Alla inlägg under oktober 2009

Av elaina - 12 oktober 2009 17:41

Lördagskvällen gick i 3vlighetens tecken!

Trevligast av allt va att träffa gamla Kamraten Big!

Maten på avnjöts på resturang Tull- nånting vid Skanstull: gott å bra.

Kan ju inte påstå att jag känner till Fleetwood Mac nå särskilt bra, men under den nästan 3 timmar långa konserten kände jag igen en hel del låtar å några gånger va riktiga aha-upplevelser -Jasså, äre dom som gjort den!


 

Efteråt hängde vi på "Bröderna Ohlsson": två av våra kamrater sen förr jobbar där å det va skojj å träffa på dom fastän dom inte hade tid å prata just nåt. Men det får vi råda bot på vid ett annat tillfälle!


TACK Snälla Big som såg till att jag fick komma in till stan å ut å lufta mig...

=o)

Av elaina - 10 oktober 2009 19:42

Snart börjar dom!  Vi har jättebra plats, stämningen är mycket god.

Publiken är väldigt blandad; från 13åringar till typ 73åringar...

=o)

Av elaina - 10 oktober 2009 15:52

Nu drar jag in till stan för att först äta middag med gamla Kamraten "Big" å sen ska vi gå å kolla på Fleetwood Mac!

Två 3vligheter på samma kväll, bara en sån sak gör ju livet lätt att leva...

=o)

Av elaina - 9 oktober 2009 20:34

Kollar på FavvoGubben Kronérs program å Maken dräglar mer över Maria Möller än Dregens fjälla Pernilla. Själv suktar jag efter dom lövbitsrullader som står i ugnen...

;o)

Av elaina - 9 oktober 2009 18:29

En kvinna har tagit med sig sin älskare hem under dagen, medan hennes man är på sitt arbete.
Utan att hon vet det så har hennes nioårige son gömt sig i garderoben. Hennes man kommer överraskande hem, så hon gömmer älskaren i garderoben, där den lille pojken redan är.
 
 Den lille pojken säger: -Mörkt här inne.
 Mannen: -
Ja det är det.
 Pojken:
-Jag har en baseboll.
 Mannen:
-Det är ju bra
 Pojken:
-Vill du köpa den?
 Mannen: -
Nej, tack.
 Pojken:
-Min pappa är utanför...
 Mannen:
-OK, hur mycket?
 Pojken:
-$250
 
Någon vecka senare, händer det igen att pojken och mammans älskare är i garderoben tillsammans, när pappan även då oväntat dyker upp.
 
 Den lille pojken säger:
-Mörkt här inne.
 Mannen:
-Ja det är det.
 Pojken:
-Jag har en basebollhandske.
 Mammans älskare minns förra gången och frågar:
-Hur mycket?
 Pojken:
-$750.
 Mannen:
-OK, suck..
 
 Några dagar senare säger pappan till pojken:
 
- Hämta handsken så går vi ut kastar lite baseboll!
 - Det går inte, jag har sålt dom,
 svarar pojken.
 
- För hur mycket då?
 - $1.000

 
 Pappan blir då rejält upprörd:
 - Det är inte snällt att ta så hutlöst betalat av dina vänner! Det är många gånger mera än dom kostar nya!! Du får följa med till kyrkan och bikta dig för prästen!!! 

 

Dom går till kyrkan och pappan placerar pojken i biktbåset, stänger dörren och sätter sig att vänta utanför.
 
 Pojken säger:
-Mörkt här inne.
 Prästen: -Börja inte med den där skiten igen...

 

;o)

Av elaina - 9 oktober 2009 12:27

  Gottfrids LillaSyster Siri har nu även hon lämnat Mamma Hedvig:

Å hon bor numera hemma hos Allas Våran "Mormory"/ "MotherMary"/ "Momme"! Jaa åsså hos "Morfar Moffe" oxå fö´ståss! Men mest blir Hon det Lilla Livet ett gott sällskap åt "Mormory" när "Moffen" är ute å flackar å far med sitt största intresse i livet: Jakt & Fiske!

  

Så roligt att 3/4delar av kattungskullen är hos "känt" folk: då kan vi kanske ha "SyskonTräff" till sommarn el.så!Brorsan Isidor "Izze" bor ju hos "Maraia" å har det oxå hur bra som helst.


Syrran "Sally" fick ju flytta til Öresundsbro(?) eller nå dyl. så risken att vi får träffa henne är väl minimal? Hon blev förresten omdöpt till "Fluffy" av 4åringen som sku ha den som sin katt. På så vis kan vi ju säga att namnet "Sally" blev ledigt, eller hur? Å nu är även namnet "Siri" ledigt kan jag meddela, ty gamlingarna tyckte inte att S-i-r-i låg så bra i mun, S-a-l-l-y kändes mycket lättare att säga å ropa så även den lilla Syssan är omdöpt!


Häromkvällen muttra även Maken om att G-o-t-t-f-r-i-d är "kråäengliegt", jag håller väl delvis med å har kommit på att jag nog oftast lockar på "Gottis".


Huvudsaken är ju att katten vet vad han heter,

 det är förmodligen nåt helt annat,

hemligt...

;o)

Av elaina - 7 oktober 2009 16:48

I denna dags e.m./kväll ska jag å Bästaste ArbetsKamrat tillika Väninna åka och pyssla med Svägerskan & hennes kollegor. Det är fortfarande decoupage som tema, på askar å kartonger denna gång: mycket användbart till presentförpackningar t.ex halsband som man vill ge bort i gåva;


sofias blåa


Men innan vi far ska det brassas på lite käk!

 Det finns risk för pytt-i-panna...

=o)

Av elaina - 5 oktober 2009 19:41

Så här oskyldig kan man se ut när man totalhavererat Mattes stickning!

Det va bara att börja om från början med Dotras lovikkavantar...

=oP



Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards