Alla inlägg den 24 mars 2007

Av elaina - 24 mars 2007 23:39

Ännu efter dryga 6(sex!)år tillsammans så är jag fortfarande kär i Kärbon!Å det är inte utan att det märks, tydligen. ;0) många inlägg blire med "Kärbon" inblandad. Det är ju inte undra på för det är ju Han å barna som ligger mig varmast om hjärtat! Men det är inget som jag tar för givet å självklart eller inte har vett att uppskatta, tvärtom! När jag bodde uppe i Hudik å det hade skurit sig mellan barnafadern å mig för tid å evighet, så satt jag ofta om kvällarna i soffhörnan med barna sovandes på var sida om mig. Grät å snora: -varför, varför, VARFÖR!?!Varför hade det blivit så fel? Varför hade jag slösat bort de bästa åren av mitt liv på nån dylik? Varför måsta jag bli utsatt för den karln? Kunde inte förstå varför ...Sen med gott stöd från Släkt&Vänner, KvinnoJouren, DiakonMaud, Eva på Lindalen och Ulla på Kommun, så tog jag mig ur detta osunda förhållande.Började, från samma soffhörn, vända frågorna framåt istället, rakt ut i luften:-Hur blir det nu? -Vad ska jag ta mig till? Fortsatte, mer å mer fri från offer-rollen, fråga:-Visst finns det en andra chans för mig?,-Nå´nstans därute måste det väl finnas en bra karl för mig? OCH som man frågar får man svar! Kärbon dök upp! Han var svaret på alla mina frågor: snäll, rar och underbar!Helt fantastisk i jämförelse med vad jag tidigare varit med om.Allting är relativt, det beror på vad man jämför med!Och med tanke på hur jag hade haft det de sista åren, med emotionell istid etc,så va det som att komma på hälsohem att vara i Kärbons sällskap.OCH jag har därmed oxå vett att uppskatta Honom på alla de vis! Nog tjaffsar vi emellanåt, men bråk blire mycket sällan.Å äre nåt gruff som ligger o gnager, så hör jag till slut min egen röst inne i huvudet: "...det beror på vad man jämför med" å då stillnar det av...För mig är det ovärderligt att våra vägar korsades! Hur vi träffades är en saga i sig som ni ska få höra vid ett senare tillfälle.Go´Natt Gott Folk!Må Ni få det Bästa Livet kan ge Er!=0)

Av elaina - 24 mars 2007 19:02

Lördagen börja bra med liten sovmorron, åt en lätt frukost för sen sku jag ju komma mig iväg å träna!Prova på pilates för första gången: riktigt behagligt faktiskt, skir musik och vän ledare som anpassade vissa rörelser så att även vi som va nybörjare sku kunna genomföra passet på ett bra sätt. Sen vare barnas tur å röra på sig: skateboardåkningFadderbyn.Han som har hand om stället (Harry?), som är en riktig eldsjäl, va där å prata direkt till barna: tyckte det va kul att Dotra oxå sku skejta. Tydligen inte så vanligt att tjejjer gör det. 10 spänn kosta det per dag, ett mycket billigt nöje alltså. Efter två timmar va dom nöjda och HUNGRIGA!Då for vi ner å köpte mackor på Subway!Kärbon hade fått nåra kuponger när vi va där sist, så vi fick 5 mackor men betala bara för tre: hela familjen käka ute för 179:-, alltså bara ca 35spänn per skalle m dricka å hicka till på köpet!Sen, medans Kärbon&Bonus handla ingredienserna till aftonens tacobuffe´, överraska jag barna med att dom fick köpa vilken glass som helst på CentrumKondiset. BananaSplit drog dom till med + både strössel å sås.Lyckan total! Vart riktigt rörd över hur glada dom blev, märktes tydligt att dom inte är vana vid dylikt "slöseri". Men nå´n gång måste ju få vara lite fest oxå!(resten av månaden får jag väl som vanligt förvandla spik till soppa o.dyl.)Väl hemma, lite frusna, rödblommiga å dästa, satte vi igång att lägga ett pussel! Inte helt lätt motiv: Ishotellets entre´ med bara nåra stackars sparkar utanför. Detta innebär att pusslet till 96% består av blå, vita och blå/vita bitar!SUCK! men kul ändå.Fast det va skönt att ta en paus å blogga lite.Hoppsan, nu kliar det i pusselnerven igen, dags att lösa av Kärbon som nu ska dra igång Tacorestaurangen. ( även skönt att slippa matlagningen nån dag i veckan)Hoppas lördagen även varit bra för er andra!=0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards