Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av elaina - 23 oktober 2008 20:30


NEJ, det är inte okrönta punkdrottningen Nina Hagen som åsyftas!

Utan min älskade lilla docka som jag fick utav min Morfar/Morbror!

Nina look-a-like... 

Det va när jag bloggsurfa å bl.a hälsa på helga som jag kom att tänka på MinLilla Vän. Helga hade hittat en gammal video med Nina Lizell, som va en av mina idoler när jag va liten, mest för att Hon va så söt å just därför namnade jag dockan efter henne!


Har nu lyckats letat rätt på den å fotat den bredvid vidoen som helga visar inne hos sig,  så att hon/Du/ni får se att det faktiskt är en rätt slående likhet. Förutom att dockan är grönhårig...

;0)

Av elaina - 23 oktober 2008 12:44

Den sista tiden har varit "tufftung" av orsaker jag inte kan gå in på här. Vad jag ändå tänkte säga är att vanmakt kan göra så att man står sämre ut med värk å att magen kurkar ur.


Det som orsakar frustrationen kan jag inte göra något åt: det är som att ge sig på att få en väderkvarn att snurra åt andra hållet. Till slut inser man att det inte är någon ide att utan det är lika bra att vänta på att vinden ska vända så det snurrar åt rätt håll av sig självt.


Men det är jävligt jobbigt att försöka ro sin egen lilla båt i rätt riktning i motvind kan jag meddela! (inte undra på att jag har muskelinflammation!)


Här sku jag kunna fortsätta jag min lilla allegori med att berätta om en mjölnare å hans kvarnstensmetoder. Fast jag tänker inte göra det nu (vem vet, det kanske blir ett annat inlägg? ) nöjer mig med att säga att jag numera inte köper skräpmjöl. Faktum är att jag tänker sluta äta mjöl överhuvudtaget så det inte bara blir skit med avföringen!


Det + att jag idag varit å fått cortison mot armvärken är det jag för tillfället kan göra för att förbättra vår situation. Dotras huvudvärk däremot kommer det att ta lite längre tid att få bukt med, för den är egentligen inte hennes. Låter det krångligt? Ja, det är det oxå, suck...


:o[

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards