Alla inlägg den 13 november 2007

Av elaina - 13 november 2007 18:49

Helga har utmanat mig att visa mitt/vårat badrumsskåp.

Efter att ha surfat runt å kollat in lite olika varianter, så äre nästan så jag skäms att publicera den ytterst osminkade bilden av mitt vårat. Delar det med Kärbon å Sonen.(Dotra har ju ett helt eget sminkbord med alla sina div.pryttlar.)


Ovanpå skåpet;


  • peeling inköpt på Lidl nästan gratis 
  • Loreal djuprengörande mousse (½priset nån gång)
  • Clean&Clear Ansiktscreme
  • Gliss Hair-repair för solblekt hår
  • Anti-stress massage olja (för målarens axlar)
  • en parfym som jag ärvt (Organza)
  • en från YvesRocher(Monoi de Tahiti)+dito bodyoil,
  • samt min Älsklings-parfym&bodylotion som jag fick när jag fyllde 40år å förmodligen aldrig mer kommer ha råd att köpa att unna mig: Esteé Lauders "PrivateCollection"



**********************************

Inuti skåpet;

1)Frysa-bort-vårtor-medel, Ipren & Xylocain-salva, Stopp&Väx, Jodopax,Aceton, Eucerinhudcreme, en ansiktsmask som gått ut i datum (har slängt den nu)

Tre stycken deodoranter(LdB,TulipNegro+en från YR)

2)Rakvatten, deostick,hårvax,fotspray.

3)En påse badolja,två tuber badkulor/hjärtan, örontops,div-burk(saxar,pincetter,nageltång etc) mina kära gamla örhängen (hängandes på en lika gammal tandborstmugg)













Just ja, jag har faktiskt en liten korg bredvid handfatet som "allt" mitt smink ryms i;


*en mascara Maybeline "Define-a-lash(avskyr klet-å-kladd-mascaras)


*ögonfransböjjare


*flera täckstift som bara lindrar mina mörka ringar under ögonen något, (född så´n)


*en grön MaxFactor ögonskugga inköpt när jag gick på gymnasiet i början på 1980-talet

(jo, det är sant!)

*platt eyelinerpenna (dito-dato)


*Clinique rouge (ngt senare dato)


*Lancome make-up-remover


*grön kajalpenna+ gråbrun dito










************************************

Dessa bilder visar verkligen hur povert det är med lyx&flärd i mitt liv. Blir alltid lite gråtmild veckan innan pengar å detta i kombination med PMS(antar jag?) är inte direkt humör-förhöjande. USCH, nä rent av deprimerande...

f´låt.

:0/


PS:just jag sku ju utmana några till att via upp sina badrumsskåp!

Då utmanar jag; Alma, Igurt och Eva-Kajsa !

Så tjejjer offra er nu, kan ju knappast bli värre än mitt. *suckar*

Av elaina - 13 november 2007 17:09

Kärbon ringde å meddela mig på jobbet att Han tänkt åka själv med Sonen till IKEA å handla säng å skrivbord på e.m För en stund sen ringde dom å rådgjorde om dom sku välja en svart eller vit säng av en viss sort. Svart rådde jag eftersom Sonen tydligen blivit lovad en svart TV/stereo bänk utav pappan.


Sen ringde dom lite senare å hade hittat ett skrivbord, med tillhörande hyll-överdel, som oxå gick åt det svarta hållet. Spännande att se hur allt kommer att te sig ut i verkligenheten OCH om de olika möblerna funkar ilag. Huvudsaken är dock att Sonen är nöjd å att Han känner att Han fått välja sina tonårsmöbler alldeles själv.


Dotra å jag fick vackert stanna hemma å umgås med Gustav Wasa å Gutenberg m.fl(det är historiaprov imorrn) Hur många kommer ihåg när WasaGurra föddes/dog? När boktryckarkonsten uppfanns? Var Martin Luther bodde?


När vi nyss tog en paus i pluggandet så kom Hon sättandes, mycket hemlighetsfull, med något undangömt: Mamma, jag har en överraskning åt oss tills vi blir med hus. (hoppfulla Lilla Människa!) Men eftersom det kan dröja (jo,jo, lite insiktsfull iaf) så får ni/vi den nu:


kolla in flaggan som brevbäraren ska dresseras att fälla upp/ner om det är post i lådan...


VISST ÄR DEN FIN!


Finns ingenting som gör mig så glad att få som det som folk, å i synnerhet barna, gjort själva! Denna gåva, som Hon snickrat ihop efter egen modell, behöver nog impregneras/lackas lite för att tåla att stå ute i väder å vind. Den går inte att montera upp där vi bor nu för det är för liten väggyta utanför våran ytterdörr. Så nu har jag ännu en orsak att längta efter att få flytta...


Nu ska vi ha lite varmkorv-boogie för oss!

=0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards