Alla inlägg under november 2012

Av elaina - 13 november 2012 17:40

På VikingaFöreningens HantverksTräff i söndags svarade jag glatt JomänVisst! på frågan vilka som ville bli med på Aifur! På hemvägen gnagde det lite i mig att jag nog svarat lite för ivrigt/ hastigt. Pengarna ska ju räcka till så väldans mycket så här löningarna före jul!  Inser nu, efter att ha tittat på deras meny att vi helt definitivt inte har råd! Men det vore ju onekligen trevligt å jag söker i huvudet efter möjligheter att få in extrapengar.


HEUREKA! Jag kan ju sälja nåt! Endera nåt som vi inte behöver här hemma eller nåt av mitt hantverk!
Så: VAD kan vi avvara? Får ta å gå igenom skrubben OCH vinden för att se över vad där finns att sälja. Bland mitt hantverk kanske jag har några bilder att fresta med?     

Språngad mössa med nålbunden bård?  
"Påtade" vantar  eller RamVävda sjalar:      

Sjalarna brukar jag ta 400-450:- för beroende på garn, vantarna kan jag låta gå för 200:-. Men frågan är vad jag ska ta betalt för den språngade mössan: den va inte helt lätt att göra å mig veterligen är det inte många som kan språnga? Har jättesvårt för att sätta priser, vad tycker ni?

Vad Sku Du va beredd att ge för en mössa i mjukt lovikkagarn
tillverkad i en metod som fanns redan på forntiden men
numera inte är särskilt vanligt förekommande?
=o)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards