Direktlänk till inlägg 30 april 2007

dagens sysslor...

Av elaina - 30 april 2007 09:20

Dagens "att-göra-lista";


  • rengöra fågelburen = klart!
  • sortera tvätten = klart
  • skjutsa Sonen till fotbollsträningen = snart klart!
  • tvätta små  ALL tvätt (hitta en ledig tid kl.13  gick ner redan ½1)
  • baka piroger (med Sonen när han kommer hem)
  • sy nå´t kul (håller på för fullt med en KaffeKasse-prototyp)
  • fylla i min egensnickrade utmaningslista
  • deklarera (kommer jag förmodligen göra i absolut sista stund)
  • med mera...

sen återstår det att se i slutet av da´n vad som blev gjort,

får väl vara nöjd om åtminstone hälften av punkterna är avklarade.


Listor gör faktiskt att jag inte stressar upp mig,

göromålen blir liksom mer hanterbara, lättare att beta av dom en-å-en,

istället för att det känns som en stor oformlig hög av måsten som jag drunknar i.

Så flytväst på...

;0)

 
 
Lisbeth

Lisbeth

30 april 2007 13:05

Det här med listor (åtminstone i skallen), över saker som ska betas av, är en jättebra idé för att göra tillvaron hanterlig.

Tips:
Ska man skriva/författa saker och riskerar att drabbas av Writers Block (skrivkramp) så börja med något som man KAN. Sen brukar det andra gå av bara farten.

Förr började jag med att skriva hundarnas stamtavlor, typ.
Nu räcker det med att plita på bloggen.

Skön och smällarfri Valborg önskar/Lisbeth

PS Det är väl ingen som är så dum att de tuttar på i 10 m/s?

http://www.geocities.com/ulvuskennel

 
Ingen bild

elaina

30 april 2007 16:43

Sände förut en tanke till alla skotträdda djur:
Stackars dom, kvällar som dessa...
:0/

 
Ingen bild

Syster YsterDyster

30 april 2007 18:16

Ja det ÄR synd om de skotträdda djuren!
Var ute med hundarna när plötsligt en raket for iväg och exploderade lägre bort på gatan. Wilma stirrade skräckslagen på mej, sedan sprang hon före mej hem. När jag kom till ytterdörren skakade hon och ville fort in. Hon har följt mej vart jag gått här inne och smågnällt ibland. Nu har hon i allafall lugnat sig, ligger och sover framför tv:n som jag har ganska högt. Den lilla hunden brydde sig inte, hon har inte blivit skrämd, än. Men det är väl bara en tidsfråga. Jag önskar att dessa raketer oxå skulle FÖRBJUDAS för allmänheten. Det är farliga leksaker, för ofta är det barn som tycker det är häftigt. Låt dom som har utbildning för det sköta fyrverkerierna på särskilda platser, typ organiserade majkasor, så kan vi hundägare välja om vi vill utsätta våra hundar för det eller inte. Som det är nu är man ju inte säker någonstans.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards