Alla inlägg under september 2007

Av elaina - 4 september 2007 21:56

Vad kan pigga upp en regn-trist tisdag? Jo, lite bus!

Tänker inte avslöja här å nu vad för sorts bus eller vem jag ämnar busa med.

Men jag hoppas att denne någon kommer att uppskatta det, hihi.

Se där, nu fick ni nå´t att fundera allehopa, inte bara ni i min omedelbara närhet. Det går faktiskt bra att busa på distans oxå...

;0D

*fnissar-med-barnasinnet-i-behåll*

PS: låt mig gärna veta om ni tror att ni blivit busad med!

Av elaina - 3 september 2007 23:43

Hänne kan Du hitta dom mest obegripliga ord...

G`natt!

#0)

Av elaina - 3 september 2007 20:30

Fick till slut tag på Barnas farmor å hon blev så glad när jag fråga efter receptet på fiskgratängen å sa att Sonen ätit av den som en hel karl!

Nu hör det ju till ovanligheten att Han äter nå´n fisk överhuvudtaget så tillvida den inte är maskerad i panering, så jag sku bli jätte-glad om jag nu kan få till den lika god som farmors.


Här är receptet iaf;


Farmors Fina Fiskgratäng

  • 4-500gr. vit fisk (torsk, pandalus etc.)
  • riv å pressa citron över+peppra (eller ta citronpeppar)
  • ungskoka under folie i kanse 150grader tills genomkokt ca kvart20 da´r minuter (passa samtidigt på att sätta en potatiskastrull på spissen)
  • reducera under tiden 1liter fiskbuljong (2tärningar) till 2dl (vispa,vispa!)
  • späd red.bujongen med 2dl grädde av nå´t slag
  • sila ner spadet från ungsformen lite i taget, ca ½liter
  • koka upp å red av såsen med en mjöl boll
  • krydda med dill, anings cayennepeppar
  • slå såsen över fisken i formen
  • tillsätt ev. räkor å ställ in i ugnen en helt liten stund

Så va morgondagens middag planerad, skönt, idag blev det rester. Annars brukar jag försöka göra veckomatsedel på söndags e.m Men igår va vi ju inne i sta´n hela da´n både den Gamla å uppå Söders Höjder.


Vi hamna på allsång i VitaBergsParken: Kajsa Grytt va med å sjöng en bejublad version av Staten å Kapitalet! Underbart drag, SyssDotra visste inte vem Kajsa va men kände igen låten. Synd att Kärbon missa det när Han skjutsa hem DotraSin, straxt efter att Hans Kamrat "Krille Krokodil" utmärkt sig.

(en del förnekar sig aldrig,mer säger jag inte)


Å nu har även SyssDotra åkt hem, med Svåger/Far sin meddelst långtradare. Har vare mysigt å haft henne här å jag känner att jag vill ha mer besök av Släkt&Vänner: hoppas nå´n känner sig manad i höstmörkret...


=0)





Av elaina - 3 september 2007 07:22

Bra inledning på nya veckan: solen skiner! Bara en så´n sak!

Under dagens lopp ska jag försöka få tag i Barnas farmor å få ett fiskrecept av henne som t.o.m Sonen tyckte om. Den kommer att publiceras i en blogg nära Dig...

 Ha det riktigt gôtt Allehopa!

=0)

Av elaina - 2 september 2007 18:36

Såg denna vädjande Ängel,när vi valla SyssDotra i GamlaStan.

Kanske jag åker dit på min lediga fredag å köper loss den...

:o)

PS: ska nog ta å göra några kompisar till den mer i "min stil"

Av elaina - 1 september 2007 21:45

Gott att vara hemma igen efter en heldag i TVvärlden: intressant att se hur det går till "bakom kulisserna" eller snarare bakom kamerorna. Å även fast dom frikostigt bjöd på både det ena å andra så va vi duktigt hungriga när vi kom hem.


Hade ju tänkt göra lasagne ikväll men det strök jag rask pga tidsbrist. Istället improviserade jag friskt, rensade å länsade kylskåpet på det mesta å fick till en riktigt lyckad "Här-är-Ditt-Kylskåp-gryta"!


Eftersom vi är fler än vanligt vid middagsbordet ikväll, snodde jag för säkerhets skull ihop en "BanäppelPaj" med kokossmuldeg (improvisera mera!) så att alla blir mätta å belåtna.


Nu har Dotra precis cyklat iväg till Hemköp för att köpa GammaldagsVanilj:

Mmmmmm! Hur gott som helst: äre lördag så äre å ingen behöver gå å lägga sig hungrig, idag heller...

;0)

PS:

å DÄR gick Hon i mål på 12 minuter blankt!!!

(Snudd på personligt rekord)

=0)



Av elaina - 1 september 2007 16:26

Har just kommit ur studion efter den skrattigaste omgången nånsin! Mer kan jag inte säga.

När vi kom ut i pausen stod det godispåsar på borden åt barnen, fatta jag för iaf. Fast många vuxna roffa åt sig oxå: men, men var å en skäms för sig... :o]

Av elaina - 1 september 2007 13:24

Nu håller vi på å fikar före sändning. Barna fick välja mellan två olika sorters juice å nån energi-dryck. Vi vuxna försåg oss med ädlare drycker: jag valde jätteGOTT kaffe Macchiato: detta skola hädanefter bliva min melodi! =o)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards