Alla inlägg den 13 juni 2007

Av elaina - 13 juni 2007 23:07

..efter väl utfört arbete;

  • Tårtorna är sambo med Moccarutorna i kylen

      (GrannFrun, "AnitasLivs", hade florsocker när våran tog slut),

  • maten är äten (blev div.rester)
  • pappan vidtalad (sku dessutom komma! men Farmodern kunde inte)
  • kom på att insamlingen va inbet. sen länge, på föräldramötet i höstas.
  • har hittat en genomskinlig regnrock i händelse av regn

      (blöt hembygsdräkt är inge kul!)


Kärbon skötte disken å  spela uppbyggande musik å va allmänt supportiv,

 Dotra hjälpte gladeligen till med bakverken å allt avlöpte väl,phu...


Imorrn ska vi kliva upp kl.6 för att;


  • locka håret på Dotra,
  • lägga sista handen vi tårtorna,
  • stryka på dräkt-blusen (uppsköljd i handfatet)
  • klä på oss enl. konstens alla regler (saknar lomma!)
  • be Kärbon köra in bilen på gården för att kunna lasta på ett bra sätt
  • lasta in bakverken försiktigt (inget roligt med kapsejsade tårtor)

Dotra kommer att klara konferancier-snacket med glans, fikan i klassrummet blir succe´(stående ovationer för bakverken) sen på da´n  har vi tvättid:kl.13-16.


Därefter hinner vi med att;

  • skjutsa Paloma till pippivaktarna,
  • komma ihåg strumpstickorna,
  • hämta luftmadrassen,
  • packa ryggsäcken (Sonen fixarar sin packning själv)

Å jag kommer att komma ihåg att ta fram ur frysen:  TexMex-Gratängen som Sonen ska värma till lunch i micron när Han är själv på fredan.


Kärbon ska under dagens lopp;

  • höra sig för om båt-biljetter,
  • ordna fram en hundring åt Sonen,
  • dansa en sol-dans i hiss-schaktet han ska måla,
  • gå på Systemet på lunchen,
  • köpa 6pack BajenBärs åt sig
  • komma hem med en pava rö´tjut  åt Tanten (bag-in-box är farligt)
  • massera mina fötter, som brukar vara ömma efter en dag i röda yllestrumpor å ½nummer för små skor...

#0)

PS:Visst verkar jag mer strukturerad?

Nu kan vi Sova Gott!

natti-natt:zzzzzzzzz

Av elaina - 13 juni 2007 18:50

Ungar är ovänner å barn blir ledsna

Tårtor ska bakas å moccarutor garneras

åsså mitt-i-alltihopa äre fotbollsträning


Borde vi inte ha ätit oxå? Undra vilken dag vi hade tvätt-tid? va de ida´?

Har jag lämnat pengar till insamlingen? Är Barnas Farmor inbjuden till examen när Dotra ska va konferancier? Kommer pappan? Tänk om det blir regn, hur blire då? va ska ja hitta på för mat? Hur ska tårtorna få plats i kylen? Vi kanske kan äta upp allt däri så dom ryms? När sku jag åka med Paloma till fam.O vare i morrn kväll eller? Måste komma ihåg att låna strumpstickor av P-L! Är blusen till hembygdsdräkten ren nog att ha imorrn? Kanske blire för varmt med dräkten? Vad ska jag annars ha på mig? Ska vi åka ut i skärgårn t helgen? Hur ska vi ta oss ut t Eö? Kan vi ta cyklarna med oss? Tänk om det blir ös-regn? Hur ska vi få ut tårtorna i bilen? Klarar Sonen av å va själv på fredan? Måtte jag komma ihåg å hämta luftmadrassen vi fått låna! Fixar han att ta sig upp till skjutsen mot Roslagscupen med all packning? Har jag en hundring löst åt Han? Har jag nå´pengar överhuvudtaget? Sku inte skattepengarna komma här nå´t tag? Va e klockan nu?

PHU!

Liiite snurrigt i det elainska huvét som ni kanske märker,

ber att få återkomma...

#0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards