Direktlänk till inlägg 17 maj 2008

TAEKWONDO: Östsvenska Mästerskapen 2008: flickor -50kilo

Av elaina - 17 maj 2008 22:25

Hoppas jag lyckats ladda upp filmen bättre än jag filmade,

va så hispig att jag fladdra med kameran hit&dit +

uppåt väggarna å sista minuten tror jag att jag höll andan:

PHUuuuuu vilken lättnad när matchen va över...

`=0¤

ps: Dotra har blå väst

å jag fattar inte ett smack hur dom räknar poängen,

på displayen tyckte jag det stod det 8-0,

men hon vann tydligen med 6 poäng.

?

 
 
ihuvudetpadendarmary

ihuvudetpadendarmary

18 maj 2008 09:56

Vilken tjej!!!
; )

http://ihuvedetpadendarmary

 
Ingen bild

Syss

18 maj 2008 10:43

Hur kom det sig att hon började med det här? Fattar inte ett dugg! Gäller det att få in så många sparkar som möjligt på motståndaren?

 
Ingen bild

Nenna

18 maj 2008 11:37

Vilken slagskämpe till dotter du har! Hur har hon kommit in på det här?

 
elaina ber Er titta här...

elaina ber Er titta här...

18 maj 2008 13:07

mary: äntligen får Hon användning för det finska påbråets SISU...

Syss&Nenna+övriga ev.undrande:en klasskamrat gick på taekwando å hon locka med Dotra å Bästisen en gång. I samma veva hade RiksIdrottsFörbundet en drive för att få barn&ungdomar, å i synnerhet flickor, att börja idrotta: dom gick ut å sponsra alla nybörjare på första terminsavgiften! Dessutom tillhandahöll klubben dräkter till mkt förmånligt pris. Å på den vägen äre...
=0D
ps: Dotra förklara just det gäller att få in korrekta sparkar i rätt ordning på västen å kunna parera motståndarens enl.reglerna Varningar utdelas om det är under bältet el. mot ansiktet å det leder till poängavdrag. Man blir oxå varskodd om man fegar ur/backa för mkt, fortsätter man så blir man diskvalificerad, likaså om man kommer för sent till mattan vid matchstart! Disciplinerat & respektfullt, mycket danande...

http://www2.rf.se/t3.asp?p=711769

 
Ingen bild

Syss

18 maj 2008 13:09

Reagerade faktiskt lite neg. när jag såg filmen. Äré vettigt att sparka o slåss så där? Gillar nog inte kampsporter där de slåss. Men så läste jag om vad taekwando är. Nu fattar jag lite bättre. Inser att det är väl bra att det är innom ordnade former och med bestämda regler om va´ som är tillåtet o inte. Dessutom måste det ju vara ett bra sätt att få ut överskottsenergi o agretion. Det är inget de får hålla på med "ute i samhället", ellerhur? Men det inger säkert respekt o kan vara ett bra självförsvar i utsatta lägen, det kan tjejer behöva. Heja på E! Kämpa vidare!

 
natalie

natalie

18 maj 2008 14:24

Har röstat på din omröstning nu :)
men går inte din dotter in & läser vad hon får? :D
kram!

http://capnsugar.blogg.se

 
Ingen bild

Kajsa Varg

18 maj 2008 14:30

Men hu då, så dom sparkar på varandra. Men häftigt också. Tjejpower! Go for it!

 
Ingen bild

Lillan

18 maj 2008 18:59

Häftigt! Men gör det inte ont att bli sparkad så där? Men det är väl som ordspråket säger "Den som i leken ger sig in, får leken tåla"

 
Ingen bild

Aleiando

18 maj 2008 19:05

Tuff brud som ängnar sig åt en såndan sport! Har det något gemensamt med kickboxning?

 
Ingen bild

elaina

18 maj 2008 22:55

Syss:Förstår om Du, som är den beskedligaste människa jag känner, tycker det ser våldsamt ut. Va bra att Du läst å förstått lite. Jag har jättemkt att lära. Men vet att den viktigaste kampsportsregeln är att endast sparka/slå vid träning, tävling OCH självklart i självförsvar vid fysiskt angrepp. E. har det helt klart för sig: det är en hederssak för alla seriösa utövare...

natalie: Hon kan ju inte se nånstans vad Hon faktiskt sku få, kram på Dig oxå

KajsaV+Lillan: Jo, nog äre häftiga sparkar å trots tjocka västarna så känns det både att ta emot å ge en korrekt spark. Helt klart får dom GirlPower å kommer att instinktivt kunna försvara sig om de blir utsatta för våld. Många som åker på stryk blir helt överrumplade, chockade å handlingsförlamade. Ingen/liten risk för dessa tjejjer, dom kommer att vara mentalt förberedda...

Aleiando: Hon har varit tuff, å GLAD, ända sen Hon va lill-liten, det kan dom som känner oss intyga. Gnm taekwondon har Hon fått utlopp för sin överskottsenergi å därmed kunnat kanalisera sin "finska ilska"(f´låt Farmor,SISU!)till urkraft under ordnade former:disciplin/ödmjukhet/respekt!
Äre så att man får både sparka å slåss med händerna inom kickboxning? Taekwando tillåter endast sparkar med fötterna å parering med armar/händer om jag fattat rätt...

KUL att så många nya kommentera idag!
Dotra påpekade för mig att det heter taekwOndo. Kwan betyder antagligen nåt annat. Hoppsan, inte ofta jag stavar fel...
;0)

 
Ingen bild

Annika

19 maj 2008 08:25

Både födelsedag och silvermedalj, hälsa henne ett stort Grattis. Lina blev sugen att vara med, så till nästa tävling kanske hon är på G.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards