Direktlänk till inlägg 29 mars 2007

fortfarande åt hellelle men mindre skit...

Av elaina - 29 mars 2007 17:05

TACK för alla uppmuntrande kommentarer; både här å via sms och lajv.Fick efter mycket om och men tag på dom flesta instanser i min ekonomiska spiksoppa. Ägnade halvannan timme åt att ringa runt till alla de berörda parterna å begära respit resp. beloppsuppdelning. (TACK "Jamannen" för att Du öppna på jobbet idag så jag kunde flexa)Det kände på att böna&be men skönt när det var överståndet, då hade jag iaf gjort vad jag kunde. på flera ställen lät dom riktigt uppmuntrande å tyckte det va bra att jag åtminstone hörde av mig. Tydligen många som bara låter det vara, struntar i påminnelser för vidare befodran till kronofogdemyndigheten. Gud förbjude! Om det är så att Kärbon å jag, för att överhuvudtaget kunna bli sambos, är tvugna att köpa vår bostad, så vill jag kunna vara medlåneansökare utan någon som helst betalningsanmärkning, för jag är skötsam om än virrig!Enda glädjen i smolkbägaren denna dag, förutom rara arbetskamrater, är att vi ska åka å storhandla, ty matkassan har vi gemensam redan nu! Det kommer att bli gott att få fylla kyl/frys å slippa råttorna som sitter å hånflinar i skafferiet...=0]

 
 
Dior

Dior

29 mars 2007 17:35

intressant blogg... hoppas att det blir bättre för dig, låter ju som du får ordning på sakerna... =) lycka till

http://diors-diva.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Spara och Slösa?

29 mars 2007 18:04

Känner igen hela senariot. Det är för Gxxxxxx att man inte ska ha pengar så att man klarar sig och kan stoppa undan en liten slant till något roligara än räkningar. Inte blir det bättre med den här regeringen heller!!!!!!

 
Ingen bild

Syster Yster-Dyster

29 mars 2007 20:04

Tråkigt att det ska behöva vara så kärft ekonomiskt. Jag kanske har nämt det förut, men har du/ni inte försökt att, på ett särskilt konto, sätta undan en bestämd summa pengar varje månad, lite mer än vad en "normal månad" kräver, det gör att det finns lite pengar sparade varje månad som behövs till "storräkningsmånaden".

 
Filifjonkan

Filifjonkan

30 mars 2007 12:07

ja du ekonomin den är jobbig. Man får verkligen vända på slantarna om man nu lyckas ha någon alls. Räkningarna betalar jag alltid först så jag kan sova lugnt om det räcker till mat blir man glad lite smågrejor man kan behöva ibland med,men har jag så mycket som 5 kr kvar på kontot så sätter jag in dem på sparkontot kvällen före lön.Det växer där men ack så sakta men ändå finns det en liten reserv som ger en självkänsla. Så lätt att banka nu när allt går över datan.Hoppas du får ordning på dina grejor,,

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

Persilja

30 mars 2007 13:03

Jobbigt, jag vet, men kom ihåg att du är stormrik på kärlek!!! Det är ALLT!!!

 
Ingen bild

elaina

30 mars 2007 20:46

Kära Sys YD!
Det har funnits ett sån´t konto men det har liksom ätits upp...
=0/

 
Ingen bild

elaina

30 mars 2007 21:27

Persilja!
Du har så rätt:
En bekant till mig, som är gift med en egen företagare, får allt hon pekar på; pälsbrämade skinnjackor, fjällresor, SPAbehandlingar, utlandsresor-You name it!
Dessutom vann dom en hel skrälldus med pengar på någe vis.
MEN hon inte F-N är hon lycklig för det!

Själv har jag ju varken tumme med FruFortuna eller HerrEkonomus,
men Kärlek har jag gott om!
Kärbon och barna är ovärdeliga!

=0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards