Direktlänk till inlägg 23 mars 2007

HILFE...( eller forts. på "TagenListan")

Av elaina - 23 mars 2007 23:06

...jag kommer att transformeras till en Ingvar"Foten"Karlsson look-a-like! Eller så blir hela jag en replika på Persiljas fötter!Detta borde kunna räknas som punkt nr4. på min "TagenLista":4) lyckades nämligen med konststycket att bada i FOTsalt! Upptäckte det efteråt när jag sku slänga den tomma burken i förpackningsinsamlingen! Så förutom att jag doftar gott av rosmarin och bergamottolja så känns min hud återfettad för all framtid.Nåja om detta inte är tillräckligt udda så slänger jag in en extrapunkt:4½) en helvit undulat kom i skrivande stund flygandes å landa på mitt huvud å just nu dansar den can-can i mitt hår.(med lite god vilja kan man likna hennes kvitter vid ledmotivet i filmen "Moulin Rouge")Men här kommer iaf en höjdare, håll i er! ;0)5) Har fått sångaren Thåström att stå i givakt inför mig...(Jodå å han stirra mig stint i ögona *ryser*)Men det bästa av alla udda grejjer jag gjort är:6) förlovat mig/oss i Jukkasjärvi Ishotell!(alltså Kärbon å jag, inte Thåström! HU! *ryser-igen*)Barna tyckte att jag sku lista att jag bl.a jobbat på Fängelse, Badhus och varit baddräktsmodell. (i deras ögon lika häftigt alltihop...)Ska nu höra om mina Nära&Kära har nå´t att komplettera med?HALLÅ hörrni, nu har ni möjlighet att släpa fram mina udda egenheter i offentlighetens rampljus...=0)ps. hoppas Du blev nöjd, Husfrun!

 
 
Ingen bild

Syster Yster

24 mars 2007 00:17

Jorå, när du var liten hade du ingen som helst matkultur, eller det var kanske det du hade (?), ett tag levde du helt på snabbmakaroner och snabbris inget annat, möjligen ravioli kunde duga någon gång emmellanåt.Men det blev en vuxen matglad människa av dej i allafall.

 
Ingen bild

elaina

24 mars 2007 00:26

Nåja, glöm inte bort pölsan med ketchup!
(fiskbullar med mos, har jag oxå nå´ svagt minne av?)
Matglad, det är bara förnamnet det!
Kanske därför jag inte är särskilt oroa för att barna(Sonen)är petig-i-maten.
Det lodar ju till sig bevisligen!
Jag är ju levande bevis på det...
=0)

 
Ingen bild

Husfrun

24 mars 2007 00:26

Ja inte hade jag kommit på nåt bättre i alla fall så visst duger det...hahahaha!

 
Ingen bild

Persilja

24 mars 2007 09:06

Sickna snygga fossingar! Mjuka och ickenariga ser de ut. Får de mycket kärlek?

 
Ingen bild

elaina

24 mars 2007 14:16

Bra Husfrun att det roade Dig!

Persilja, Du får mina fossingar att buga med tårna å viska att: Vi är oftast är rätt försummade. Igår fick vi inte ha vårat badsalt för oss själva, utan fick dela med oss av det till HELA kroppen. Efteråt vart det lite orättvist då bara en av oss fick uppmärksamhet inför fotograferingen. Men tilläggas bör att sen fick den andra lilla fossingen sin beskärda del. Så nu är vi rätt nöjda och känner oss omhuldade.
=0)

 
Ingen bild

Nenna

24 mars 2007 16:18

"Man ska va gla åt fötter" sjöng vist Birgitta Andersson en gång i tiden. Själv har jag nog lite fotfobi, tycker fötter är lite äckiga (förlåt).

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

24 mars 2007 23:47

Så romantiskt och vackert det måste vara att förlova sig på ishotellet.....
Gulliga fötter du har... Egentligen är jag precis som Nenna.. har jättesvårt för fötter, men dina var faktiskt fina! Men det tycker jag att Persiljas roliga fötter också är...

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

25 mars 2007 01:10

Nenna, det är helt OK å ha fotfobi: vår äldsta Syster hon hade jättesvårt för fötter å våran grannfru vägg-i-vägg, hon klarar inte ens av sina egna barns små fossingar!

G-T! Nu rodnar mina fötter: när en som annars har svårt för dom, tycker så är det stort beröm! Persiljas "rötter" står båda på jorden å allt som har med henne att göra är fint å bra!
Ishotellet å sviten vi sov i var ur-romantiskt, norrskensstugan likaså, med takfönster å allt.
=0)

 
Snurrtant traskar in

Snurrtant traskar in

28 maj 2008 11:18

Hi hi, ja se där ja... Kanske ska samla alla fötter och fixa en fot(o)blogg ;)

http://sussiesnurrtant.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards