Alla inlägg den 18 november 2007

Av elaina - 18 november 2007 23:16

När jag va in till Mariakodens musikblogg nyss så tipsa hon om Kim Larsen.

Ååh ljuva -80tal: bitter sweet memories...

=´0)

Av elaina - 18 november 2007 22:20

Om lördan va tråkigt, så va söndan betydligt nöjsammare!


VikingaFöreningen hade hantverksträff å en killekarl föreläste om mjödbryggning, något han hållt på med i ca 1½år. Mycket intressant å väldigt seriöst beskrivet. Mycket av sina kunskaper har han hämtat från Kalle Runristare på Adelsö, men det mesta är egna erfarenheter som han noga dokumenterat. Vem vet snart kanske han kan kalla sig Pelle Mjödbryggare?


Under tiden han föreläste satt dom flesta å nålband div. saker.

Jag hann en halv socka som jag börjat på tån när vi va hem till Hudik på höstlovet:

kanske svårt att se när det är mörkt garn...


Det är mycket tillfredsställande när man väl lärt sig hur man gör å det går alldeles utmärkt bra att lyssna uppmärksamt under tiden! Å så behändigt att ha med sig överallt: stoppa i fickan bara, inga skrymmande stickor.


Fick även hjälp att sovra bland mina tyger: vilket material som passar bäst till vilket klädesplagg osv. TACK för alla goda råd Go´Vänner!

Dom fyra timmarna som träffen varade ruscha fram, men så äre ju: tiden går fort i trevligt sällskap!


Efter det vare bara att plocka upp TaekwandoTjejjerna å sitta med dom på träningen i nära två timmar till dunket av (nä inte fiskebåt) teknomusik! URS, säger jag bara, men den musiken är tydligen extra bra att träna till enligt tjejjorna: bra driv liksom!


Som tur va hade jag en liten stickning som jag roade mig med. Det ska bli en julklapp till någon, så därför kan jag ju inte visa upp den på bild här för då är risken stor att den jag tänkt ska få den "tjuvkikar" å då blire ju inget överrasknings-moment jöh!


Men en fartig bild från uppvärmningen på Taekwandon kan jag bjussa på;

vilket schwung va´!


Dom kör full-contact-soccer med en skumgummi-fotboll. Bilden gör verkligheten rättvisa: det är full ös å världens kämpaglöd! Å tjejjerna går på även dom killar som är nästan dubbelt så långa som dom själva: Go GirlsGO!


Det är en väldig blandning i gruppen, vissa stora killar har bara vitt eller gult bälte å får då rätta sig i ledet efter dom som har högre rang. Dotra å hennes bästis har orange bälte nu, men om 2veckor ska dom gradera till grönt, som deras gemensamma bästis har. Hon i sin tur får nog lila eller blått om jag inte missminner mig?


Va jag vill säga att jag tycker det är en väldigt jämlik sport som inte gör skillnad på varken kille/tjej eller ålder: alla deltar på sina villkor å alla kan träna tillsammans. Sammanhållningen är god å tränaren lugn, snäll å disciplinär, inte ofta dom egenskaperna går hand i hand annars. Är glad att Dotra hittat till denna grupp där hon får utlopp för sin sisu-energi å samtidigt får träna lite disciplin oxå.


Åsså lite lax på löken: när vi kom hem hade Kärbon skalat å kokat potatis så det va bara att steka på laxkotletterna å vispa ihop lite pås-sås: såååå GÔTT! det blir lite väl sen middag för oss eftersom träningen drog ut lite på tiden(klockan va över 20.00 när vi kom hem): med den fördelen att Dotra somna som en stock när hon gick å la sig på maten! Annars kan hon va lite uppskruvad efter sena kvällsträningar, dock ej så denna afton.


Själva Mamman däremot är inte det minsta trött utan ska nog gå å sätta sig att sticka lite till, när nu lusten återigen faller på. Risken finns att bloggandet får stryka på foten framöver när vi börjar närma oss jul: det brukar ju vara 50elva saker att gör vid den tiden, så det är väl lika bra att få så mycket som möjligt på börjat innan rejset börjar vid 1a advent...


=0)







Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards