Alla inlägg den 3 oktober 2008

Av elaina - 3 oktober 2008 18:44

 * * * * * * * * * *

Kjell kommer hem stolt och håller upp ett föremål för att visa Tina. 
 
-Titta vad jag har stulit, säger han stolt, jag tog den utmed vägen!
 
Tina tittar på honom och svarar syrligt:
 
-Ställ inte in den sovrummet bara.
 
-Varför inte det då? undrar Kjell trumpet. 
 
-Jo, det är polisens fartkamera och den tar bilder när det går för fort...



Ta det lugnt ikväll

å krama varandra "i trafiken"...

;oD

Av elaina - 3 oktober 2008 09:17

Min fina mobiltelefon har ju varit lite knasig ett tag å det har inte gått att föra över bilder hit till bloggen osv. Så för nån vecka sen lämna vi in den för översyn där Maken köpte den.


Detta brev fick jag i början av denna vecka;         (hoppas det går att läsa)


Trodde jag sku explodera så arg blev jag!

Men sen leta jag reda på mailadressen till

KonsumentVägledaren här i Kommun å skrev detta mail;


"Hej!

Vänder mig till Dig för rådgivning i en fråga:

I början på juni fyllde jag år köpte min man en mobiltelefon med kamera som jag blev mycket glad för. Sedan när jag upptäckte vad den kostade, blev jag även något förstummad: 4500:- ! (Det är enormt mycket pengar för mig somvarit ensamstående i många år) Fastän Maken lugnade mig med att han tagit en extra försäkring så har jag varit än mer försiktig med denna min dyrgrip.


När det så för några veckor plötsligt inte gick att föra över bilder från mobilkameran till datorn (något som gått galant tidigare) blev jag konfunderad. Och då den härom veckan bara slog av hela tiden och inte verkade ta emot laddning, lämnade vi in den till ON-OFF för översyn.


Försäljaren där, Boris(?), var vänlig och det va inga som helst problem att få min mobil sänd till deras garanti/service-avdelning: hans egen gissning va att det kunde ha något med laddnings-sladden/-kontakten att göra.


Han var även så förstående, när jag nämnde min oro att inte kunna ha kontakt med barnen, att han tillmötesgående lånade ut en enkel mobil så vi kunde känna oss trygga. Nöjda med bemötandet åkte vi därifrån med löfte att ON-OFF skulle smsa mig när mobiltelefonen var klar för hämtning.


Ikväll däremot, känner vi oss allt annat än nöjda:

Istället för ett sms om att allt är OK, fick jag idag ett brev som är allt annat än OK! (se bif.bilaga) 


Eftersom det är frågan om en tidsrymd på mindre än ett halvår och att det är inget onormalt nyttjande det handlar om så förstår jag inte varför garantin inte gäller?


Påståendet om att jag skulle gjort åverkan på laddningskontakten är befängt: jag är 44år gammal, inte en begreppslös 9½åring med skruvmejsel! Den enda som gjorts är att kabeln satts på därför anvisat ställe och när den avlägsnats därifrån har jag nogsamt stängt den lilla luckan som skyddar kontakten! Och tål inte produkten det måste det vara ett tillverkningsfel eller dålig kvalité på just den komponenten?


Det känns som om dom försöker lura mig att gå med på "skrotning" istället för att behöva punga ut med 400:- för VAD? (vem vet om teknikern sedan lagar upp den och säljer den vidare till någon efter byte av laddningskontakten?)


Snälla, kontakta mig snarast: behöver Din hjälp med hur jag ska gå vidare med denna, för mig stressande situation!"


* * * * * * * * * * *

Direkt på morronen dan därpå ringde hon upp mig å höll med mig om att detta va helt galet å att hon sku hjälpa mig gå vidare med det här, genom att lämna vi sku lämna in en bestridan. Å så länge en sådan finnes kan firman varken kräva mig på pengar eller skrota mobilen.


Men ORKA!

...som Dotra brukar säga. Jag har ju så förtvivlat mycket annat att göra så jag hinner ju inte ens blogga som synes/ märkes?


Va iaf in på OnOffbutiken å hade tur å fick tag i samme försäljare (som inte hette Boris, men hädan efter kallas så) Han var återigen Vänligheten personifierad å sa att det här måste vi kunna lösa på nå´t sätt, dessvärre hade ju serviceteknikerna nere i Skåne gått hem för dagen, men han sku kontakta mig så fort han fått nå´t besked.


Det är nu två dar sen, än har jag inget hört.

Å jag blir sååå tröÖött å dessutom gör det oOont,

Har nämligen tennisarmbåge oxå till råga på allt!



"Tyck synd om mig, vad får jag?


 "SUKK...

:´o}

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards