Direktlänk till inlägg 23 mars 2007

-Hoppsan, jag blev ju tagen härom dagen...

Av elaina - 23 mars 2007 17:57

Har så när glömt bort att jag blev "tagen" av Husfrun.Så då får jag väl lov att göra en kraftansträning å komma på ytterligare sex udda grejjer om mig själv, förutom dom sex jag redan tagit upp förra gången jag blev tagen från flera håll. [OJ, vad sex-igt det blev här då. ska dock inte ta upp nå´t som har med sex att göra ;0) ]Kärbon är å hämtar BonusDotra å LillDotra är på disco, anordnat av StorSonen, så jag har minst 2timmar för mig själv! Då kör vi;1)Jag har en gång i tiden, när båda barna va blöj- å kräks-barn, vare så tvångsneurotisk att jag hängde tvätten i färgskalan. (mycke tvätt vare...)2)Apropå färgskalan så har jag vid ett förunderligt tillfälle sett en dubbel regnbåge över öppet hav med hela horisonten fri! (En mycket sällsam upplevelse...)3)undviker ännu i vuxen ålder A-brunnar på gator å trottoarer. (det betydde väl Avbruten kärlek eller nåt sånt?) K-brunnar däremot( Kärlek!) betrampas flitigt, fortfarande! (åsså har ju Kärbon å jag det jätterart oxå!)Tjaa, det va hälften det, nu kommer jag inte på nå´t mer för stunden. Ber att få återkomma...*passar-på-å-går-å-tar-ett-bad-när-ingen-är-hemma*(ni skulle bara våga ringa å störa mig!)=0)

 
 
Liten

Liten

23 mars 2007 19:05

Jag går oxå på alla K-brunnar och så försöker jag komma på nån trevlig man att tänka på..men inte fan har det slagit in ändå..haha! Kan inte ens skylla på A-brunnar för dom går jag inte på.. :)

http://liten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

24 mars 2007 00:46

Fortsätt Du å gå på K-brunnar;
Vem vet, om locket vippar till å Du ramlar ner?
Kanske Du trillar rakt i Hans famn?
Finns säkert många snygga Gatukontor/Vägförvaltnings-killar som bara står å väntar på att få fånga upp "en Liten en" i fallet!
=0)

 
Ingen bild

Persilja

24 mars 2007 17:07

K måste man gå på! A (för avundsjuka) har jag aldrig gått på!!! Jo en måste jag ju trampat på förresten, men då låg den nog under snön!

 
Ingen bild

Liten

24 mars 2007 17:43

Jag kommer alltid att gå på K-brunnar tills jag faller haha!

 
Ingen bild

G3

26 mars 2007 10:21

Kommer ihåg när vi båda var Sheherazade på 80-talet... Ingen av våra kompisar kände till sagoberätterskan men det gjorde vi! Är vi släkt, eller?! :-)))

 
Ingen bild

elaina

26 mars 2007 21:56

Jamenjustja G3!
Vi va på rätt många maskerader på det glada 80-talet, eller hur!?!
Å oddset för att vi på den maskisen med sagofigurs-tema bägge två lyckades med att klä ut oss till sagoberätterskan i "Tusen&en natt", det är väl, med tanke på hur många sagofigurer det finns, en på tusen...
(Jo, det måst nog bero på att vi är schläkt!)
=0)

 
Dockmamman

Dockmamman

27 mars 2007 20:30

Jag pratade med min vännina idag och om allt som var nostalgiskt och då är dessa K-brunnar inräknad. jag trampar på dom fast jag har min kärlek, kanske han förvandlas till en prisn ridandes på en vit häst istället i den Svarta Volvon han har *Fniss*

http://dockmammanijamtland.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards