Alla inlägg under juni 2007

Av elaina - 13 juni 2007 18:50

Ungar är ovänner å barn blir ledsna

Tårtor ska bakas å moccarutor garneras

åsså mitt-i-alltihopa äre fotbollsträning


Borde vi inte ha ätit oxå? Undra vilken dag vi hade tvätt-tid? va de ida´?

Har jag lämnat pengar till insamlingen? Är Barnas Farmor inbjuden till examen när Dotra ska va konferancier? Kommer pappan? Tänk om det blir regn, hur blire då? va ska ja hitta på för mat? Hur ska tårtorna få plats i kylen? Vi kanske kan äta upp allt däri så dom ryms? När sku jag åka med Paloma till fam.O vare i morrn kväll eller? Måste komma ihåg att låna strumpstickor av P-L! Är blusen till hembygdsdräkten ren nog att ha imorrn? Kanske blire för varmt med dräkten? Vad ska jag annars ha på mig? Ska vi åka ut i skärgårn t helgen? Hur ska vi ta oss ut t Eö? Kan vi ta cyklarna med oss? Tänk om det blir ös-regn? Hur ska vi få ut tårtorna i bilen? Klarar Sonen av å va själv på fredan? Måtte jag komma ihåg å hämta luftmadrassen vi fått låna! Fixar han att ta sig upp till skjutsen mot Roslagscupen med all packning? Har jag en hundring löst åt Han? Har jag nå´pengar överhuvudtaget? Sku inte skattepengarna komma här nå´t tag? Va e klockan nu?

PHU!

Liiite snurrigt i det elainska huvét som ni kanske märker,

ber att få återkomma...

#0)

Av elaina - 11 juni 2007 17:20

Sonens klass har vunnit gratis entre´+

åkband på Gröna Lund i Drogkampen!


Ända sen tidigt i våras har alla 6eklassare i hela socknen jobbat med denna AntiDrog-Kampanj som pågått i ca 10år.

Förra lördan va finalen å Sonens klas knep andra priset! Dessvärre kunde varken jag eller Sonen delta då, eftersom jag va i Dalarne å Han hos pappan. Men hela klassen fick följa med på Grönan idag, för alla har gjort nå´n insats under resans gång å det klassens gemensamma resultat som räknas: Mycket bra för sammanhållningen!


Ska bli jättespännande å höra hur dom haft det när Han kommer hem ikväll! Vädret kan dom ju knappast klaga på , såvida dom inte tyckte att det blev för varmt...

`:0)


Av elaina - 10 juni 2007 22:02

trodde aldrig att jag sku jubla över regnväder,

men nu vare riktigt gott att det kom lite från ovan!


Å som grädde på moset så skymta en regnbåge precis när

solen sku till å gå ned å dra molntäcket över sig.


Härligt uppfriskad luft ute: ska ta några djupa andetag på altan innan jag själv går till vila; Sov Gott, Vem Du än är å var Du än befinner Dig...

=0)

Av elaina - 10 juni 2007 15:30

Blev bjuden på Grekisk Gourmet Pytt i Panna hos Sys i vårast;


Marinad till köttet :

3-4 pressade vitlöksklyftor

1-1 1/2 dl olivolja

1-1 1/2 tsk sambal olek

2 msk soya


*Strimla 2 st fläskfiléer (ca 1 kg kött) och lägg i marinaden över natten.


Smörj en långpanna och lägg i:

ca 1,8 kg potatis i klyftor, avlånga tärningar (ska täcka botten) - salta över

Ställ in potatisen i ugnen, 220 grader i 10-15 minuter.

Ta sen ur pannan och strö över köttet och 1 röd+ gul paprika+1 gul lök i strimlor.

Överst lägger du skivade tomater och en burk fetaost i små kuber.

In i ugnen igen i ca 35-40 minuter till. Serveras med en vanlig sallad å en

Kall sås:

4 dl turkisk yoghurt

4 msk majonäs

2 pressade vitlöksklyftor

2 tsk italiensk salladskrydda

lite pressad lime

Mmmmmmmmmmmmm......


Nå´n gång i denna dag ska denna favoriträtt tillagas i det elainska palatset,

så fort alla tomma badkrukor hemkommit!

Håller som bäst på å gör förberedelser ala Kajsa Varg:

tar å tärnar liten bit försakad falukorv å slantar nå´ra stackars varmkorvar, som vanligt lyckas jag ju inte följa ett recept till punkt å pricka.

Men det blir säkert jättegott ändå...

=0)

Av elaina - 10 juni 2007 12:18

jag tror jag tror på SOL igen!


Åter en Sol- å Bad- Dag...

=0)

PS: Ha det gott själva!

Av elaina - 9 juni 2007 10:14

...havet å vinden å doft av kaprifol!

brillbruttan...


Va med FamiljenO hela dagen på Badet i grannsocknen.

Grilla å spela kubb med dom på kvällen.

Nöjda å glada somna vi ovaggade...

=0)



Av elaina - 8 juni 2007 18:25

Igår kvällst, när Blodomloppet va över, picnicen avnjuten å det va allmänt uppbrott i den ljuva sommarskymningen upptäckte min 3männing att hon tappat bort sin mobiltelefon. Hon rota förtvivlat i sin ryggsäck å leta igenom alla sina fickor flera gånger. Vi andra gick runt omkring å kika i gräset efter hennes nya röda mobil.


När alla börja misströsta kom jag på Helige Antonio: instruera G3 hur hon sku göra å hon lyssna uppmärksamt å lyssnade inåt. Döm om allas förvåning när hon återfinner mobilen längst ner i ryggsäcken, där hon letat flera gånger!


Själv tyckte jag det va häftigt att återigen få bekräftat att det funkar!

Det är f-n så man blir religiös på kuppen...

;0)

Av elaina - 8 juni 2007 09:46

Själva Blodomloppet som avlöpte i lagom takt, trevligt sällskap

 å underbart väder va (blod-)plätt-lätt att klara av.


MEN det va resan in till stan å ut på Djurgårn va den sanna prövningen;

Efter ett inställt/försenat tåg så blev det SMICKfullt på pendeltåget, som dessutom va av den gamla sorten i total avsaknad av luft tillflöde, trots att alla fönster som gick å dra ner va neddragna. Svetten rann längs ryggen som om jag redan sprungit ett maraton lopp i Sahara! Trångt så inihellele med en massa irriterade människor, surrandes som ilskna bin i en tryckkokare!


Lite drygt halvägs in till stan kom där en ny röst i högtaleriet: -Det kommer ett nytt tåg straxt bakom, som har airkondition! Folket vällde ur tåget å ut på perrongen för att straxt äntra det nya tåget som visserligen va utrustat  med AC men blev lika överfullt som det förra: phu!


Vilka kroppsodörer folk har, ändå är jag härdad under många år gnm mitt arbete med människor, fast då behöver jag inte ha nåns armhåla i näs-höjd i en kvart20da´r! Ska väl inte påstå att jag behövde kräkas för det vore en överdrift, men lite lätt illamående va jag när vi nådde Centralen.


Vid busshållplatsen å Klarabergsgatan rådde total anarki: folk trängde sig in i bussarna genom alla dörrar innan passagerarna knappt hunnit stiga av!

(två bussar avgick utan att jag  kom med.) Förutom alla Blodomloppare så va det överförfriskade studenter som utstötte gutturala läten å försökte lifta med bilar längs gatan: -Åka ba´! (detta förhatliga utryck "ba´", URS!)


När jag väl  lyckades ta mig ombord på en buss, visade det sig vara fel, så jag höll på att hamna på Skansen! Bytte å åkte tillbaka till Djurgårdsbron, där jag å förti stycken till fick vänta en god stund (å vid detta laget hade jag blivit kissnödig, suck)


Busschauffören som rattade denna buss kom tydligen ursprungligen från Bangladesh/Indien å va hur cool som helst: hörde att han berättade för nån om att i hans födelsestad så va det alltid så här mycket folk på bussarna, så han va van. Blev så fascinerad av hans fortsatta berättelse så jag glömde bort att jag va kissnödig. Utan minsta irritation å med säker hand körde han oss dit vi skulle å vid Djurgårdsbrunn drogs jag med strömmen ut ur bussen.


Efter välbehövligt bajamaja-besök, strålade jag samman med dom övriga tjejjerna som satt i godan ro på filtar i solskenet. Småprata å bekanta oss, roligt att träffa alla lajv s.a.s (bara min 3männing å en tjej till som jag kände igen sen förut)

Ett-tu-tre vare dags för uppvärmning med Friskis&Svettis HAHAHA! som om det sku behövas NEDkylning hade varit mer uppskattat för min del.


Så small startskottet av 1a gruppen, Löpare, jisses va dom kuta!

(tror den som vann hann tillbax innan vi ens startat.) Därefter vare joggarnas tur, sist vi promenadlimpor. I lagom samtalsvänlig gångtakt genomförde vi loppet på bara lite drygt en timme. (mer info finner Du här)


Sen bjöds det på picnic å det smaka bra i de goda sällskapet. De som satt runtomkring oss va oxå glada å uppsluppna: en riktig folkfest!

Vi tackade G3 för att hon samordnat det här så bra. Å det är mycket möjligt att det blir nästa år igen. Tjejmilen däremot som nå´ra av dom snacka om står jag över, det är för snart inpå å löpning är ju som sagt inte min grej.


Summa-summarum en 3vlig kväll å en upplevelse rikare...

=0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards