Alla inlägg under juni 2007

Av elaina - 7 juni 2007 07:11

...själv tänker jag för Blodet:

Blodomloppet går ju av stapeln i afton!

Kan väl inte direkt påstå att jag legat i hårdträning. ½timmes promenad på jobbet lite varåvarannan dag bara, men det ska nog bra ändå.



Åsså äre picnic efteråt å det är jag bra på!

Håll tummarna för att jag inte får skoskav i mina nya vinröda promenadskor, har nog hunnit gå in dom tillräckligt...


=0)


PS: Noterbart personligt rekord, dock ej konditionskrävande:

Nationaldagens besöksstatistik för bloggen "Mamma Talar" tangerade 131 besök!


Av elaina - 6 juni 2007 15:25

Får vi lov å bjuda er på en liten Nationaldags-bakelse: Välbekomme!

-Du gamla, Du fria...


Det är väl ungefär det festligaste vi har idag. Kärbon har visserligen satt ut flaggor till höger å vänster ute på loftgången. Men vi iddes inte gå iväg på nåt firande. Har istället tagit lugnt härhemma, lyssnat på svenska nationalsången i lite olika varianter för att försöka få lite nationaldags-känsla. Black Ingvars tolkning va bäst! (egentligen tycker jag inte ens om "DuGamlaDuFria", inte speciellt fin melodi. Finns mycket vackrare svenska låtar) Fast versionen med nyckelharpa är rätt OK, är det kanske Åsa Jinder som spelar?


Åsså har vi försökt få lite organiserat kaos inne på Dotras rum, efter att Hon bett riktigt vädjande om hjälp. Problemet är att Hon har för mycket pryttlar. (nå´n som känner igen sig?) Så vi körde lite Feng Shui-rensning;

  • en STOR sopkasse
  • en pappersinsamlingskasse
  • en ge bort till andra kasse
  • en loppis kasse
  • en kartong upp till vinden

Men i halvlek har vi tagit en liten isglass-paus, i skuggan på loftgången. 

Det är lika varmt ute som inne: 28 grader, ändå blåser det lite på "altan" som vi säger om våran loftgångs-balkong. Nu ska jag gå ut å hålla henne lite sällskap, innan vi drar igång igen...

=0)

PS: Dagens rätt blir Swedish Meatballs: köttbullar, potatis å brunsås+lingonsylt till. (det va det svenskaste vi kunde komma på)

Av elaina - 5 juni 2007 13:46

Straxt ska vi iväg å fira Kärbons Brorson som tar studenten idag!Den glada studenten!


Efteråt va det stor mottagning i Åberga å Studenten verka bli glad för det maskulina länk-armbandet han fick utav oss.

 svågern&jag på deras altan...


Här på altan hede det ordnats så festligt så å bara glatt humör vart man såg: Massa släktingar till Studenten, t.o.m. Hans Moder som jag aldrig träffat förr, hon verka speciell, men trevlig dagen till ära!


-----------------------------------------------------------------------------


 

För en tid sen läste jag en så rolig episod inne hos helga apropå studenter, dom kan ju, tydligen, ha sååå mycket knas för sig, fniss.

Har inte lyckats lära mig texten, men tycker den är värd att spridas;


Fånetisk Fru Svenssång.

(Text av Povel Ramel)


Sjung om Fru Svenssons lyckliga karl

Låt honom plöja i ungdomens fåror

Fem gamla hjärtan i sprit har jag

Å en ljus elefant i ett snår

Inga stoppar den i vårat linneskåp

Loppor tär vår vän som idisslar en sko

när vi snyta en rund liten hund

Där den här lilla bagaren bor

Där den härliga bagaren bor

Hur sa?


Melodin kan vi väl, nu äre bara å träna: övning ger färdighet...

;0)

Apropå Povel Ramel å Karamelodix-priset så tycker jag Henrik Dorsin va en värdig vinnare i år. Han liknar t.o.m den Gode Povel, eller hur?


Av elaina - 4 juni 2007 20:43

Har haft en kanonvädersdag i Hagaparken med jobbet idag!

Vi blev bra många: ca tju30 stycken. Vi spela kubb, grilla korv, sola, promenera, kasta frisbee, drack kaffe å mumsa jobb-bakta bullar, spela mer kubb, prata å hade allmänt trevligt! En riktigt bra dag, med god gemenskap: alla verka trivas.


Men på e.m fick jag ont i huvudvärken, kanske blev det för mycket sol? Hann vila en kvart innan det va dax att skjutsa Sonen på fotbollen. Fast jag va bra trött när Kärbon sen ville att vi sku gå på Centrum å köpa prexent till BrorSonen. Han tar studenten i morrn straxt efter lunch å Kärbon ska möta upp med Svärföräldrarna när han springer ut. Barna slutar inte skolan förrns kl.2-½3, så vi hinner inte dit utan åker direkt till mottagningen hemma hos dom i Åberga. Skojjigt med fest igen!


Ska nog gå i säng snart, blev nog lite för lite sömn i helgen. Sån´t brukar ju komma surt efter. Därav huvudvärken oxå ska ni se.

Go´Natt med Er BloggVänner,

where-ever You are...

;0)


Av elaina - 3 juni 2007 21:10

Väl hemma blev jag firad av barna å Kärbon:Hurra, va ja hare bra...


Dom hade köpt rosor å choklad, samt scrapbook-grejjer, Gullisarna.

Sen bjöds det på jordgubbar å jättegod vanilj glass från SIA:

den goaste vaniljglass jag nånsin ätit...

 Yummie!




Fy vad jag har det oförskämt bra,

kanske man måst ruskas om ordentligt för

att riktigt fatta hur bra egentligen?

Känns nästan overkligt, men

rusk-rusk: OK! nu hajjar jag...

;0)




Av elaina - 3 juni 2007 11:45

Blev väckt imorse av att Kärbon ringde å sjöng!

Trött å yrvaken kom jag på att just ja det är ju idag det, drabbades av plötslig hem- å frukost på sängen-längtan.


Men jag känner mig rätt hemma här hos Värdparet oxå,

vi har ju känt varann i över 20 år (å jag va med när dom träffades första gången, fast de blev inget par då) Vi har hållt kontakten i alla år, ibland intensivt ibland mer sporadiskt, var vi än har bott nå´nstans; Stockholm, Hudik, Lule, Väsby, Dalarne. Så äre väl med riktig vänskap: har man den där grundläggande tilliten så spelar det ingen roll hur lång tid det är mellan gångerna man träffs. man tar liksom bara upp samtalet som om det va igår det pratades sist. Det är ovärderligt med gamla vänner: jag har bara ett par men dom är jag desto mer rädd om. (Sen finns det folk som man precis lärt känna men får ungefär samma känsla, att man är på samma våglängd: Ni är oxå värdefulla!)


Hur som som helst... 


Har legat ute i hamocken i trägårn å summerat gårdagkvällen;

God mat å dryck (buffé som dukades upp på en gammal trilla),  massa hyggligt folk, varav två hanterade fiol å stod för musikunderhållningen. Goda samtal utspelades oxå å mycket skratt å glam!Många glada miner å kära återseenden. En riktigt lyckad kväll med härlig stämning å inte en tillstymmelse till gruff, tvärt om: love, peace &understanding genomsyrade tillställningen.


Straxt ska vi till å duka upp resterna av buffe´n å se till att dom kvarvarande får i sig lunch innan det är dags att styra kosan hemåt. Jag ska få lifta med ett par t Tjockhult återstår att se när jag kommer hem.

OJJ, nu längter jag hem igen så det gör ont i hjärteroten:

Måste få gulla med Kärbon, har svår abstinens känner jag...

=0§

Av elaina - 1 juni 2007 18:46

Nu är Dotra på maskeraden så nu får jag visa bilden som avslöjar hur hon tar sig ut som fiskar gubbe;



Visst är det väl den allra charmigaste FiskarGubbe man kan tänka sig?

Hoppas "juryn" oxå tycker det, för det sku nämligen vara tävling om bästa utklädning. Hoppas dom går efter mest originella å inte mest påkostade. Om det finns en pirat med så finns ju risken att den kniper 1a priset eftersom Pirates of the Carabienär så omåttligt populärt.


Skojigt att dom ordnat maskerad vilket fall, mer sån´t åt Folket!

Tror alla sku må bra av att va lite barnsliga å få vara nå´n annan för några timmar. Som LillBabs sjöng: Skaffa Dig en näsa som är röd å bli en clown...

#0)

PS: håll tummarna: kanske blire delat första pris?

Av elaina - 1 juni 2007 16:47

Resan hit gick smidigt med MasExpressen.

Passa på att fästa trådar på raggsockarna å läsa litegranna.

Å ett-tu-tre va vi framme i Borlänge!


Hade inte hunnit gå långt mot centum då E ringde å sa att Hon vänta vid Turistbyrån å dit hitta jag ju. Kände knappt igen Henne, Hon hadd just vare hos frissan å slinga håret! (tror Hon va mörk när vi sågs sist?) 


Hon va liksom jag hungrig, så vi gick till en Thai-restaurang å där bjöd Hon mig på födelsedags-lunch i förskott. Så fin inredning å jättegod mat!  Personalen va som små illrar, sprang glatt å passa upp å småplocka hela tiden.  Kommer ni nå´ngång t Borlänge är CoCoThai värt ett besök!


Sen strosa vi proppmätta runt stan å uträtta ärenden som E hade på sin lista. OCH jag hitta vinröda promenadskor, eller walkingskor som det så tjusigt heter nuförtiden: Blodomloppet är ju om en liten vecka!


Sen for vi hem till byn: Vid hönshuset står pojkarna å beundrar dom nya hönsen, medans Pappan klipper gräset. Hunden skäller -VÄLKOMMEN! å springer mig till mötes å pojkarna vinkar lite försynt när när dom får syn på mig. Jag har ju inte sett dom på säkert ett år!


Kunde inte låta bli att säga den klassiska tant-repliken:

-Men Gud så STORA dom blivit....


=0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards