Direktlänk till inlägg 19 oktober 2007

OJ, Oj,oj...

Av elaina - 19 oktober 2007 14:45

Sov oförskämt länge idag, men så va jag uppe till halv två inatt oxå.

Hade tvättstugan å endast en ynka torktumlare fungerade å vi hade hur många maskiner som helst (förstår inte var all tvätt kommer ifrån?)

Å eftersom Kärbon laddade alla maskinerna å Han måste kliva upp kvart ö 5 när Han sover hos oss, så blev det jag som tog nattpasset med torkning å mangling. (Nu kom jag på varför det va så mycket tvätt: bytte i sängarna! Apropå det ska jag lägga in en ny omröstning/undersökning ) 


Vassego´å ta för Dig...


Va gris-trött

när jag klev upp å

väckte barna,

tur att dom

 är så

självgående

att dom

klarar sig själva

på morgnarna




 (JOdå:

t.o.m smöret

va undanplockat)






Drack kardemummathe´

o åt brödet

som jag baka

häromkvällen,

smaka om möjligt

ännu bättre idag.

Vassego å

smaka Du oxå :



Sen har jag polymasat omkring i nattsärken, mest hela da´n å

inte fått just nå´t alls gjort. Men det är ganska skönt det oxå, att ta det lugnt. Tvätten är tvättad å undanlagd, hemmet städat, renbäddat. Vad mer kan man begära?  Fred på jorden å lite mer i lönekuvertet?


Ikväll ska vi förresten på VasaTeatern å se "Otro-ligt het" med nå´ra deltagare. Den har gått för fulla hus i Göteborg med komediennerna Carina Lidbom och Annika Andersson, Brasse & Pia Green ses oxå på scenen.


Ska bli så roligt att gå iväg på teater å i synnerhet med detta sällskap. Nå´ra har sparat länge, andra har hängt på i veckan, men alla tycker det ska bli så kul å att det känns tryggt å bra att vi åker iväg tillsammans.


OCH framför allt behöver vi allihopa SKRATTA! Nog för att vi småskrattar mest varje dag på jobbet, men att få garva/gapskratta/kikna av skratt det är sååå härligt!


Risken finns att det blir mycket av dylika känsloyttringar :) för komedin har fått mycket god kritik. Va väl bara en tidning som va lite tråkiga i sitt omdöme. Men dom allra flesta är översvallande av positiva ovationer.


Nu ska här FredagsFikas med Sonen som just kom hem från skolan.

Dotra är å handlar present till två kompisar som ska ha party i morrn.

Å va det ska bli gott med kaffe,

ta en kopp Du oxå...


=0)





 
 
Ingen bild

Syss

19 oktober 2007 18:07

Va´ skönt det låter, att bara få strosa runt. Att allt är undanplockat, nystädat o sängkläder som luktar rent o gott. Se´n att få gå på teater o underhållas............ Nä, nu ska jag i allafall unna mej en kopp kaffe och en ost macka (köpe-bröd). Det andra får jag se i stjärnorna efter.

 
Ingen bild

elaina

19 oktober 2007 23:47

Sikta mot stjärnorna, Kära Syss!
Snart nog äre bara Du & Svåger som bor kvar hemma: mindre tvätt, mindre stök, mindre tjohej. Förstå vad rent, prydligt, tyst å tråkigt ni får det då...
;0)
PS:teatern va obeskrivligt kul!

 
helga

helga

20 oktober 2007 10:28

Vad kul att teatern var bra - härligt att få skratta lite !!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

20 oktober 2007 18:34

helga!
jag hade riktigt ont i skrattmusklerna, så kul vare...
=0D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards