Alla inlägg den 11 november 2007

Av elaina - 11 november 2007 21:02

Här drog Kärbon bort den sista maskeringstejpen från Bajenränderna.

Sonen tycker det blir läckert med den knallgröna kulören! Å så länge Han är nöjd så tänker inte jag andas ett knyst om att jag anser att det blev i bjärtaste laget, även om hjärtat klapppar för det bästaste laget (HIF!)


Dotra sken som en sol när Hon kom in på sitt ny-stajlade rum:

 -Åh va mysigt! va hennes spontana kommentar innan Hon kasta av sig kläderna på sängen(bättre än golvet!)å bytte om till Taekwando-dräkten å rusa iväg till tränings-skjutsen.


Vid hemkomsten plockade Hon otroligt nog upp kläderna å la dom på stolen (undrens tid är ännu ej förbi!) När det va dags att bädda placera Hon ut dom minsta gossedjuren runt om i rummet på hyllor m.m Dom bengaliska tiger-bröderna fick flankera TVbänkens yuccapalmer, det tyckte Hon såg djungel-aktigt ut. Slutligen va det bara Systrarna Kanin som fick lägga sig för att sova i lådan invid fotändan. Hennes Älskade SnutteHund Lisa smögs in under kudden å får nog sova på armen i natt.


Själv kommer jag att somna innan huvudet landar på kudden känns det som: jag som annars brukar va så kvällspigg. Men det blev väl för lite sömn natten som va så det kommer surt efter.


"Surt sa Räven om rönnbären"också å imorrn ska vi göra slånbärs-gelé på jobbet: vi har under våra lunchpromenader sett långa rader av slånbärsbuskage som vi tänker förädla. Allt på deltagares initiativ! Dom ska tydligen vara frostnupna (bären alltså!)innan man plockar å kokar. Jag vet ingeting om slånbär: ja ä från Hälsingland ja´! Å där vet jag inte om jag har sett slånbär på bild knappt ens en gång...


Nä, nanna kudden vare:

G´natt!

#0)


Dröm söta  


Av elaina - 11 november 2007 14:22

Detta ska vi äta till söndag-middag, hade tänkt göra denna här grytan.

Men lådan går fortare: me´ns pären koker...

=0)

Av elaina - 11 november 2007 00:24

Änteligen blev det klart inne på Dotras rum!

scrolla nedåt så får Du se hur det såg ut innan...

Som en påminnelse kan jag även visa hur det såg ut innan:

undra om det kommer att se ut så här om en vecka igen?

Känner mig mycket nöjd med om-möbleringen:

bara ett tråkigt bord fick utgå ur sortimentet, fast en gammal (men inte särskilt roligare) tv-bänk införlivades i möblemanget istället. Hennes älskade sminkbord (som jag gjorde för ca 2år sen) fick lyckligtvis plats när jag skruvade dän spegeln å satte den på fönsterbrädan.(kom just nu på att det t.o.m passar bättre för hennes ansiktshöjd numera!)


Sonens väggar måst först patenteras för att inte nå´ra svåra fet-fläckar sku kunna vandra igenom, sedan grundmålas inte mindre än två gånger.

Så har rändernas placering versus väggens mått beräknats invid en bålskål med popcorn (man tänker så bra då) (?)


Nu är vi båda så trötta, men nöjda med Dagens Verk.

Hoppas även att alla ni närmare hundra personer som varit in på min blogg, om så än bara fram å åter, oxå haft en bra å givande dag...

#0D

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards