Direktlänk till inlägg 7 november 2008

Dax att komma ut ur garberoben?

Av elaina - 7 november 2008 09:36

Nä, jag ska gå in i garderoben!

Eller snarare gå in för att tömma den för att få plats för min "andra kollektion". Hm, det där lät ju förnämt! Men så märkvärdigt är det definitivt inte!

bluesblusarna goes west...

Eftersom jag länge haft dålig ekonomi så har jag sällan haft möjlighet att köpa en massa nya kläder, varken efter årstidens eller modets svängningar. Det har blivit nå´t enstaka nytt plagg, det mesta har införskaffats i second-hand-butiker. På så sätt har jag hittat en hel del FavoritPlagg som jag stortrivs i! Under årens lopp har dom blivit rätt många, vissa mycket originella.

boHEMSKA klänningar...

Barnens pappa avskydde just den klädstilen å när jag lät mig påverkas av honom så la jag undan dom plaggen i ett par resväskor i förrådet. Är idag glad att jag åtminstone hade så pass mycket vett att jag inte slängde bort dom!

koftväskan...

Förra helgen när Dotra å jag va upp å städa på vinden så hitta vi igen dessa väskor å jag mannekängade inför storögd publik (Henne å Katten). Fick tummen upp för några  kläder, dom flesta kritiserades dock kraftigt: -Ha aldrig det där på Dig utomhus! Jag sku inte våga visa mig för nån klädd så där!


Va skönt att man inte är tonåring längre å att jag numera återigen är så stark att jag bär vad jag vill å gillar oavsett va folk tycker tänker. Men av hänsyn till barna har jag lagt undan dom, i deras ögon,  mest "gräsliga".  Dom känsliga tonårssjälarna ska inte behöva känna oro för att nån retsticka ska få syn på att deras Mamma går omkring å är piiinsamt klädd. Så halsstarrig är jag inte, min tid kommer.


Istället är det är hög tid att ta ner höst-å vinter-kläderna som jag har i att par lådor uppe på vinden. Men först måst jag plocka ihop å rensa ut bland vår-å sommar-kläderna, där finns en hel del gamla paltor som jag inte ens använt! Dom skänker jag i min tur till second-hand för det är ju inget fel på dom å kan det komma nån annan till pass så är ju det "pööörfect".


Här inunder kommer en bild på hemskaste utstyrseln,

enligt Dotra...

;o)







 
 
Singo

Singo

7 november 2008 17:20

Varje gång jag går in i garderoben och tänker "Det där plagget...för 15 år sedan...det kan nog passa nu!?" Så drar jag fram nått som snabbt åker tillbaks igen, för det var fint DÅ. Inte längre! Men jag kan inte slänga det, för mycket goda minnen...

http://singo.bloggagratis.se

 
margus

margus

7 november 2008 19:56

Hehehe... ser ut som nåt från Gudrun Sjödén. Bry dig inte om vad andra tycker. Man trivs alltid bäst i de kläder man verkligen gillar. Och varför skulle man inte få trivas och må så gott man kan...?

http://margus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilaj

7 november 2008 20:13

Jag håller som bäst på att inventera min garderob. Herregud, jag har skåpen full av kläder men verkligen inget att ta på mig. MEN syr jag ihop några av dem till nya plagg med lite mer svängrum för den där kroppen som svällt liksom (förstår inte vad som hänt!)så har jag ju plötslgit nya kläder-utan att det kostar ett öre.
Den där klännigen (som jag sett förr) är bara sååå fin!!!

 
MW

MW

8 november 2008 19:10

Va´glad att du har några "gamla" kläder å plocka fram du:)Jag önskar att jag hade nått sånt och plocka fram när ekonomin tryter, grrrr.
Men, men vi är tacksam för att vi finns i livet, så vad gör väl lite gamla kläder?!
Jag har nog hunnit samla på mej en hel del jag oxå, sen branden. Men visst är det en hel del som jag hade samlat på som jag saknar.
Jätte skoj att kissen får heta Sigge "fniss" tänker på morbror Sigge Hill.
Puss på er MW

http://www.123minsida.se/kaizaochmaria

 
Ingen bild

Syss

8 november 2008 19:22

Var på stan i da´ med mina två hemmavarande barn. Lyckades köpa en ny jacka till A på "Botique A&H"! B köpte trosor och bh, behöver nya nu när magen växer. Jag hittade två tröjor för halva rea priset! Bra kap, tyckte ja´. När vi kom hem tyckte B oxå att de va´ snygga. Gissa vem som fått två nya tröjor till sin garderob? Vad jag menar med detta är att en dag om sisådär 10-14 år kanske E oxå tycker att din smak är Ok och oxå vill ha det du har. Puss på dej, nu ska vi gå och äta "Grekisk pyttipanna" med tzatsiki. Mmmmmmmm!

 
Ingen bild

dobidolyckan

8 november 2008 23:15

tycker det e balla kläder me häfftiga mönster! den me skelletten satt väll klockrent på halloween?
//dobido

 
Titti

Titti

9 november 2008 10:30

Såå fiin!!! Ser ut att även kunn apassa en Huldra!
När det gäller kläder och andra "döda ting" är jag i (stort sett, inte av princip eller så) osentimental. Däremot är jag oftast dålig på att rensa ut. Men ibland så får jag mina "ryck".
Slänger aldrig något, tänker att det jag inte längre vill ha, blir säkert någon annan glad för!
Om du "tittat in" till mig så finn där ett recept på toscakaka att stärka sig med vid garderobsrensningar och andra tillfällen!
Kram!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
rosalucia

rosalucia

9 november 2008 16:27

jajamen, du har ju haft en skatt undangömd!!! Vad härligt att ta fram och botanisera...

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

10 november 2008 13:36

Unika och originella plagg är ju kul! Var rädd om dem!
kramen

http://trollpackan

 
Ingen bild

elaina

10 november 2008 21:34

Singo: Dom flesta av dessa plagg är både 15 å 20år gamla, fast jag gillar dom fortfarande...

Margus: Nån av dom är Gudrun å nån Pontén minsann. Men vet inte om varken jag eller min närmiljö är riktigt redo för dom, ännu...

Persilja: Visst är det är bland det roligaste som finns att sy om gamla kläder å få användbara plagg, kollahär t.ex. Den har jag använt såå mycket mer än bägge skjort/blusan tillsammans...

MW: USCH ja, det va hemskt med branden, men vilken TUR att ni klara er! Visst vare Ymer som väckte Dig? Å Anneli.M vakna väl av att katterna skrek? (Hälsa om Du träffar på´na!)
Syrran sa d.s om Sigge, men jag tänker fortf. på Din MorbrorJan som bara"Swasse"...

Syss: "Boutiqe A&H" är GuldKultAffär! Antar att det kommer dagar då inte jag heller få ha min garderob i fred. Kanske läge att ta ner resväskorna då. Puss å pytt...

DobiDo: TACK, det ska jag visa för Dotra. Dessvärre hade Halloween redan varit när vi städa på vinden å kläderna kom fram. Men det blir ju 31:a Oktober fler år...

Titti: TACK både för komplimangen å tipset på Toscakaka, det va länge sen jag gjorde en så´n. Men då gjorde jag desto flera, minst sex i veckan...

rosalucia: Nu ställ Du till så jag känner mig förmögen! *fnissar* Va faktiskt riktigt roligt att prova dom, skaffar vi lantställe ska jag ha dom där, varje dag...

trollpackan: Särskilt kul att Du uppskatta dom! Antar att Du såg att där va både en Sjödén & Pontén? Dom ligger nu alla i tryggt(?)förvar på vinden, men ska nog bereda plats åt dom härnere för säkerhets skull...

=o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards