Direktlänk till inlägg 11 maj 2009

Min lilla grekiska dröm...

Av elaina - 11 maj 2009 18:43

...som jag hyser stora förhoppningar om att den ska ska uppfyllas!

Nej, jag har ingen hemlig önskan om nåt grekiskt bröllop! ("no offense")

Är redan så duktigt gift, på vikingavis. Sku ändock väldans gärna åka till Grekland! Fast vår bröllopsresa går nog t Island, Irland eller Färöarna.


Och eftersom Maken dessutom inte tänker ha nån semester i år,förrän bröllopsresan, å jag själv har seeen semester så tänkte jag försöka ordna lite Medelhavskänsla här hemma istället!

tänk bort mig från bilden, pleease...

Våran loftgång har ju, som synes, vita tegelväggar liknande dom vitrappade grekiska å mot dom gör det ju sig väldans snyggt med blått. I väggen har föregående hyresgäst borrat å skruvat i två skruvar (den ena står ju nån flintoka å håller fast sig i) å på dom har jag ett haft ett par blomamplar som blivit lite småtråkiga. "Han jag har mina påsar ihop" med har nu/ förra veckan målat dessa i en kulör som faktiskt heter "Medelhavsblå"!

(Hitta ingen före-bild så  jag lånar en

en stol från nätet)


Å idag tog Han med sig mina gamla IKEAkorgstolar till firmans verkstad å ska spraymåla dom där! (Inte helt fel att vara gift med en målare kan jag säga!) till det har vi ett 70tals klaffbord med plywoodfanérskiva som oxå ska få sig en omgång. Fast det blir nog förmycket om även den blir blå, Maken röstar nog för vitt, jag lutar faktiskt mot turkosgrönt. ? Inbillar mig att det blir snyggt/ grekiskt arkep ilag.

Eller knallgrönt?

  (lånad bild)

Sen lite bounganvilla å massa andra gröna växter å

lite annat typiskt grekisk och å osv, etc, m.m,

 Mamma Mia! Va bra det kommer att bli,

 eller vad tror ni?

(Det rimma, så då vare sant, eller...)

?=o)

 
 
GladaKatarina

GladaKatarina

12 maj 2009 10:44

Hejtjusigt!! :-D Det blir jättebra!

Fick även tittat på ert vikingabröllop - otroligt vackert!! :-D Sällan jag blir bröllopsavundsjuk eller ens vill gifta mig, men... VAR är Röde Orm när man behöver honom??? ;-) Vackert, Elaina!

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

målarn

12 maj 2009 21:12

stolarna kan nog komma hem till helgen skaru se älskling!

 
Ingen bild

Syss

12 maj 2009 22:36

Det blir nog jätte bra ska du se! Man får göra vad man kan för att muntra upp tillvaron och hålla drömmen flytande.

 
Ingen bild

elaina

14 maj 2009 00:08

TACK Gladan,
vad glad jag blev nu mitt i alltihopa!
Det gläder mig oxå att Du t.o.m blir bröllopssugen av att ta del av våra bröllops-bilder: det blev precis så lyckat som vi bara hade kunnat önska oss. RödeOrm kommer nog ringlande till Dig, bara Du frågar efter Honom med jämna mellanrum...

ÄLSKI! Va överraskad jag blev av Din kommentar! Ser fram emot att se stolarna, ska bli roligt att fixa till på altan tills kalaset på söndag...

Syss: Lovar att fota å sätta in bilder! Börjar väl bli dax för oss att fara iväg utomlands igen? Denna gång med Rosie & Mammie å tjejjorna kanske...

 
Ingen bild

Persil,ja

14 maj 2009 20:04

ska bli kul att se vad du hittar på!!!

 
Ingen bild

elaina

14 maj 2009 22:00

JoDu, Persil,ja!
Riktigt längtes tills jag kan dra igång imorrn: måst komma ihåg å ta före-å-efter-bilder så man tydligt kan se för- ändringen/ bättringen. TACK för inspirationen...
=0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards