Alla inlägg under februari 2012

Av elaina - 20 februari 2012 09:28

Min Kamrat Erika visa va Petra Krantz skrev på sin blogg >petrakrantzlindgren.wordpress.com< :
>>Vid nattningen igår kväll hamnade jag i ett oväntat, underbart och smärtsamt utvecklingssamtal med sjuåringen. Det innehöll så mycket klokskap att jag väljer att återge det oredigerat här:
 
 
Jag tyckte det va så fint skrivet å rörande åsså kom jag att tänka på
när barna va små å hur jag tänker/ tänkte då:
Att skilja på "Barnet" å "beteendet" har vare/ är viktigt för mej å barna.
Det gäller att hålla isär de två begreppen å bara gräla på negativa/ felaktiga beteendet: 
 
>-Det där va väldigt dumt/ tanklöst/ elakt gjort, gör inte så nå mer!<
 
i stället för att säga:    >-Va dum.../ tanklös/ elak DU är!<
 
Till slut vet dom att "SjälvaBarnet" älskar man alltid
å då behöver det aldrig bli svårt för dom att älska sig själva,
därmed får dom det lättare att ändra sitt beteende...
                                              

                                   =o)

 

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards