Alla inlägg den 9 maj 2009

Av elaina - 9 maj 2009 18:32

Fick ett mail av min 3männing med en sorts "önskebön". Eftersom jag ogärna tynger ner folks mailkorgar med dylika "skicka-vidare-mail" så väljer jag att publicera det här på bloggen istället för själva bönen är rar å tänkvärd å förtjänar att spridas vidare. Sålunda lyder mailet på ett ungefär:


>> KOM IHÅG att göra en önskan innan du läser bönen.
Det är allt du behöver göra, samt att dela detta med människor och se vad som händer den fjärde dagen. Bön är en av de bästa gratisgåvorna vi får och dess värde ökar för var gång den läses.


Sankta Theresas bön

Låt det idag finnas frid inom dig.
Må du lita på din tro att du är exakt var du är menad att vara.
Glöm inte bort de oändliga möjligheterna som föds från tro.
Må du använda de gåvorna som du har fått och

ge vidare den kärlek som har givits till dig.
Må du vara tillfreds i vetskapen om att du är värdefullt barn.
Låt den närvaron sätta sig i din kropp och

ge din själ friheten att sjunga, dansa, lovorda och älska...<<



 då har jag gjort vad jag kan för att sprida denna lilla bön.


Men jag har ännu inte besvarat rubrikfrågan! Kanske är det fler än vi i våran familj som använder benämningen? Vore kul å få veta hur många av er som läser detta som säger som oss å hur många som aldrig hört talas om det.

Ska minsann ta å lägga upp en omröstning om detta, det va länge sen jag hade en sån!

Rösta på nu...

=o)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards