Alla inlägg den 13 mars 2007

Av elaina - 13 mars 2007 22:51

Det va länge sen jag hade med nå´n bild på mina egna hantverk nu.
(Kaaan det bero på orkbrist pga sjukdom???)

Det va oxå länge sen jag sydde denna tvättpåse, så då passar det väl bra att jag visar upp den nu. (Logik, är inte min starka sida så här om aftonen)

Gjorde den nå´n gång när vi sku ut å resa å det roliga är att applikationerna är sydda av tyg som faktiskt har varit det de föreställer!

Dotra är särskilt nöjd med att hennes älsklingströja är med om än i förminskad storlek...

=0)

Av elaina - 13 mars 2007 07:34

Inatt drömde jag om våran Farmor Alma.Vi va på besök i hennes lägenhet på Lantmätargatan, som jag bara har svaga minnen av. (jag kan ju inte ha varit mer än tre4 år när hon dog)Hon stod i köket å lagade mat tills vi sku komma, kan man känna lukter i drömmen?Hur som helst en varm känsla spred sig från henne å ut i tamburen. Ändå stod jag å tvekade, fingrade lite på en porslinsräv med pälsklädd svans på hallbyrån.Till slut kikade hon ut genom köksdörren med en kastrull å visp i händerna å log,så där snällt som bara en BesteMor kan, å undrade om jag inte sku komma in? Sen vakna jag.Undrar nu hur i hela fridens dagar det kan komma sig att jag drömde om henne? Är det ett varsel? Är domedagen nära? (Va hon JehovasVittne på slutet tro?)Kallar hon på mig från sin molntapp:Är Du redo? Nä-ä, förmodligen va det för att jag prata på henne härom dan då jag berätta om när jag hade blå ögon å hette Kristina efter Farmor. Antagligen så drog det igång tankeprocesser i mitt undermedvetna som resluterade i denna rara lilla dröm.Ska nog prata med Modern&SysterY för å höra lite mer om Farmor.Själv vet jag inte så mycket mer än att hon va kocka å under många år arbeta på Badholmens Restaurang, Saltsjöbaden, på somrarna å under vintern på nå´t Hotell inne i Stockholm.Känner historiens vingslag eller äre änglavingars fläkt?

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards