Alla inlägg den 23 november 2007

Av elaina - 23 november 2007 18:00

  Det var ett par som hade varit gifta i över 20 år. Varje gång de skulle älska så insisterade mannen på att de skulle ha lampan släckt.

Nåväl, efter 20 år kände kvinnan att det där var ju löjligt. Hon funderade på hur hon skulle få honom att sluta med denna tokiga vana.

Så en natt när de var mitt uppe i vild älskog, tände hon ljuset. Hon tittade ner och såg att hennes man höll i en batteridriven låtsaspenis med vibrator: mjuk, underbar och större än en riktig.

Hon gick i taket och skrek åt sin man: 
-   Din impotenta idiot, hur har du kunnat ljuga för mig i alla dessa år? 

Förklara dig!
Mannen tittade henne rakt i ögonen och svarade lugnt:
-   Jag förklarar leksaken om du förklarar barnen...


;0)

Av elaina - 23 november 2007 17:53

Ikväll kör vi favorit i repris: så himla gott, men nå vitt vin blire inte...

;0)

Av elaina - 23 november 2007 09:34

Om 15 dagar fyller Sonen år!

Å inte vilket år som helst utanTON-året: det väger lite extra tungt.

Han har ju fått sitt rum omgjort efter egna önskemål: Bajen-randig fondvägg resten BajenGRÖNT. Nya möbler har inhandlats på IKEA (TACK Kärbon!) å under helgen ska Mamman piffa det sista med textilier (JA, ja ni ska få se bilder här när det är klart!) OCH en dator ska införskaffas inom två veckor!


Det är nämligen Sonens enda å högsta önskan!

Han har själv fått ihop 4000:- (önskar sig bara pengar i present+julklapp) å jag har sagt att resten kan jag stå för. Har ju ingen annan råd än ta det resterande beloppet på avbetalning (om dom inte tar det in-natura? NÄ-skämt-å-sido: FY! så lågt sku jag aldrig sjunka ) men å andra sidan har jag ju inga andra avbetalningar än Bilen+ett litet lån, så det borde gå.


Men hur lite vet inte jag om datorer? Sonen va med till en databutik häromkvällen å det va Han som förde talan för en gångs skull (annars är Han ju lite tyst av sig) men detta va verkligen Hans "Cup-of-Théa". Säljaren fråga å resonera med Sonen å jag stod mest bredvid å snappa upp lite som i mina öron lät som utrikiska: råjjter,vajjerless, m.m.m.m.m.m


Så mycket förstod jag iaf att det måste vara tillräckligt stor ram-minne å grafik-kort för att klara WorldOfWarcraft (ett spel som Min SyssDotra försökt värva mig till: JätteKUL Mossi!) plattskärm för att få plats på nya skrivbordet samt snabb mus. (är inte alla möss snabba?)


Till slut skrev försäljaren ut ett förslag som då även innehöll alla upptänkliga garantier, försäkringar å supporter som man tydligen kan tänkas behöva. Slutsumman blev 9981 riksdaler! å sen har Sonen ändå kommit på att det saknas nån pryttel så det rusar väl iväg över 10tusen innan det är klart: HJÄLP!


Min SyssDotras PojkVän rekommendera en annan dator via en webb-butik. Men törs man handla så? Vem ska lyckas installera den på rätt sätt? Föredrar nog vanlig butik dit man kan åka med hela burken om den(eller snarare jag) drabbas av vansinne å löper amok. Eller ännu hellre kommer hem till en å går igenom datorn på ort å ställe (samt lägger våtvarma handdukar i pannan på ½hysterisk moder?) Visst finns det väl nå´n firma som gör det oxå? Inte det sistnämda önskemålet? så synd.


Hur som helst jag ämnar idag åka ner Byns SiliconValley, ha med mig förslaget å be dom övriga datafirmorna försöka bräcka det i pris å sen försöka jämföra dom olika förslagen. Men hur i hela fridens dagar ska jag kunna vet vilket paket som är bäst? Det är nog ungefär som att be Sonen köpa mig en ny symaskin:  -Ööh, har den bredbands-stygn, typ?


Kanske någon av er läsare har nå´t super-bra-förslag?

Alla emottages tacksamt i en ruta här straxt nedanför...

=0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards