Alla inlägg den 8 oktober 2007

Av elaina - 8 oktober 2007 23:43

Har kämpat ½kvällen med att skriva å tappa bort inlägg å försöka lägga in bilder. Gör nu ett sista försök med blderna innan John Blund kommer.


Efter givande föräldramöte på TISdags-kvällen

så fick jag ett ryck å uppdatera detta inlägg

med nå´ra fler bilder å lite brö´text.

(peka på bilderna så dyker det upp små bild-texter oxå)

OK, då kör vi;

Monkas & Mùsca invid Kerid-kratern...

I denna vulkankrater har ingen mindre än BJÖRK haft konsert!

Hon stod på en flotte i mitten på vattnet å uppträdde.

Va tydligen hur mycket folk som helst:

jag sku inte velat vare säkerhetsansvarig!


*************************************************


jag har vare inne i den underjordiska lönn-gången som leder ut bakvägen från källeren...

Denna kyrka ligger i Skalholt,

ett kulturcentrum redan på mörkaste medeltiden.

Snart 4år sedan? Tänker på Dig Bibbi!

Jag gjorde vad jag kunde för att lysa upp det nutida mörkret

genom att tända ett ljus för Vår Syster Bibbi.

Hur många bitar gissar Du på?

Framme i koret fanns en jättestor altartavla i mosaik:

undra hur många bitar som gått åt?


Skalholt

 Utsikten från kyrktrappan i Skalholt,

precis när jag knäppte så kom tre vita svanar:

men dom flög uppenbarligen ur bild...


***********************************************


Faxi va en häst vars hårman är fallet...

Detta fallet heter Faxi efter en häst som sprang över här å

(ev. druknande den)

hans man blev iaf  kvar som ett vattenfall...


Här har vår chaufför klivit upp på bordet för att ta denna bild:

hans söte son Thor posera så där lagom medgörligt bredvid mig,

ser betydlig mer bekväm intill Far sin:

Far&Son...

Kan ni tänka vem som tog den bilden? Rätt gissat, Jag.

Å inte förrns ½minut senare slog det mig:

MEN vad gjorde jag? Stod jag oxå på bordet å fota?

Jag som annars får svindel bara jag ska upp i ett köksskåp?

Märkligt vad mentala spärrar kan släppa i gynnsamma miljöer...

**********************************************

Vi gjorde ett kort stopp längs vägen,

för Mackie sku ge sina hästar lite söndags-godis;

en hink melass å kasse gott&blandat.


den mörka längst åt vänster är Thors...

*************************************************

Här är hela gänget samlat å det är våran guide-Githa som tar fotot.

(hon hade säkert tio kameror runt halsen)

hela hydet...


Kom gärna med frågor, så besvarar jag det i morron,

nu är jag sååå trött för att beskriva nåt mera...

#0)


Av elaina - 8 oktober 2007 06:11

OJ!

Jag har ju glömt att tala om att Sverige vann en klass i armbrytning i Bulgarien i förra veckan! Ära den som äras bör: (TRUMPETFANFAR!)

Så här skrivs det bl.a om den starka tjejen, som vi faktiskt känner:

(*sträcker-stolta-på-oss*)

>>Sverige tog guld i dagens tävlingar i höger arm! Även denna dag lade juniortjejerna beslag på flest ädla medaljer:  Sara , Team Stockholm Armwrestling fortsatte på samma spår, obesegrad till final och tog GULD i -70 kg, där den litauiska tjejen fick nöja sig med silver! Härligt!<<


Å hon hade tuffa motståndare:

JUNIOR WOMEN RIGHT 70 KG
1. OLOFSSON, SARA SWEDEN
2. ASAUSKAITE, TOMA LITHUANIA
3. VIKTORIYA, SHEVCHENKO UKRAINE
4. PIHL, EMMA SWEDEN
5. LEWANDOWSKA, ALEKSANDRA POLAND
6. MITCHELL, ALEXA CANADA
7. REGINA, NIKOLAEVA RUSSIA
8. RENATA, NOVAKOVA CZECH REPUBLIC
9. SVETLANA, BELOVA RUSSIA

Här kan Du läsa mer om tävlingen i Bulgarien.


Stort GRATTIS Sara önskar Vi i Väsby!


=0D

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards