Direktlänk till inlägg 19 oktober 2008

Liten vit undulat FÖRSVUNNEN ! ! !

Av elaina - 19 oktober 2008 18:07

Snart utlyser vi mycket lokal lands-sorg i våran lilla del utav världen!

Paloma i givakt!

Vid ½ 12tiden stod jag å dekorera smörgåstårta till Makens kalas idag, medans resten av familjen ägnade sig åt att fixa å dona med allt som man kommer på måst göras för att hemmet ska vara representabelt t.ex ruska nåt från loftgången å då råkade Paloma flaxa iväg ut å  sen dess har Hon varit ute!

paloma julbadar...

Jag sprang ut det fortaste jag kunde, (barfota märkte jag efter ett tag) för undulater har ju inget som helst lokalsinne!

 sy-paloma

 Plötsligt hörde "Sonen med Superhörseln" Henne bortanför lekparken, 2 (t-v-å) gårdar bort!

fick-fågel...

 OCH

 vi kunde lokalisera`na till ett träd å Dotra (som måst vare apa i ett tidigare liv) klättra upp kvickt som en ekorre å va kanske lite drygt halvannan meter ifrån att nå, då flög Hon vidare till ett annat träd i samma skogsdunge.

badfågeln...


Gästerna anlände å vi gick i skift för att umgås med dom, vakta trädet fågeln, äta smörgåstårta, (TACK Bonus för att Du garnera den klart så fint!+koka kaffe, duka etc.) lösa av i skogsdungen etc.

 Paloma-Frukost...

 (Dotra har beskrivit våra vedermödor så bra på sin blogg, så kika gärna över dit oxå) 

PåskPaloma...


När solen försvann bakom husen å träden hamna i skuggan, flaxa den lilla vita pippisen till å flög utom synhåll å sen dess har vi varken sett eller hört nå´t.

 

Fast vi fortsatte leta ett bra tag till, men när det börja skymma å vi insåg att det gått en timme till å Hon nu sammanlagt varit ute i 6½ timme så gav vi upp å gick hem.

JärnFågeln...

 SUCK!

Så länge det finns liv finns det hopp, men frågan är ju hur länge en liten undulat klarar sig i höstkylan?

 våra sociala djur...

Det är kylskåpskallt ute, fryser Hon inte ihjäl så drar Hon på sig förkylning å det klarar Hon inte heller! Det är bara att inse: Hon är förlorad hur vi än gör nu.

Bu-hu-hu!

Våran Bäbis! som är född här hemma 3e november 2004, på HugoDagen, såg t.o.m när Hon tog sig ur ägget!


Nä, nu tar jag en ficklampa å går ut en sväng till...

{



 
 
Ingen bild

Dragariel

19 oktober 2008 20:48

Åh, så tråkigt! Det hände mej en gång att min oerhört urkorkade morbror släppte ut mina två undulater ute på landet där min mormor bodde, alldeles intill storskogen, för han tyckte inte att fåglar skulle sitta i bur. Vi ställde ut buren sen, och tänkte att kanske, kanske skulle de komma...och mycket riktigt - morgonen efter satt båda fåglarna ovanpå buren. Så, det kanske kan vara värt att prova?

 
Ingen bild

MW

19 oktober 2008 20:59

Usch va tråkigt att eran pippi är borta. Det är snart ett år sedan mammas nymfparakit försvann på nästan samma vis. Han satt på S axel när han gick ut till garaget. (tänkte inte på att han satt där). Men jag såg på dotras blogg att ni ska bli med katt "igen".
Efter Jansson så skulle jag inte ha nån mer katt, men så "ramlade" Sven över mej. han va oxå röd och vit (långhårig),tyvärr blev han bara drygt 1 år innan han blev överkörd.
Men suget efter katt är stort, så bara det dyket upp "rätt" katt, så får den nog flytta in med Kaiza å mej.
Kram MW

 
Karin

Karin

19 oktober 2008 21:06

NEJ! så ledsamt :-(
Tyvärr tror jag också att chansen för henne att överleva ute just den här årstiden är rätt liten. Kram till Er!

http://gemini.bloggagratis.se

 
margus

margus

19 oktober 2008 22:04

GE INTE UPP!
Så fruktansvärt. Jag får knottror efter hela ryggen och tårar i ögonen. Sånt får bara inte hända!
Hellegod, stackars liten pippi, ensam i hela världen. Visst finns risken att hon fryser ihjäl, men det är inte riktigt säkert. Kanske hamnar hon på ett ställe där det inte är så kallt, man vet inte...
Men om hon inte äter något ökar risken förstås. Fortsätt leta lite till.

http://margus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syss

19 oktober 2008 22:19

Usch va´ tråkigt! :´0( Jag vet hur mycket man fäster sig vid sina djur, de blir som en i familjen. :´0(

 
helga

helga

20 oktober 2008 08:28

Nej, vad sorgligt!!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
La famiglia

La famiglia

20 oktober 2008 19:25

Usch vad hemskt. Det är väl bara att hoppas att hon gör som våran Ingemar. En vacker dag (3 juni för en åtta tio år sedan) satt han plötsligt i grannens altandörr och promenerade sedan in i deras vardagsrum. Varifrån han kom är det ingen som vet, och trots uppsatta lappar var det ingen som anmälde sitt intresse för fågeln. (Så småningom hamnade den hos oss, men det är en annan saga.) Och jag tror i och för sig att en undulat klarar sig ute så här års, i alla fall ett tag. Vi får hoppas och hålla tummarna.

http://hundblues.blogspot.com

 
Anna-Carin

Anna-Carin

30 april 2009 09:26

Hejsan!!Tyvärr är det inte din lilla söta pippi vi hittat. =( Tyvärr!! jag håller alla tummar jag har för att er återfinns. (det var jag som lagt ut annonsen på blocket om upphittad undulat) men denna var inte vit =/

http://annacarinpetersson.blogg.se

 
Ingen bild

Lena

10 maj 2009 21:18

Hej
Vår undulat flög ut idag, hoppas hon kommer tillbaka. Jag har ställt ut buren och hoppas verkligen att hon hittar hem igen. Hon har svarat hela tiden på mina visslingar men nu sista gången jag var ute var hon borta. Vet ni om undulater har något lokalsinne eller hur är det med det? Känns så fruktasvärt. Kompis som hon heter är inte riktigt ett år och kom till oss innan hon ens lärt sig flyga så hon är så väldigt handtam. Usch vad man vänjer sig vid sina djur. Nu är det bara hoppet som återstår.

 
elaina ber Dig kika här...

elaina ber Dig kika här...

10 maj 2009 22:02

Åh Lena!
Vi känner med Dig: man blir så förtvivlad fastän det "bara" är en fågel. Tyvär måst jag säga att vad jag vet har tama undulater sorgligt dåligt lokalsinne. MEN ge inte upp hoppet! För att ingjuta mod, om det är så att Du är in här nån mer gång: Våran Paloma KOM TILLBAKS! Den fantastiska storyn kan Du läsa om Du klickar på länken här nedan...
=0)
ps: vi hållar tummar, klor å tassar för att eran Kompis kommer hem till er igen!!

http://elaina.bloggagratis.se/2008/10/28/1061096-s

 
Ingen bild

Cissi

12 juli 2009 20:45

Usch vad tråkigt... Min undulat flög iväg förra lördagen och har inte kommit tillbaka. Sitter nu med min andra undulat å saknar honom något så otroligt. Jag hoppas att din tös kom tillbaka å jag hoppas att min dyker upp snart han med...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards