagen i GrannByn å där bjöds det på oppstekt palt minnsann!

Hade TraderaKurs med Kära Kamraten å lade då ut några umbärliga ting:

kika gärna på dom  här å buda gärna eller tipsa Dina Kamrater som är StonesFans eller mineraloger...

;o)

Av elaina - 26 november 2009 22:27

När jag kom hem från jobbet idag kände jag mig helt "sånkad".

Vet inte hur jag ska beskriva den känslan på svenska: så trött så man kan somna där man står, typ. Om inte hissen vart så liten hade jag nästan kunna lagt mig ner där å vilat på vägen upp.


Väl inne föll jag i dvala på soffan å somna av ett tag, vakna till när maken kom hem å då visade det sig att nån av barna (eller båda? )hade förberett maten! Men jag va bara kallsvettig å allt annat än hungrig så jag törna in i bingen.


Å nu äre dags å göra kväll på riktigt...

#0P


Av elaina - 24 november 2009 19:50

dubbelt så bra pris!??  

Ända sen jag va tonåring så har jag oftast fått dubbla påslakan i present, alltså två av varje för att ha för framtida familjebruk å några håller faktiskt än idag!


Även Maken har ju manglat månglat hit några av sina favoriter, som han åxå fått i par, på så sätt har vi numera sammanlagt, barnas inräknade: 30 st. påslakan!


Är det onormalt att ha i snitt 7½ påslakan/ person? Vi är fyra personer å byter lakan drygt 20 ggr/år då äre väl inte så konstigt att man vill kunna variera sig?


Undra hur många påslakan MedelSvensson har? Räkna gärna Dina/era å tala om hur många Du/ni har via kommentarsrutan. Vill Du va anonym så äre väl OK men lite tråkigt . . .

Obestämd

Av elaina - 24 november 2009 15:15

Läste just i Aftonbladet att Peter Forsberg inte ska spela för/ med MoDo i kväll. Å varför i hela världen läste den icke sportintresserade människan (d.v.s. jag) denna rubrik? Jo, jag hajja till när jag såg namnet: har nämligen planer på att lägga ut en signerad litografi med "Foppa" på Tradera på fredag.


Va inte han aktuell i nåt "sportlekprogram" på TV åxå nu här i veckorna? Eller vare nåt med hon Emma eller vad hon heter fästmön hanses? Nä, det va nog ett inredningsprogram för en tid sen som dom bägge va med: snyggt å dyrt å lite "Pappa Foppa-betalar-varning". Han verka då va en väldigt generös å snäll pôjk.


Kanske äre så att Foppa verkligen är en Toffel...

;o)

Av elaina - 23 november 2009 19:22

Slå på TV4+ å kolla in Dr.Phil Show!!!

Dom är inne på samma spår som jag...

=o)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards