Direktlänk till inlägg 30 april 2007

Ja så va 1a passet avklarat...

Av elaina - 30 april 2007 20:57

...å det gick ju finemang!


Sonen å jag ansvara för bl.a "stegekast m liten stövel" å "boll-i-hink"

förutom att vi turades om att stå å sälja 5kamps-lappar.


När vårat pass led mot sitt slut hade vi lagom blivit varma i kläderna s.a.s

men f-n va ja frös när jag for hem! Gossen fick jag inte med mig då, han ville va kvar en stund med kompisarna. Så han fick en tjuga till varmkorv&läsk, samt förhållningsorder om att ringa så fort det va nå´t.


coola killen som aldrig fryser...


Men jag for hem å blev bjuden på entrecôte, klyftpotatis å cafe´de Paris minsann! Vinet som va tänkt att dricka till, får jag avvakta med, har ju jouren jag med liksom många Mammor (å Pappor med för den delen!) å kan ju när som helst bli utringd för upplockning av frusen Son.


Vad gör man inte för barna?

Hoppas Dotra har det bra hos pappan oxå (tänker på Dig LillVännen!)

Små barn-små bekymmer,

Större barn-större bekymmer...

=0)



 
 
Ingen bild

Syster YsterDyster

30 april 2007 22:14

Stackars Wilma vägrar att gå ut! F--n va´ dessa raketer ställer till med!!!! Det har inte skjutits nå´t mer på gatan, men smällar hörs på avstånd. Försökte locka ut na, tom dra ut na, för att visa att det inte var någon fara, men hon vägrade! Vad gör man, för nödig lär hon vara?

 
Ingen bild

elaina

30 april 2007 22:37

Lilla GammelGumman:
Lägg ut tidningar åt´na vetja!
Hörde om nå´n som måst lura i hunden sin lugnande medel inför en sån här helg, bedrövligt...
>0/

 
Ingen bild

elaina

30 april 2007 22:39

PS: vill lugna alla med att Sonen är hemkommen ifrån festiviteterna...
;0)

 
Ingen bild

Syster YsterDyster

1 maj 2007 00:16

NU är det lugnt och tyst, inga smällar hörs och Wilma har vågat sig ut. B är hämtad från stan (var inge roligt, för mycket folk o fylla).A är inte hemma än, men det är oxå lugnt, han är hos en kompis o tittar på film (är väl bara att vänja sig). Jag är dödstrött, men ska vara uppe tills han kommer.

 
Ingen bild

test

1 maj 2007 09:24

Kollahär

 
Ingen bild

Persilja

1 maj 2007 10:04

Hej kära Elaina!
Snart kommer det riktig post till dig! Som utlovat. Tills dess en kram!!!

 
Ingen bild

nenna

1 maj 2007 10:24

jo,jo barnen blir större och frigör sig mer och mer. Det gäller för oss föräldrar att finnas till hands. Man måste våga lita på sin tonåring och ändå våga vara vuxen och sätta gränser. Det är en svår balansgång.

 
Ingen bild

Tant Tagg

1 maj 2007 11:00

Det är bra! Stå på dig Mamma! Bra talat! Ska vuxna ha jourpass för sina barn på fotbollsklubbar och annat, ska de förstås vara nyktra även om det är Valborgsmässoafton. Hoppas att ditt vin smakade bra när sonen var hemkommen i stället!

 
Ingen bild

elaina

1 maj 2007 11:08

Persilja:

Alltid roligt med nå´t annat än bruna kuvert i brevlådan, eller hur? Så spännande när det ligger nåt oväntat...


nenna: tror att barna å jag har en bra relation, som jag hoppas håller när dom snart blir tonåringar. Att sätta gränser visar ju på att man bryr sig: å det kan ju va skönt för tonåringen att kunna skylla på Morsan om det egentligen är nånting dom inte själva vill...

Tant T: Tack för Din Mamma-stärkande kommentar. Vinet smakade ypperligt efter att ha stått å luftat sig...

=0)
PS: Mamma-KRAM på oss Allesammans!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards