Alla inlägg den 21 oktober 2007

Av elaina - 21 oktober 2007 12:47

Igår va vi ½dan å Sundbybergs TextilCentrum å sökte efter tyger till Kärbons blivande Vikingakläder.


Vi har ju gått med i VikingaFöreningen här i byn å på lördag äre HöstaGille!


Å till det tarvas det persedlar: själv har jag redan en dräkt som jag sydde upp i skräptyg (gamla lakan, vävda gardiner etc.)ifjol nån gång.


står måhända å grunnar på vilket forntidanamn jag ska ta mig...

Hade den bl.a i somras på Vikingamarkanaden på Åland, fick då reda på att det heter "toille" när man provsyr upp plagg innan man tar dom fina/dyra tygerna.


Det får duga åt mig, Men Kärbon har ju inga vikingakläder alls, så för att Han ska slippa gå med rumpan bar så håller vi nu på å syr för allt vad tygen håller...


=0)

PS: återkommer med bilder när det lugnat ner sig lite

    

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards