Direktlänk till inlägg 8 oktober 2007

Vinyl ISLANDSresan del 3d...

Av elaina - 8 oktober 2007 23:43

Har kämpat ½kvällen med att skriva å tappa bort inlägg å försöka lägga in bilder. Gör nu ett sista försök med blderna innan John Blund kommer.


Efter givande föräldramöte på TISdags-kvällen

så fick jag ett ryck å uppdatera detta inlägg

med nå´ra fler bilder å lite brö´text.

(peka på bilderna så dyker det upp små bild-texter oxå)

OK, då kör vi;

Monkas & Mùsca invid Kerid-kratern...

I denna vulkankrater har ingen mindre än BJÖRK haft konsert!

Hon stod på en flotte i mitten på vattnet å uppträdde.

Va tydligen hur mycket folk som helst:

jag sku inte velat vare säkerhetsansvarig!


*************************************************


jag har vare inne i den underjordiska lönn-gången som leder ut bakvägen från källeren...

Denna kyrka ligger i Skalholt,

ett kulturcentrum redan på mörkaste medeltiden.

Snart 4år sedan? Tänker på Dig Bibbi!

Jag gjorde vad jag kunde för att lysa upp det nutida mörkret

genom att tända ett ljus för Vår Syster Bibbi.

Hur många bitar gissar Du på?

Framme i koret fanns en jättestor altartavla i mosaik:

undra hur många bitar som gått åt?


Skalholt

 Utsikten från kyrktrappan i Skalholt,

precis när jag knäppte så kom tre vita svanar:

men dom flög uppenbarligen ur bild...


***********************************************


Faxi va en häst vars hårman är fallet...

Detta fallet heter Faxi efter en häst som sprang över här å

(ev. druknande den)

hans man blev iaf  kvar som ett vattenfall...


Här har vår chaufför klivit upp på bordet för att ta denna bild:

hans söte son Thor posera så där lagom medgörligt bredvid mig,

ser betydlig mer bekväm intill Far sin:

Far&Son...

Kan ni tänka vem som tog den bilden? Rätt gissat, Jag.

Å inte förrns ½minut senare slog det mig:

MEN vad gjorde jag? Stod jag oxå på bordet å fota?

Jag som annars får svindel bara jag ska upp i ett köksskåp?

Märkligt vad mentala spärrar kan släppa i gynnsamma miljöer...

**********************************************

Vi gjorde ett kort stopp längs vägen,

för Mackie sku ge sina hästar lite söndags-godis;

en hink melass å kasse gott&blandat.


den mörka längst åt vänster är Thors...

*************************************************

Här är hela gänget samlat å det är våran guide-Githa som tar fotot.

(hon hade säkert tio kameror runt halsen)

hela hydet...


Kom gärna med frågor, så besvarar jag det i morron,

nu är jag sååå trött för att beskriva nåt mera...

#0)


 
 
Zkrivaren

Zkrivaren

9 oktober 2007 07:56

En bild säger lika mycket som tusen ord. Här blev flera tusen ord. Och bilderna är fina.

http://zkrivaren.bloggagratis.se

 
Ingrid

Ingrid

9 oktober 2007 11:12

WOW!!
Vilken resa du har gjort, så häftligt...
Avis? Nej, nej..inte ett dugg... ;)

http://igurt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

9 oktober 2007 18:28

Z: Ja, herregu´va jag babblar om Island: med tanke på alla dessa bilder så är jag väl snart uppe på miljoner ord=halv roman...

Igurt: Din resa te Amercka va´nte så ohäftig den heller! Avundsjuk är helt OK att vara, så länge man inte är missunnsam å det tror jag ingen om er att vara...

=0)

 
akson

akson

9 oktober 2007 19:14

Wow! Så avundsjuk jag blev på dig, nu vill jag också åka till Island.

http://akson.wordpress.com

 
Ingen bild

Monkas

9 oktober 2007 19:28

Kan vi inte göra om det???? Nuuuuuuuuu.........

 
Ingen bild

Föken Jansson

9 oktober 2007 22:02

Tack, för att du delger oss din resa i ord och bild. Nu VILL jag oxå åka dit och se allt det vackra med egna ögon. Men jag vet då inte om jag vågar ge mej ut på tur på hästryggen. Det tycker jag var strongt gjort av dej.

 
Ingen bild

elaina

9 oktober 2007 22:24

Akson & Frk J:
Tror att jag ska rekommendera er att anlita Islandsresor (dom som anordna våran resa)å sen begära provision av dom i form av Islands-resecheckar...
;0)

 
Ingen bild

elaina

9 oktober 2007 22:29

Monkas!
Om jag hade pengar sku jag åka på stört.
Men vi kan ta en tur till nå´t oländigt ställe med liknande terräng å låtsas. Åsså tar vi med plokk-fiskur å annan isländsk mat i matsäcken å sköljer ned med lite REYKAvodka...
;0)

 
helga

helga

10 oktober 2007 08:29

Hände allt detta på EN helg... Otroligt vad mycket ni gjorde.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mimmi

10 oktober 2007 18:12

Du motar gärna frågor, skriver du. Men det finns inga frågor att ställa. Allt är så bra beskrivet så det nästan känns som om man skulle ha varit med. Om jag hade råd, skulle jag åka dit jag med och uppleva allt det du skriver om på plats.

 
Ingen bild

elaina

10 oktober 2007 22:39

helga: Ja, det va en week-end-resa: men upplevelserna sku gott å väl räckt för en hel vecka. Det blev anings komprimerat å lite stressigt mellan varven. Sku ha behövt vara en hel vecka för att hinna i mer lugn-o-ro...

Mimmi: Va glad jag blir när Du tycker det är bra beskrivet. Sku kunna skriva mycket mer, men har ju hushålle å sköta oxå.
Sparar Du en hundralapp i månaden kan Du åka dit om 5år! Sparar Du 5år till så har Du fått ihop fickpengar oxå...
;0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards