Alla inlägg den 31 oktober 2008

Av elaina - 31 oktober 2008 21:21

Vi fick endast ett bus-eller-godis-besök av två utklädda å det va Dotra å Hennes Bästis, (det kommer förmodligen en utförlig redogörelse för det på Hennes blogg ) å vi som hade laddat upp med en hel potta med godis!


Verkar som om det råder stor förvirring i Sverige när Halloween ska firas och om  det överhuvudtaget ska firas. Men det är ju plätt-lätt: "Hallows Eve" är alltid 31 Oktober!!! Å min personliga åsikt är att det är KUL för barnen att ha nå´t skoj på hösten oxå! MEN jag gillar inte den kommersiella delen av firandet att det ska köpas en massa färdigt dyrt krafs!


NEJ, fram för den egna fantasin å kreativiteten;

Dotra spöka i år ut sig i ett gammalt lucianattlinne som hon lortat ned, sen droppa vi "blod" på det. Vitmålad i ansiktet och "blodsminkad" runt ögonen satte hon sedan, liksom kronan på verket, en ruggig svart peruk: HU! (fick dessvärre inte fota varelsen, förmodligen kommer Hon att lägga ut bilder på sin blogg)


När dom kom in från bus-å-godis-rundan hade vi "skräckmiddag", bestående av grillkorv å spagetti. Å hur hemskt lät det?  Vänta ni tills ni får se bilderna, bara jag hittar igen kameran....

;o)



Av elaina - 31 oktober 2008 14:55

Sonen va på LAN-kväll (maratondataspelsträff) hos några kompisar iförrgår å dom va uppe ända till klockan ½8 på morronen! Dotra å jag ville inte vara sämre: vi postorderLANade t kl.kvart i 2 !!!


Hon fick välja å vraka bland alla kläderna å det slutade med inte mindre än 9 plagg! OJ, en hel liten förmögenhet kunde man tro: men det slutade på 555:-, inkl. porto&avg.! Genomsnittskostnaden blev ca 50spänn/st. MYCKET lämpligt! ( www.catalog.se va adressen!)


Själva Mamman har köpstopp på kläder för det finns det inte ekonomiskt utrymme för såhär innan jul. Åsså har jag gett mig den på att börja sy om å fixa till mina gamla kläder: har så mycket användbara kläder som bara behöver piffas upp lite i bästa Askunge-anda.

Ack ja, vad är väl en bal på slottet  


Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards