Alla inlägg den 11 november 2008

Av elaina - 11 november 2008 17:53

Lånar Sonens dator, för Dotra gör skolarbete vid Familjedatorn, och av nån anledning är hans trådlösa tangentbord inte här på dator/skrivbordet.


-Men hur kan det komma bokstäver på skärmen då?, undrar de snabbtänkta. JO:det dök automatiskt upp ett "skärmtangentbord" som man markerar bokstav för bokstav på med muspekaren, sålunda "blippar" jag fram texten.


Det ger en aning om hur det sku vara att bli helförlamad, förutom ett finger att bokstavera med. Å kan man inte ens det har jag för mig att det även finns ögonrörelse-styrda tangentbord? Tänk vilken befrielse att kunna meddela sig med omgivningen på nåt sätt iaf!


Nu har jag ju inga planer på att bli förlamad men ska vid tillfälle kolla på en film som jag tänkt se en längre tid: "Min vänstra fot" kanske därför jag kom in i dom tankebanorna?


Egentligen är varje morron man tar sig ur sängen själv nåt att va tacksam över.

För att inte tala om mat på bordet när man är hungrig, å det är jag nu!


-Maken, är maten klar...?

;o)


Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards