Alla inlägg den 27 november 2008

Av elaina - 27 november 2008 23:28

Blir alldeles varm i hjärtat när jag ser Honom,

Han blir alltid så glad när Han ser mig.

Vi har så mysiga stunder tillsammans;

 kelar, busar å vilar ihop.


-Oj,oj,oj! utbrister Vän av Ordning,

 nu måst vi ringa Maken å

 varsko Honom att det försegår fuffens i Byn

när han är hemma i Stan!


-Så, så, det är ingen ko på isen.  Inte ens en älg på gärdet!

Maken är inte alls utkonkurrerad på trohetsfronten.

Nejdå, jag är trogen som aldrig förr

 -Hmm, hur lät det där då ? ! ? 

Freudianskt?


Hur som haver:


Den Stora Kärleken har ett namn,

nämligen;


SIGSTEN

"Sigge"

Kattfot!

tRYGGa katten...

Så här trygg är Han, sovandes på Sonens säng.

OBS! Bajengröna väggen i bakgrunden...

Sonen kom efter mig för att jag sku få se va söt Han va.

Kan man bli annat än kär i en sån katt, va?

soff-å-ner-katten

Här helt avslappnad på soffryggen: MysPys!

Hela familjen är så lycklig för denna katt.


Nog för att Paloma föralltid kommer att ha en alldeles speciell sittpinne i mitt hjärta å Magnus&Brasse en varsin kammare där, men denna katt är så otroligt go´å kelen så ibland hisnar det till i mig som det gjorde när barna va riktigt små:


en Kärlek som är olik alla annan, svårt att förklara, bara "WOW liksom" !

nää, inte vov som hunden, ej heller spelet WoW!

utan mer som en suck av Lycka: Jag är med katt igen!!!

(det är över 14 år sedan sist)


Så, mer spännande än så var det inte, om ni hade förväntat er nån riktigt snaskig vänsterkontring, så är jag inte lessen om ni blev besvikna.


Nu ska jag straxt gå å lägga mig, Sigge har redan lagt sig i fotändan av sängen såg jag nyss när jag va förbi å borsta bissingarna. (Står av nån anledning sällan still när jag gör det utan går runt i lägenheten å funderar tills jag borstat alltihopa)


Slår vad om en tandborste att det bara dröjjer en fisblink innan en grå-vit skugga smyger upp å lägger sig på min bröstkorg! En kurrande katt måst väl vara det mest rogivande som finns? Slår t.o.m kuttrande marsvin...

#o)

Gu´Natt!





Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards