Alla inlägg den 16 november 2007

Av elaina - 16 november 2007 22:02

Livet från den ljusa sidan, med Jack Nicholson en riktigt bra film...


=0D

Av elaina - 16 november 2007 21:42

Men hörrni! Redan i februari lova jag att jag sku dela med mig på receptet om fusklasagna. Men å andra sidan kanske alla redan vet hur man gör?


När ni kokar pasta nästa gång: koka lite mer än vad som beräknas gå åt.

Likaså när det vankas köttfärssås: stek på extra mycket eller dryga ut det som blev kvar med en burk krossade tomater.


Så om ni har fjärilspasta å korv ena dan å  tacoköttfärssås den andra så kan det bli fusklasagna den tredje!


Lägg pastan i en gratängform i väntan på köttfärssåsen, låt det sen bo ihop sig  i kylskåpet över natten. Dan därpå kokar Du sen bara ihop en bechamelsås slår i formen, river lite ost över: skjuts in i ugnen och SIMSALABIM: Fusklasagne...


=0)



Av elaina - 16 november 2007 19:18

Det satt en karl i herr bastun, och plötsligt fick han världens stånd å värmeslag samtidigt, han reser sig och vrålar:

- Jag måste ha en kvinna, jag måste ha en kvinna, nu med en gång !



En ung kille i bastun tipsar honom:
- Stå inte här och vråla, gå in i dam bastun istället.



Så mannen rusar in i dam bastun och fortsätter vråla:

-Jag måste ha en kvinna, jag måste ha en kvinna, nu med en gång!




En kvinna som sitter i dam bastun, reser sig lugnt upp,
tar en skopa kallt vatten och slänger på det ståndaktiga könet.



Mannen mister genast erektionen och tittar besviket ner på petter-niklas och utbrister:
- Va du bara törstig din lille jävel...


;0)

Av elaina - 16 november 2007 08:47

Idag uppmanar jag alla att gå å bada!

Kasta in handuken...i en påse,kasse,väska,ryggsäck (whatever) samt  bad-dräkten/-bysserna. Rota igenom badrumsskåpet eller invid (alt. under)badkaret å se om Du kan hitta nån hårinpackning att använda i bastun på det att håret må bli Dig tacksamt åtminstone till på måndag (då det alltid är en bad-hair-day av nån outgrundlig anledning ?!)


Bege Dig till närmasta badhus, eller varför inte ett dit Du aldrig varit? (Själv ska jag fara till en grannby idag å passa på att besöka deras renoverade "lögar-stuga")  Duscha å tvätta håret innan Du går ut i bassängen (se där, nu kom det förmanande BadhusBiträdet i mig fram!)


Simma åtminstone 10 längder, lek sen lite (jo, det får man även göra som vuxen) ; dyk efter ringar el.dyl Utmana Dig själv att hoppa från trampolin: Du kommer att va så stolt efteråt att Du tordas! Eller nöj Dig med att våga dyka från kanten, det räknas oxå som en bedrift om Du sällan eller aldrig gjort det!!


Avsluta sen badandet å gå därefter in (i duschrummet) för själva lögandet: duschcreme i en vass badsvamp/lofah river gott i skinnet å tar bort kloret som inte är särskilt bra att ha med sig in i bastun. Väl där inne massissar Du in hårinpackningen i det nytvättade håret å sitter kvar så länge Du bara står ut. Det är helt OK att gå ut å svalka sig emellanåt (Jag brukar ha med mig ett grönt äpple: dom smakar alltid extra-gott i bastun av nån anledning)


Efter avslutat lögarpass, (duscha duktigt ur hårinpackningen) så är det ju även gott att kunna smörja in sig. (Jag ska idag ta sista slatten på min FavvoBodyLotion "Private Kollektion") Men övrigt parfymerande brukar jag hoppa över, det kan ju finnas allergiska i omklädningsrummet.


När man så går ut ifrån badhuset känner åtminstone jag mig fräsch, nöjd å glad över att jag unnade mig själv egentid: LYX för Mammor, eller hur...


=0)


ps: stäng av mobilen när Du kommer in i omklädningsrummet (onödigt att det ringer i skåpet)

tiPS: kom i håg plastpåse till de blöta badkläderna!


Av elaina - 16 november 2007 00:04

Denna låt går det å nynnas på till höger å vänster nu för tiden, trevligt budskap tycker jag då som är en stor flicka å vill att det ska bli mer accepterat bland ungdomen oxå (se där nu vare "tantvarning")...

=0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards