Alla inlägg under april 2012

Av elaina - 19 april 2012 23:44

fick just nyss en minnesbild från en sommarnatt i slutet på 80talet:
jag hade vare chaufför åt några å som sådan naturligtvis blivit väl omhändertagen;
fått kaffe, godis, dricka, säkert ostkrokar, glass, älg mä mos - whatever!


Klockan va minst ½ 4, hade just släppt av dom sista entusiasterna å va på väg hem ensam i bilen (jänkare/ amerikanare, röd har jag för mej?) Solljuset låg som en gyllene filt över vår lilla stad, jag hade stängt av bandspelaren för jag va rätt trött i huvet efter allt ståhej å rock-a-billy. Det enda som hördes förutom bilens mullrande va måsarnas skränande kring tappade mjukglassar å överblivna strips.


När jag kom upp på E4an, som på den tiden gick rakt genom Hudik, drog jag på lite för att komma hem snabbare OCH för att få känna på hästkrafterna lite efter aftonens eviga cruising.
Just då satte RADION PLÖTSLIGT IGÅNG utav sig själv (! ! !)   


Tryck på PlayPilen!



Denna låt spelades, gissa om det va ofattbart märkligt å samtidigt överumplande mäktigt ! ! !

Blir fortfarande naturligt hög när jag hör denna låt å drömmen vore om man finge lära sej
dansa tango å virvla runt till dessa, för mej, overkligt drömlika toner...

=o)


Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards