Direktlänk till inlägg 13 november 2007

Utmaning "Badrums-skåp"...

Av elaina - 13 november 2007 18:49

Helga har utmanat mig att visa mitt/vårat badrumsskåp.

Efter att ha surfat runt å kollat in lite olika varianter, så äre nästan så jag skäms att publicera den ytterst osminkade bilden av mitt vårat. Delar det med Kärbon å Sonen.(Dotra har ju ett helt eget sminkbord med alla sina div.pryttlar.)


Ovanpå skåpet;


  • peeling inköpt på Lidl nästan gratis 
  • Loreal djuprengörande mousse (½priset nån gång)
  • Clean&Clear Ansiktscreme
  • Gliss Hair-repair för solblekt hår
  • Anti-stress massage olja (för målarens axlar)
  • en parfym som jag ärvt (Organza)
  • en från YvesRocher(Monoi de Tahiti)+dito bodyoil,
  • samt min Älsklings-parfym&bodylotion som jag fick när jag fyllde 40år å förmodligen aldrig mer kommer ha råd att köpa att unna mig: Esteé Lauders "PrivateCollection"



**********************************

Inuti skåpet;

1)Frysa-bort-vårtor-medel, Ipren & Xylocain-salva, Stopp&Väx, Jodopax,Aceton, Eucerinhudcreme, en ansiktsmask som gått ut i datum (har slängt den nu)

Tre stycken deodoranter(LdB,TulipNegro+en från YR)

2)Rakvatten, deostick,hårvax,fotspray.

3)En påse badolja,två tuber badkulor/hjärtan, örontops,div-burk(saxar,pincetter,nageltång etc) mina kära gamla örhängen (hängandes på en lika gammal tandborstmugg)













Just ja, jag har faktiskt en liten korg bredvid handfatet som "allt" mitt smink ryms i;


*en mascara Maybeline "Define-a-lash(avskyr klet-å-kladd-mascaras)


*ögonfransböjjare


*flera täckstift som bara lindrar mina mörka ringar under ögonen något, (född så´n)


*en grön MaxFactor ögonskugga inköpt när jag gick på gymnasiet i början på 1980-talet

(jo, det är sant!)

*platt eyelinerpenna (dito-dato)


*Clinique rouge (ngt senare dato)


*Lancome make-up-remover


*grön kajalpenna+ gråbrun dito










************************************

Dessa bilder visar verkligen hur povert det är med lyx&flärd i mitt liv. Blir alltid lite gråtmild veckan innan pengar å detta i kombination med PMS(antar jag?) är inte direkt humör-förhöjande. USCH, nä rent av deprimerande...

f´låt.

:0/


PS:just jag sku ju utmana några till att via upp sina badrumsskåp!

Då utmanar jag; Alma, Igurt och Eva-Kajsa !

Så tjejjer offra er nu, kan ju knappast bli värre än mitt. *suckar*

 
 
helga

helga

13 november 2007 22:40

Ja, lite stressad blev man allt av denna utmaning. Modigt av dig och tack för att du tog dig tid!!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

14 november 2007 07:13

Stressad?
njaaa, snarare uppmärksammad på den näst intill totala bristen på "Må-bra-grejjer-för-Mamman"...
:0}

 
Ingen bild

wella

14 november 2007 08:20

inte skämmas,så städat och bra saker!organza indécence är underbar doft(känner igen flaskan).du ska unna mer må-bra-saker,önska dig lyx i julklapp!
//wella

 
trollpackan

trollpackan

14 november 2007 09:39

Var ju ganska välfyllt ändå, man ska ju inte ha mer grejer än man använder...hmm...så den där ögonskuggan från 80-talet...hrm..

Fast det är som du säger, att det är kul att ha "må-bra-grejer" hemma...saker man vill ha fast kanske inte har pengar till.
Lägga undan en liten, även om den bara är liten, peng i månaden och handla sen när det blivit några hundra?
Yoga mot PMS? Kolla på nätet www.topphalsa.se, kanske kan få ngt tips!
Hmm...måste fundera på det där..
Trevlig onsdag!

http://trollpackan

 
Ingen bild

elaina

14 november 2007 22:21

Snälla wella: Nä Du har så rätt att dels jag ska inte skämmas å dels ska jag unna/önska mig mer må-bra-saker! Tipsa gärna om nån god parfym...

Kloka trollpackan: Jo, det är precis bara sånt som jag använder: ÄVEN ögonskuggan den är hur dryg som helst å hittar ingen som matchar mina ögon lika bra. Kanske ska jag skaffa mig en sparbössa å lägga ner växelmynt i, som sen bara får användas till Lyx&Flärd-grejjer?(TACK för tipset) Har kollat in Topphälsa men inte hitta igen PMSyoga...
=0)

 
E-K

E-K

15 november 2007 07:14

Eva-Kajsa?? *haha* det namnet va nytt. Jag är van vid alla sorters dubbelnamns kombinationer men just Eva-Kajsa va nytt.
Okej, jag ska presentera mej ordentligt... Eva-Karin. :-)

Utmaningen...ja, vi får se om jag kan ta mej an den idag, mitt badrumskåp är jättetrist, ditt ligger i lä, jag lovar!

Ha det fint!

http://bjornstigens.bloggagratis.se

 
elaina som ber Dig titta här...

elaina som ber Dig titta här...

15 november 2007 23:06

E-K: risken finns att jag kommer fortsätta kalla Dig för E-Kajsa eftersom Ditt pseudonym va det efter Mamma Mu-perioden...
;0)
PS:kanske Du hellre vill visa Ditt skafferi?

http://elaina.bloggagratis.se/2007/01/10/62755-min

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards