Direktlänk till inlägg 26 november 2007

Uppe FÖRE Tuppen...

Av elaina - 26 november 2007 06:09

Igår kvällst hade jag jättesvårt att somna,

tankarna bara snurra å lämna mig ingen ro;


Sonens ev. dator blir dyrare än jag anat att köpa i databutik, ska jag våga köpa via webb-butik istället? Är dom seriösa nog, fixar vi installationen själva, kan nån vi känner tänka sig att hjälpa till eller snarare kan jag förmå mig att fråga nån om hjälp? Varför har jag så svårt att kontakta folk? Vill inte ligga till last. Varför känns det som om jag besvärar dom? Själv hjälper jag så gärna, bara jag kan. Men  om datorer kan jag nada! Därav denna osäkerhet: -HILFE!,som tÿsken säger.


-Å, snart äre jul igen å då blire kul igen...men efter julen kommer ? (konkurs?) Varje jul innebär djupa hål i den elainska börsen, ändå har jag faktiskt lagt undan en "tusing"för att kunna handla julklappar men den förslår inte långt. Lyckligtvis ger inte vi vuxna varandra uppe i Hudik, men även om SyssDöttrarna är myndiga sen flera år så har jag dom som mina "barn" iaf. Kanske det känns bättre att upphöra med julklapperiet när SyssSonen oxå blir myndig eller nån av tjejjerna får egna barn? Måste se över vad jag ska hitta på till var-å-en av dom.

Syss å jag har en gammal tradition, som även våran Mormor&Morfar praktiserade: varje barn fick ett sovplagg, en bok å nå´t roligt! Så så får det bli även i år!


Eftersom barna ska fira jul hos sin pappa, så blir vi hos svärföräldrarna:

VAD ska man hitta på åt dom, som har precis allt? I Kärbons släkt är det som om alla ger alla, fastän det heter att det är barnen som ska ha. Jag satsar nog på hemproducerat även i år: ifjol fick alla påsar i fina tyger som barna (å jag) sytt å lagt ned vackra burkar i som barna fyllt med badsalt i alla de kulörer som fanns att uppbringa! På varje påse fanns en ficka som vi fyllde med en liten gåva av varierande slag: doftljus, pocketbok etc.

I år tror jag att jag vet vilket tema det ska bli: mer säger jag inte för då avslöjar jag mig, eftersom jag vet att den släkt-fraktionen läser här. (Hej på Er!)


Dessa funderingar, samt nåra av tyngre karaktär som inte lämpar sig i tryck här, va bara några av alla dom som vimlade runt i mitt huvud å höll mig vaken till typ kl.2 inatt, medans Kärbon sov så gott.

Sen äre så att när Han sover hos oss så ringer Hans mobil 20 över fem: tror ni jag kunde somna om då? NÄ, mycket riktigt! Så jag har sovit max 3½timme inatt,vilket innebär att jag kommer att bli , om möjligt, ännu segare i roten än jag brukar. Hoppas att mina kollegor å deltagare har överseende med mig idag. Å om inte annat kommer jag väl att somna gott ikväll, eller...


? #0)





 
 
Ingen bild

Persilja

26 november 2007 09:36

Dessa dyra önskningar! Vår TONåring önskar sig bara EN sak, ett xbox med spelst guitar heroe- okej det är bara EN önskan men det kostar ju dryga fyratusen totalt! Så vad ger man då om man inte känner att fyralakan är okej?
För han önskar sig inget annat. Suck. Tänk när de var glad bara pakethögen blev stor! Innehållet var inte stå noga.
1-åringen önskar si BAAAARA en skatebord med nya truckar och nya hjul kostar baaaaara 2000 kronor....osv osv osv
Själv önskar jag mig baaaaara en högvinstlott på triss!

 
Ingen bild

Mimmi

26 november 2007 18:39

Det blir ingen jul i år! Tomten strejkar för bättre arbetsförhållande. Han vill inte flänga runt i alla hus och hem på julafton och bära på tunga säckar med julklappar till otacksamma barn som drar honom i skägget eller gallskriker när dom ser han.

 
helga

helga

26 november 2007 19:03

Usch, vad jobbigt när alla tankarna smyger sig på under natten...

Bra idé att göra egna fina saker. Jag tror det uppskattas enormt!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
trollpackan imponerad!

trollpackan imponerad!

26 november 2007 22:17

Det lät som väldigt fina julklappar förra året!
Och du kommer säkert att somna ovaggad ikväll..hmm...tror nog att du sover redan. Sov sött!

http://trollpackan

 
Ingen bild

Sysss

26 november 2007 22:26

I år är jag faktiskt mer antijul än någonsin. Vad det beror på vet jag ej. Är bara trött, trött på allt ståhej runt om kring. Känner inte ens för att ha någon julgran! Men trots allt sätter ju julen lite guldkant på tillvaron. Och fast inte ni och M&P firar med oss i år, så kommer Mamma o S som vanligt på julafton, hoppas jag iallafall. Ni kommer väl upp sedan, ellerhur?

 
Ingen bild

elaina

26 november 2007 22:27

Persilja: Tänk om dom sku få 4 resp. 2 lakan, typ påslakan!*fnissar*Som sagt: en vinst vore inte helt fel...

Mimmi: Å Gu´så skönt! tackar för det beskedet, ho-ho-ho...

helga: visst äre lika envetet som myggor i mörkret! Det va visst fullmåne å då brukar jag bli så´n, en får va gla så länge man inte börjar yla: aouuyyyl! Det är väl inte direkt så att släkten tjuter av lycka över hemgjorda saker, men dom har vett att visa uppskattning iaf...

=0)

 
Ingen bild

elaina

26 november 2007 22:40

Åh tack trollpackan! jag ska faktiskt gå å lägga mig alldeles snaxt, zzzz...

Syss: Låt oss dela på julbestyren, säg bara till vad vi ska ha med oss!Vi kommer upp på juldan, kanske vi ska ha en engelsk jul i år: I´ll bring plumpudding...
;0)

 
Ingen bild

Syss

27 november 2007 18:51

Maten är väl nästan det minsta bestyret. Man ska ju äta vare sig det är jul eller inte. Nä, det jag är less på är att det ska pyntas och fejas, pysslas och grejas, både hemma o på jobbet. Självpåtaget? OK, men hur skulle det vara annars?

 
Ingen bild

elaina

27 november 2007 22:10

Gå i julstrejk då!
Vad är det som säger att Du ska pynta? Ställ fram kartongerna, vid det här laget måst väl alla ha lärt sig var respektive pryttel ska vara? Om inte annat så får Du träna på att släppa kontrollen...
;0)
ps: vi ska fläska på med allt pynt till helgen, men inte tända advents-ljustakarna/-stjärnorna förrns på söndag, tjuvstart om lördagskväll är FUSK!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards